انواع مواد بسته بندی

نگاهی به ویژگی های انواع مواد بسته بندی : BOPP FILM

Rate this post

یکی از اصلی ترین اهداف بسته بندی ، برقراری ارتباط با مشتری در مورد محصول است. با این حال ، این تنها هدف بسته بند ی نیست ، بسته بندی در هنگام عملکرد از اهمیت زیادی برخوردار است. منظور از عملکرد ، این است که بتوانیم محصول را از آلودگی خارجی ، آسیب ها ، رطوبت ، دما و نور دور نگه داریم. برای جلوگیری از نشت محصول در داخل بسته بندی ، به عنوان مثال برای نگه داشتن عطر و بوی مایع درون بسته بندی. اغلب اوقات ، برای رسیدن به کارایی مورد نیاز ، چندین لایه از مواد با هم لمینت می شوند ، زیرا مواد بسته بندی مختلف دارای خواص مختلفی هستند. امروز می خواهیم به چند ماده بسته بندی متداول مورد استفاده در بازار و خواص آنها بپردازیم.

فیلم (BOPP FILM)

جوانب مثبت – به عنوان یک مانع خوب در برابر رطوبت ، انعطاف پذیری بالا ، شفافیت زیاد ، بازشدن آسان و با هزینه کم عمل می کند. مواد BOPP اغلب در بسته بندی مواد غذایی مانند  شکلات مواد منجمد و … استفاده می شوند.

جوانب منفی – مانع بد هنگام حفظ عطر و بوی مواد ، چاپ روی آن سخت تر است

فیلم bopp

PET

جوانب مثبت – به عنوان یک مانع خوب برای مایع ، چربی و رطوبت استفاده می شود. PET بسیار مقاوم است ، مقاومت خوبی در برابر خراشیده و شفافیت و درخشش بالایی دارد. PET به راحتی قابل پردازش است و به راحتی قابل چاپ است. PET معمولاً در کیسه های قهوه (PET / AI / LDPE) و بسته بندی مواد غذایی (PET / AI / PP) استفاده می شود.

جوانب منفی – انعطاف پذیری کم ، قابل جذب استاتیک

Biaxial Oriented Nylon Film

جوانب مثبت – مقاومت بالا در برابر تنش ، گرما ، سرما ، چربی ، روغن و محیط اسیدی. مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی دارد و از دوام بالایی برخوردار است. ONY  دارای چگالی ۱.۱۳ و نقطه ذوب ۲۲۰ درجه سانتیگراد هستند. بنابراین ، ساختن آن برای محصولاتی که نیاز به ضد آب شدن دارند ، بسیار مناسب است. اغلب در گوشت ، بسته بندی های خلاء محصولات لبنی استفاده می شود.

منفی – با یک محیط مرطوب به خوبی پیش نمی رود. 

 آلومینیوم

جوانب مثبت – یکی از بهترین مواد نگهدارنده است. ضد آب است و می تواند گرم یا سرد شود و از محصول در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. آلومینیوم را می توان به راحتی در فرم محصول شکل داد. کاربرد آن در بسته های قهوه ، بسته بندی های پزشکی ، بسته بندی مواد غذایی ، و بسته بندی فرآورده های لبنی است.

منفی – شفاف نبودن آن، بنابراین مصرف کننده نمی تواند داخل آن را ببیند ،  برای گرم کردن در مایکروویو قرار نمی گیرد.

مواد مختلف دارای خواص مختلفی هستند. هنگام انتخاب مواد برای استفاده یا چه ترکیبی از مواد برای ورقه ورقه شدن در کنار هم ، بیشتر اوقات بر اساس عوامل تصمیم گیری مانند هزینه ، خاصیت مانع ، آسان پردازش (چاپ ، مهر و موم ، گرما ، خنک ، کشش) ، بازیافت و شفافیت است.

پیمایش به بالا