بسته بندی غذایی

آیا بسته بندی غذایی پلاستیکی خطرناک است ؟

Rate this post
  • هر ساله مردم ۴۰ درصد گوشت ، مرغ و غذاهای گوشتی را که خریداری می کنند دور می اندازند. بسته بندی پلاستیکی برای جلوگیری از اکسیداسیون مواد غذایی و گوشت ها است. این مورد می تواند مدت زمان ماندگاری گوشت یا مواد غذایی دیگر را دو برابر کند.
  • پلاستیک ها برای نگه داشتن گازهایی که باعث از بین رفتن مواد غذایی می شوند ، طراحی شده اند. بسته بندی که شامل یک بسته جاذب است می تواند مدت زمان نگهداری یک مواد غذایی را چهر برابر کند.

علاوه بر تازه نگه داشتن مواد غذایی ، بسته بندی های پلاستیکی همچنین به کاهش بیماری های مرتبط با مواد غذایی کمک می کند ، در حالی که به افرادی که یخچال یا انبار مناسبی از مواد غذایی ندارند می توانند با خیال راحت مواد مغذی مورد نیاز خود را نگه داری کنند. 

بسته بندی غذایی پلاستیکی خطرناک

آیا بسته بندی غذایی پلاستیکی خطرناک است؟

اگرچه خطر کم است ، شواهد در حال رشد وجود دارد مبنی بر آلودگی مواد غذایی توسط مواد شیمیایی مضر از برخی از پلاستیک ها. بسیاری از غذاها در این پلاستیک های خطرناک بسته بندی می شوند – از جمله گوشت تازه ، پنیر و سبزیجات ارگانیک.

BPA و برخی از فتالاتها مختل کننده غدد درون ریز هستند ، به این معنی که می توانند هورمونهای طبیعی بدن را اضافه کنند و از این طریق باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی شوند. نوزادان و خردسالان به دلیل وزن کم بدن در معرض قرار گرفتن آسیب هستند و رشد و نمو آنها به شدت تحت تأثیر هورمون ها قرار دارد. اثرات آن بر سلامتی می تواند مادام العمر باشد. این اثرات در آزمایشات با حیوانات به وضوح و به طور مداوم دیده شده است.

مصرف مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی در سال ۲۰۳۰ چگونه خواهد بود؟

صنعت بسته بندی نقش مهمی در شکل دادن به آینده مواد غذایی دارد و به عنوان بخشی از زنجیره ارزش بسته بندی غذایی ، می خواهیم بررسی کنیم که ظرف ۱۰ سال مواد غذایی و بسته بندی های آن چگونه است.

 در تعامل بسته بندی مواد غذایی پتانسیل بسیار زیادی وجود دارد تا ضمن تولید محصولات شخصی تر ، امکان تولید حجم بالا نیز فراهم شود. پلیمرها و کاغذهای مورد استفاده در بسته بندی به عنوان حامل طعم دهنده ها ، مواد مغذی ، مواد فعال کننده فعال زیستی و غیره عمل می کنند. به طور معمول ، یک محصول پایه با بسته شدن زمان و دما افزایش می یابد تا محصولات متنوعی را تشکیل دهد. این می تواند ماندگاری محصولات را نیز افزایش دهد.

بنابراین با توجه به پیشرفت روز افرزون مواد پلیمری همچون فیلم bopp که برای بسته بندی غذایی درحال استفاده است رو به پیشرفت خواهد بود

و آینده بسته بندی را با حالت های انعطاف پذیری متحول خواهد کرد.

پیمایش به بالا