چاپ افست چیست؟ فلکسوگرافی برای چاپ بسته بندی

چاپ افست چیست؟ فلکسوگرافی برای چاپ بسته بندی

Rate this post

چاپ افست برای بیشتر کارهای چاپی امروزی استفاده می شود. تولید کنندگان از صفحات چاپی برای لیتوگرافی استفاده می کنند. صفحات آغشته به جوهر  شده و سپس برای چاپ روی کاغذ فشرده می شوند. لیتوگرافی مدرن به جای چاپ صفحه ها از غلطک استفاده می کند. غلطکها حاوی تصویر منفی هستند که با قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش امولسیون T ساخته می شوند.لیتوگرافی بیشتر برای چاپ کارتن های تاشو و همچنین برچسب ها مورد استفاده قرار می گیرد که آنها نیز از برچسب های لیتو استفاده می شود.

چاپ افست چیست
 

افست ، چاپ با کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. جعبه های آرایشی ، محصولات الکترونیکی و چاپ بسته بندی غذایی از فناوری لیتوگرافی استفاده می کنند. چاپ افست کیفیت چاپ بسیار بالایی دارد. بیش از چهار رنگ در لیتوگرافی قابل استفاده است. با این حال ، معمولاً از ۱ یا ۲ رنگ استفاده می شود. لیتوگرافی همچنین اجازه می دهد تا از روکش های مخصوص استفاده شود. این به بسته بندی محصول جلوه ای کامل از بازار می بخشد. می توان از آن برای براق یا مات کردن استفاده کرد. لیتوگرافی همچنین شیب هایی با رنگ صاف ایجاد می کند که آنچنان این ایراد به چشم نمی آید.

افست - چاپ بسته بندی - لیتوگرافی
 

بزرگترین اشکال در لیتوگرافی هزینه ابزار و زمان است. برای اطمینان از کم بودن هزینه ها ، باید تعداد چاپ بالایی را سفارش داد. بسیاری از افست کاران تعداد کارهای چاپی را به صورت حجیم سفارش می دهند که هرز رفتن هزینه جلوگیری کنند. همچنین چاپ لیتوگرافی فقط در سطوح صاف انجام می شود.

فلکسوگرافی برای چاپ بسته بندی

فلکسوگرافی معمولاً برای کیسه های ایستاده استفاده می شود. با این حال ، تولید کنندگان از آن برای جعبه های راه راه نیز استفاده می کنند. این روش کاملاً مشابه روش لیتوگرافی است ، اما به جای صفحات مسطح ، یک فلکسوگرافی از یک پلیمر حساس به نور استفاده می کند. یک ریل سه بعدی تهیه شده است که سپس روی یک غلتک نصب می شود تا موارد را چاپ کند. در چاپ فلکسوگرافی ، هزینه چاپ شما پایین می رود. به علاوه ، هزینه های ابزار سازی بسیار پایین تر است. زمان چرخش سریع تری دارد و می تواند از جوهرهای آب و روغن استفاده کند.

فرآیند فلکسو - چاپ بسته بندی
 

در مقایسه با چاپ لیتوگرافی ، فلکسوگرافی کیفیت چاپ را به طرز چشمگیری کاهش داده است. نمی توان از آن برای چاپ تصاویر با کیفیت عکس استفاده کرد. علاوه بر این ، در هنگام چاپ رنگها یا شیب های صاف ، چاپ فلکسوگرافی دارای باند قابل مشاهده است. تهیه با ۴ فرآیند رنگی نیز بسیار دشوار است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا