لمینت و اکستروژن

پوشش اکستروژن و لمینت روی مقوا و کارتن

Rate this post

مقوا با پلاستیک پوشیده شده است تا خصوصیات مکانیکی مقوا را با سد و استحکام پلاستیک ترکیب کند. پوشش اکستروژن فرآیندی است که به وسیله آن پلاستیک مذاب روی مقوا استفاده می شود و متعاقباً سرد می شود تا لایه ای بسیار نازک و صاف با ضخامت یکنواخت تشکیل شود.

پلاستیک مذاب می تواند به عنوان چسب برای ورقه ورقه فیلم پلاستیکی یا یک فویل فلزی استفاده شود.

دلیل استفاده از روکش اکستروژن و لمینت :

  1. محافظت از رطوبت
  2. مانع بخار آب ، اکسیژن ، عطر و غیره
  3. مقاومت در برابر چربی
  4. عایق بندی گرما
  5. جذابیت فروش ، به عنوان مثال سطوح براق.

جذابیت فروش:

استفاده از کاغذهای روکش شده و روکش اکستروژن مزایای تبلیغاتی برجسته را از نظر جذابیت بصری برای استفاده از مصرف کننده فراهم می کند. براقیت بالا با پوشش اکستروژن ایجاد می شود. یک اثر فلزی با لمینت با فویل آلومینیومی یا فیلم پلی استر متالیزه ایجاد می شود. این مواد و فرایندها کیفیت و  ظاهر جذاب بالایی را  ارائه می دهند که مصرف کننده با محصولات با ارزش که در این مواد بسته بندی شده اند ، مرتبط می کند.

پوشش اکستروژن و لمینت

نمونه هایی از محصولات اکسترود شده و روکش شده که باعث جذابیت فروش می شوند:

  1. پوشش اکستروژن PE (پلی اتیلن) ​​از مقوا با براق یا مات چاپ و چسب (با چسب سرد) را می توان در سطح تحت فشار با تاج انجام داد.
  2. PP (پلی پروپیلن) و PET (پلی اتیلن ترفتالات) دو پلیمر مقاوم در برابر حرارت هستند که با استفاده از تخته روی می توانند در کاربردهای اجاق گاز مورد استفاده قرار گیرند.
  3. فویل آلومینیومی و فیلم پلی استر متالیز شده ممکن است به مقوا لمینت شود تا جلوه ای فلزی برقرار کند. چاپ را می توان در یک سطح پیش درمان شده انجام داد.

روکش کارکردی:

مقوا به این ترتیب به طور کلی برای بسته بندی محصولات خشک مناسب است.

با این حال ، مقوا ساده فقط برای تماس مستقیم با غذاهای مرطوب و چرب تا حد محدود مناسب است ، زیرا رطوبت روی خواص مکانیکی مقوا تأثیر می گذارد ، و روغن جذب شده باعث ایجاد لکه ها می شود. چنین تأثیراتی بدیهی است که عملکرد محافظ بسته را کاهش داده و ممکن است از ظاهر آن نیز کمرنگ بکاهد. روکش اکستروژن یا لمینت یک لایه نازک پلاستیک را به مقوا اضافه می کند. روکش های پلاستیکی می توانند مقاومت در برابر روغن و رطوبت را ایجاد کرده و در صورت لزوم مقاوم به گرما باشند. روکش های پلاستیکی می توانند به صورت گرما درز گیر شوند و در بعضی از سازه ها ، این بسته بندی می توانند ضد نور باشند. بسته به نوع کاربرد ، مقوا ممکن است از یک یا دو طرف با اکستروژن روکش شود.

پیمایش به بالا