چاپ فلکسو : انعطاف پذیر و با کیفیت

چاپ فلکسو در مقابل چاپ افست

Rate this post

اگرچه در هر دو روش از جوهر مرطوب و صفحات چاپ استفاده می شود ، اما این دو فرآیند چاپ کاملاً متفاوت هستند. از نظر فنی ، چاپ افست می تواند به هر روش چاپی که از صفحه چاپ استفاده می کند برای انتقال تصویر به یک حامل میانی و سپس بر روی بستر چاپی اطلاق شود. در حالی که فلکسو جوهر را از صفحه به طور مستقیم به بستر منتقل می کند.

فلکسو و افست هر دو محبوب هستند ، اما وظایف خود را متفاوت انجام می دهند. درک این که چه نقش هایی را ایفا می کنند و درک روشنی از هر دو نوع روند چاپ مهم است ، نوع پرس مورد استفاده بستگی به محصول نهایی و کیفیت مورد نیاز و همچنین حجم و بستر آن دارد.

تفاوت ۱: صفحات

همانطور که از نام این مقاله پیداست ، چاپ فلکسو از صفحات قابل انعطاف برای یک فرآیند چاپ دوار استفاده می کند. صفحات از یک ترکیب فوتوپلیمر ساخته شده و به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند که می توانند در اطراف استوانه چاپی پیچیده شوند. تصویر تسکینی روی صفحه از طریق لیزر تنظیم کننده تصویر ثابت می شود و پلیمر در مناطق “غیر چاپی” در یک واحد پردازش ، جایی که در محلول حلال یا آب حل می شود ، شسته می شود. جوهر از طریق یک غلتک چرخشی “آنیلوکس” چرخان بر روی صفحه فلکسو از چاه جوهر منتقل می شود. برای چاپ هر رنگ یک ایستگاه چاپ جداگانه و صفحه فلکسو لازم است. سپس تصویر مستقیماً روی بستر چاپ می شود. صفحات چاپی کاملاً بادوام بوده و در صورت صحیح ذخیره شده ، قبل از اینکه در نهایت نیاز به تعویض وجود داشته باشد ، می توانید چندین بار دوباره از آنها استفاده کنید.

برای چاپ افست ، دوباره همانطور که از نام آن پیداست ، جوهر از طریق یک سری غلطک ها بر روی صفحه چاپ (جبران) منتقل می شود. این بسته به نوع پرس افست ، می تواند یک فرآیند تخت یا دوار باشد. صفحه معمولاً از آلومینیوم ساخته شده است. قبل از خشک شدن ، تصویر کامل (به صورت تک رنگ یا چند رنگ) بر روی یک پتو و به نوبه خود روی بستر منتقل می شود.

چاپ فلکسو

تفاوت ۲: جوهر

چاپ افست معمولاً از چهار رنگ فرآیند تشکیل شده است. cyan، magenta، yellow و key (که سیاه است). هر رنگ یک ایستگاه چاپ اختصاصی دارد. هر رنگ لکه ای از ترکیب رنگ های فرآیند ساخته می شود. جوهر می تواند بر پایه آب یا UV قابل درمان باشد.

اگرچه در فرآیند فلکسو از رنگ های فرآیند نیز استفاده می شود ، اما ایستگاه های چاپی اضافی برای رنگ های لکه ای استفاده می شوند. رنگهای لکه را می توان از قبل تهیه کرد یا در صورت لزوم در خانه مخلوط کرد. جوهرهای فلکسو همچنین می توانند از نظر آب یا UV قابل درمان باشند. از جوهرهای حلال نیز می توان استفاده کرد. جوهرهای ماوراء بنفش سرعت بیشتری را اجرا می کنند و در پایان روز بدون نیاز به خالی و تمیز کردن هر ایستگاه چاپ می توانید در مطبوعات باقی بمانید. در صورت عدم استفاده از جوهرهای مبتنی بر آب باید از مطبوعات جدا شوند – از خشک شدن جوهر روی غلطک ها و در سینی های جوهر جلوگیری شود.

تعریف چاپ فلکسو : موارد استفاده و مزایای چاپ فلکسو

تفاوت ۳: انواع مواد برای چاپ روی

دستگاه های چاپ افست می توانند روی موادی از قبیل چاپ کنند. کاغذ ، فلز ، مقوا ، سلفون و وینیل. سطح چاپ باید صاف و صاف باشد. برای چاپ روزنامه ها ، کتاب ها ، مجلات ، لوازم التحریر ، پوستر ، بروشور و غیره بسیار عالی است. به طور کلی ، برای چاپ روی هر دو طرف بستر به پاس دوم احتیاج دارید. به طور مشابه ، هرگونه برش ، برش ، تاشو ، چین خوردگی ، لمینیت و غیره به عنوان یک فرایند ثانویه ، خارج از خط انجام می شود.

فلکسوگرافی در هر دو ماده جاذب و غیر جاذب استفاده می شود ، به عنوان مثال ، سلفون ، فویل ، مقوا ، پارچه ، پلاستیک ، فلز و غیره. بیشتر برای بسته بندی استفاده می شود. پاکت نامه ، کیسه های خرده فروشی ، کاغذ دیواری ، کاغذ ، روزنامه ها ، بسته بندی های شیرین ، لیبل و غیره. تفاوت اصلی با هر دو فرآیند در این است که چاپ افست فقط در سطح صاف انجام می شود در حالی که چاپ فلکسوگرافی را می توان تقریباً در هر بستر با سطح انعطاف پذیر استفاده کرد. چاپ فلکسو می تواند به تولید سرعت بالا دست یابد و بسیاری از پرس ها دارای چندین گزینه تبدیل هستند که در مطبوعات یکپارچه شده اند و این امکان را برای شما فراهم می کند.

 

انتخاب درست

هر دو دستگاه Flexographic و افست مزایای خود را دارند. فلکسوگرافی برای تولید سرعت بالا و کیفیت کلی عالی است. از لحاظ کارایی از بسیاری جهات عالی است و به طور کلی برای بیشتر کارهای چاپی در مقیاس بزرگ مناسب است. در بخش چاپ برچسب ، بیشتر مشاغل به دلیل سازگاری و مقیاس پذیری آن ، چاپ فلکسوگرافی را ترجیح می دهند. هنگامی که به دنبال یک راه حل چاپ هستید ، به دنبال یکی از آینده باشید و در فناوری چاپ آینده سرمایه گذاری کنید. یکی از روندهای فعلی فلکسو ، ترکیب آن با فناوری چاپ دیجیتال است تا بتواند راه حلهای ترکیبی قدرتمندی را ارائه دهد که از مطبوعات سنتی افست بالاتر است.

فلکسوگرافی به دلیل انعطاف پذیری و مزایای بهره وری ، چاپ را در بسیاری از موارد جبران می کند. مطبوعات فلکسوگرافی یک سرمایه گذاری بلند مدت و طولانی است و به اندازه کافی قابل انطباق است تا بتواند طیف گسترده ای از فرایندهای درون خطی ، از جمله فناوری جدید دیجیتال را در خود جای دهد و یکپارچه کند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا