کیسه بسته بندی غذایی

کیسه بسته بندی غذایی با لمینت پلاستیک و فویل

Rate this post

کیسه بسته بندی غذایی یک کیسه لمینت فویل پلاستیکی و فلزی است که به عنوان جایگزینی برای روش های سنتی کنسرو صنعتی استفاده می شود.

یک کیسه لمینت برخلاف قوطی های فلزی یا شیشه ، لایه های چند لایه ای هستند که امکان بسته بندی استریل طیف گسترده ای از مواد غذایی و نوشیدنی را دارند ، از آب گرفته تا مواد پخته شده ، گرم شده و پایدار (با گرما) با کالری بالا (به طور متوسط ​​۱۳۰۰ مواد غذایی مانند وعده های غذایی ، غذای آماده (MREs) که می توانند به صورت سرما خورده شوند ، با غوطه ور شدن در آب گرم و یا با استفاده از بخاری سهمیه ای بدون شعله گرم شوند.

برخی از کارکردهای کیسه لمینت عبارتند از:

قابلیت مهر و موم گرما ، پایداری حرارتی ، سد گاز ، استحکام و قابلیت چاپ. این توابع بسته به وضعیت ، در ساختارهای ۳ یا ۴ لایه ای ارائه می شوند.

یک کیسه بازدارنده از یک لمینت فلزی و پلاستیکی قابل انعطاف ساخته شده است که قادر به تحمل پردازش حرارتی است . ابتدا مواد غذایی گاهی اوقات حتی خام یا نیمه پخته شده تهیه می شود ، و سپس درون کیسه محافظ قرار می گیرد. این کیسه سپس به مدت چند دقیقه تحت فشار زیاد ، در داخل ماشینهای رپورت یا اتوکلاو ، در دمای ۲۴۰ تا ۲۵۰ درجه فارنهایت (۱۱۶-۱۲۱ درجه سانتیگراد) گرم می شود.مواد غذایی داخل پخته شده ، شبیه به طبخ فشار است. این فرآیند با اطمینان می تواند همه میکروارگانیسم های متداول را از بین ببرد و باعث جلوگیری از خراب شدن آن شود. فرایند بسته بندی بسیار شبیه به کنسرو است به جز اینکه خود بسته قابل انعطاف است. ساختار لمینت اجازه نفوذ گازها از خارج به داخل کیسه را نمی دهد. کیسه های بازپرداخت ویژه ای که برای چندین محصول استفاده می شود شامل چهار لایه است که در دستگاه لمینیت باند شده است.

لایه های لمینت عبارتند از:

  • پلی استر BOPET یک لایه محکم شفاف و یا متالایز و یا مات است که قابل چاپ است.
  • پلی آمید نایلون دو طرفه مقاومت در برابر سوراخ را فراهم می کند.
  • آلومینیوم آل یک سد بسیار نازک اما مقاومت موثر را را فراهم می کند.
  • پلی پروپیلن یا CPP که به عنوان لایه آب بندی استفاده می شود.

کیسه بسته بندی غذایی با لمینت پلاستیک و فویل

چرا کیسه های محافظ در بین تولید کنندگان و همچنین مشتریان محبوبیت زیادیدارد؟

برای پاسخ به این سؤال ، به چند مورد از مزایای بسته بندی کیسه می پردازیم.

کیسه های محافظ نیز یک روش سازگار با محیط زیست برای بسته بندی مواد غذایی است. کاهش زمان پخت و پز به این معنی است که در تولید انرژی کمتری مصرف می شود و وزن کمتری به معنای کاهش هزینه حمل و نقل نیز می باشد.چهره بسته بزرگتر به معنای این است که می توان از گرافیک پیشرفته برای افزایش جذابیت قفسه استفاده کرد. کیسه ها بسیار بادوام هستند و بسته ها فضای کمتری را در یک انبار یا قفسه های فروشگاه می گیرند.

بسته بندی محصولات غذایی نیاز به ماندگاری طولانی دارند ، زیرا بازاریابان به این ویژگی از این محصول اهمیت زیادی می دهند. تقاضای مصرف کنندگان برای کیسه های قابل انعطاف و ظروف پلاستیکی رو به افزایش است ، به دلیل ترجیح روزافزون وعده های غذایی آماده و محصولات غذایی نیمه پخته شده . بنابراین ، در حالی که بازار کیسه های بازپرداخت در حال حاضر فقط یک بسته بندی طلقی می شود، اما پتانسیل و فرصت های عظیمی برای رشد را در اختیار دارد.

سخن پایانی

در پایان ، همه آنچه می توانیم بگوییم این است که هیچ کس نمی تواند استدلال کند که مصرف کننده فقط از موادی با بسته بندی های کیسه استفاده و انرا جایگزین موارد دیگر می کند. شاید در دهه ۱۹۷۰ ، مصرف کننده معنای آن را کاملاً درک نکرده باشد. اما اکنون با معرفی تدریجی کیسه در صنعت بهداشتی و به دنبال آن صنایع غذایی ، مصرف کننده از پتانسیل های آن آگاه است.

پیمایش به بالا