ویروس کرونا در بسته بندی مواد غذایی منجمد

ویروس کرونا در بسته بندی مواد غذایی منجمد

Rate this post

مقامات بهداشتی چین در حال بررسی شیوع اخیر Covid-19 می گویند که ویروس زنده کرونا را در بسته بندی مواد غذایی منجمد کشف کرده اند. یافته ای که نشان می دهد ویروس می تواند در زنجیره های تأمین سرما زنده بماند.

روز شنبه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین (CDC) اعلام کرد که ردپای زنده Covid-19 را در بسته بندی بیرونی ماهی یخ زده در شهر ساحلی شرقی چینگدائو پیدا کرده است ، این اولین باری است که ویروس زنده کرونا در خارج از کشور کشف می شود .

آثار ژنتیکی قبلاً در نمونه های مواد غذایی منجمد دیده شده بود اما قبلاً هیچ ویروسی زنده جدا نشده بود. آژانس در بیانیه ای در وب سایت خود ، بدون مشخص کردن دسته دسته مواد غذایی منجمد ، گفت: “تأیید شده است که تماس با بسته بندی خارجی که توسط ویروس جدید کرونا ویروس جدید آلوده شده است .

موارد شیوع کرونا

چین ، که تا زمان شیوع چینگدائو در ۵۵ روز هیچ مورد محلی جدیدی ثبت نکرده است. یکی از معدود کشورهایی است که به انتقال احتمالی از طریق مواد غذایی منجمد اشاره کرده است. هنگامی که پکن در ژوئن پس از مهار گسترده ویروس شیوع دوم داشت ، مقامات اظهار داشتند که این خوشه جدید می تواند از ماهی سالمون وارداتی باشد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفته اند که هیچ مدرکی مبنی بر “ارتباط داشتن غذا یا مصرف غذا با کووید -۱۹” وجود نداشته است. نیوزیلند این احتمال را که یکی از اولین عفونت های آن در یک واحد سردخانه اتفاق افتاده باشد ، رد کرد.

در ماه اوت ، چین پس از یافتن آثار ویروس در بال مرغ منجمد از برزیل ، الزامات بازرسی برای واردات محصولات منجمد را افزایش داد. محققان همچنین ویروس را در میگوی وارداتی و سایر غذاهای دریایی منجمد کشف کرده اند.

 آیا شیوع در چینگدائو به دلیل بسته بندی مواد غذایی منجمد بوده است. این شیوع ، اولین مورد منتقل شده به صورت محلی طی تقریباً دو ماه ، در دو کارگر اسکله در ابتدا بدون علامت تشخیص داده شد ، که گمان می رود ۱۲ نفر دیگر را در بیمارستان آلوده کرده باشد.

CDC اظهار داشت که هیچ موردی از سوی مصرف کنندگان به ویروس مبتلا نشده است. اما برخی از ساکنان خواستار ممنوعیت موقت واردات مواد غذایی منجمد شده اند.

CDC گفت که از مجموع ۲.۹۸ میلیون نمونه بسته بندی مواد غذایی ، محققان ۲۲ نمونه مثبت یافتند.

پیمایش به بالا