چرا بسته بندی پلاستیکی بسیار پر اهمیت است؟

چرا بسته بندی پلاستیکی بسیار پر اهمیت است؟

Rate this post

بسته بندی پلاستیکی چندین کارکرد مهم در زندگی مدرن را ارائه می دهد که دلیل اصلی آن را در زیر آورده ایم:

  • محافظت: از آسیب پذیری محصولات در اثر رطوبت ، گازها ، میکروارگانیسم ها ، حشرات و نور محافظت می کند.
  • حفظ و نگهداری:  محصولات را به مدت بیشتری حفظ می کند ، که این مورد باعث می شود یک محصول را بتوان به مدت زمان بیشتری نگهداری کرد و در زمان احتیاج استفاده کرد.
  • از هدر رفتن جلوگیری می کند: محصولاتی که در کنار هم قرار گرفته اند را به طریقی جدا می کند که ضایعات انها بسیار کم شود.
  • حمل و نقل: حمل و نقل را در مسافتهای زیاد امکان پذیر می کند ، به طوری که می توان هر محصولی مربوط به کشور های دیگر را حمل نموده بدون انکه آسیب ببینند یا اینکه محتوای ان خراب شود.

بدون بسته بندی پلاستیکی چه اتفاقی می افتد؟

بسته بندی پلاستیکی یکی از مهمترین کمک کننده ها در محافظت از مواد غذایی است. ضایعات مواد غذایی تأثیر قابل توجهی در محیط زیست به ویژه در قالب کربن آن نسبت به زباله های بسته بندی دارد.بسته بندی های پلاستیکی اجازه می دهد تا مواد غذایی مسافت های بیشتری را طی کنند ، مدت بیشتری در قفسه ها بمانند و اطمینان حاصل کنند که مقادیر زیادی مواد غذایی به هدر نمی روند. از آنجا که برای ایجاد مواد غذایی به طور قابل توجهی منابع بیشتری لازم است ، اغلب برای محافظت از آن تا زمانی که ممکن است از محیط زیست معقول شود بنابراین منابع سرمایه گذاری شده برای رشد آن بیهوده سرمایه گذاری نشوند.

بسته بندی پلاستیکی

همچنین مایعات ، ژل ها ، پودرها ، میوه های خارج از فصل و سایر موارد تخصصی با کمک مواد غذایی در اطراف اقتصاد جهانی ، با اطمینان از مواد محافظت می شوند.پلاستیک های بسیاری وجود دارد که از خاصیت عملکردی مختلفی برخوردار هستند از جمله محافظ مواد غذایی ، انعطاف پذیر ، شفاف ، مات و مواد شیمیایی. بنابراین ، پلاستیک ها مواد بسته بندی ایده آل برای انواع مختلفی از نیازهای مدرن هستند. بدون بسته‌بندی پلاستیکی برای تأمین تمام این نیازها ، حمل و نقل و استفاده از طیف وسیعی از محصولاتی که مردم هر روز به آن اعتماد دارند ، بسیار دشوار است (و اغلب غیرممکن است).

چرا از پلاستیک استفاده می کنیم؟

بسته بندی باید از هر محصولی که در ان وجود دارد محافظت کند. بسته بندی پلاستیکی این عملکرد را به خوبی انجام می دهد و بسیاری از مزایای دیگر را برای مصرف کنندگان ، تأمین کنندگان و جامعه فراهم می کند.

مزایای پلاستیک:

۱- ایمن : پلاستیک مقاوم در برابر شکستن است ، ظروف هنگام ریزش یا کوبیدن آنها شکسته نمی شوند ، این امر باعث می شود آنها مخصوصاً برای بعضی از محیط ها مانند حمام ، اطراف کودکان ، مفید باشند.

۲-بهداشتی : پلاستیک محصولات را از آلودگی دور نگه می دارد. این امر به ویژه برای بسته بندی های پزشکی مفید است زیرا بسته بندی ها با دستگاه های مدرن انجام می شود. (به عنوان مثال سرنگ استریل).

۳-وزن سبک: بسته بندی پلاستیکی سبک است و می تواند فضای کمتری نسبت به گزینه های دیگر داشته باشد ، این به معنی بارهای سبک تر برای هواپیماها و کامیون ها برای جابجایی است.

۴-ایمن : پلاستیک را می توان در بسته یا در مکانیسم ایمنی قالب بندی کرد (به عنوان مثال قفل های ضد کودک در دارو)

۵-منعطف : پلاستیک ها به روش های مختلفی قابل تغییر هستند. آنها را می توان تزریق و یا ترمومولد کرد. این بدان معنی است که می توان از آن برای بسته بندی غذایی و سس ها استفاده کرد. انواع جلوه ها و رنگ های تزئینی نیز موجود است.

۷-قابل بازیافت : بسته های پلاستیکی می توانند بارها و بارها برای تولید محصولات جدید بازیافت شوند ، میزان بازیافت و تعداد پلاستیک های مختلف بازیافت شده در کشور های مختلف رو به افزایش است.

پیمایش به بالا