آیا بسته بندی انعطاف پذیر می تواند خطر شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد؟

آیا بسته بندی انعطاف پذیر می تواند خطر شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد؟

Rate this post

در حالی که تلاش برای محدود کردن گسترش Covid-19 در حال انجام است ، توجهات به اقدامات مربوط به کاهش خطر شیوع بیماریهای بعدی نیز متمرکز شده است. با افزایش توجه به سلامتی و ایمنی زنجیره تأمین مواد غذایی ، این مورد می تواند باعث تقاضای بیشتر برای بسته بندی های انعطاف پذیر در کل جهان باشد.

مقررات محکم تر می تواند پیش رو باشد

طبق گزارش ها ، شیوع بیماری کرونا ویروس در بازار مواد غذایی بسیار شدت گرفته است که گوشت یکی از مهمترین آنها است که می تواند زمینه ساز شیوع بیماری ها و ویروس های منتقله از حیوانات باشد.

در پاسخ به این خطر ، طبق گفته های دولت چین ، تغییری در شیوه های پخش و توزیع گوشت در نظر گرفته شده است و مقررات سختگیرانه تری در پیش است. و از نظر ما ، چنین تغییری احتمالاً منجر به افزایش تقاضا برای بسته بندی های انعطاف پذیر خواهد شد.

آیا بسته بندی انعطاف پذیر می تواند خطر شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد؟
بسته بندی وکیوم گوشت برای مقابله با ویروس کرونا

وسعت گرفتن بسته بندی انعطاف پذیر

در حال حاضر چین در مقایسه با ژاپن ، آمریکا و اروپای غربی سرانه مصرف بسته بندی انعطاف پذیر برای گوشت و غذاهای دریایی تازه و فرآوری شده مصرف بسیار کمی دارد. افزایش مصرف می تواند در کاهش خطر شیوع آینده نقش داشته باشد. توزیع گوشت در بسته بندی های انعطاف پذیر پلاستیکی ، مزایای بیشتری نسبت به خرید حضوری از قصابی ها دارد و همچنین ماندگاری طولانی دارد.

چقدر رشد ویروس کرونا احتمال دارد؟

سرانه مصرف کشور های مختلف برای بسته های انعطاف پذیر برای گوشت و فرآوری شده و غذاهای دریایی در حال حاضر بسیار کم است در سال ۲۰۱۹  از ۵.۶% به ۴.۸٪ رشد کاهش یافته است. که این نیز توجه بیشتری از دولت مردان میخواهد . با بسته بندی شدن مواد غذایی همچون گوشت مدت ماندگاری انها بیشتر شده امکان فاسد شدن آن ها به حداقل می رسد. نیاز برای تهیه مجدد ان در مدت زمان کوتاه نیست چرا که با توجه به ماندگاری بیشتر گوشت در بسته بندی های منعطف مانند بسته بندی منجمد نگهداری ان در مدت زمان بیشتر میسر می شود.

از نظر ما ، شیوع coronavirus می تواند طراحی مجدد بازارهای جهانی باشد و محرک خوبی برای به نمایش گذاشتن ارزش و اهمیت بسته بندی ها منعطف باشد.

.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا