استاندارد بسته بندی مواد غذایی

استاندارد بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی

Rate this post

در قرن بیست و یکم با بهبود سطح زندگی مردم ، علاوه بر بهبود کیفیت کالاها ، استاندارد بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی روز به روز بیشتر می‌شود. که نه تنها به بسته بندی کالاها زیبا می بخشد ، اقتصادی و  بسیار کاربردی است.به منظور سازگاری با محیط زیست ، صنعت چاپ و بسته بندی در کشور ما مفهوم طراحی ، انتخاب مواد ، فناوری تولید و عملکرد محصول را اتخاذ می کند.انقلابی عمیق در دفع زباله و جنبه های دیگر در حال وقوع است.

مواد بسته بندی مواد غذایی

به طور عمده شامل پلی اتیلن ، پلی پروپیلن ، فیلم پلی استر ، پلی آمید و سایر مواد پلیمری است.این مواد بسته بندی به دلیل ساختار مولکولی ، فرایند قالب گیری و مواد افزودنی تفاوت های زیادی را نشان می دهند.برای تولید کنندگان مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که یک ماده بسته بندی مناسب برای محصولات خود را انتخاب کنند ، در غیر این صورت ایمنی غذایی ایجاد نمی شود.

 برای اینکه مواد غذایی تازه و در هنگام گردش با خیال راحت و سالم به مصرف کنندگان عرضه شود ، باید بازرسی ایمنی را روی بسته بندی مواد غذایی انجام دهیم.

بسته بندی غذایی

الزامات برای عملکرد بهتره بسته بندی مواد غذایی به شرح زیر است:

۱) بسته بندی معمولاً به قالب سازی و چاپ نیاز دارد ، به منظور بهبود قابلیت چاپ و سرعت بخشیدن به سرعت چاپ ، به طور کلی به برخی از حلال ها افزوده می شود.استاندارد ملی تصریح می کند که باقیمانده حلال باید کمتر از ۱۰ میلی گرم در مترمربع باشد.

۲) برای مشکلات باقیمانده حلال ، از کروماتوگراف گازی می توان برای تشخیص و کنترل استفاده کرد.انتخاب مواد باید براساس موارد مختلف ، ماندگاری ، انتخاب مواد سد مناسب برای شرایط ذخیره سازی باشد.

۳) این امر مستلزم آن است که فیلم باید از مقاومت کششی کافی برخوردار باشد.برای فیلم کامپوزیت ، لایه بین لایه ها نباید وجود داشته باشد ، که این امر مستلزم استحکام لایه برداری بالاتر از فیلم کامپوزیت است.

 ۴) سطح فیلم باید از صافی خوبی برخوردار باشد تا اطمینان حاصل شود که می توان آن را با سرعت زیاد هموار کرد ، ضریب اصطکاک دینامیکی روی سطح فیلم باید مطابق GB10006 (روش اندازه گیری ضریب اصطکاک فیلم پلاستیکی و نازک تعیین شود)  و ضریب اصطکاک دینامیکی روی سطح فیلم معمولاً بین ۰.۲-۰.۴ است.لازم به ذکر است که با افزایش دما ، خصوصیات سطح مواد بسیار متفاوت است.ضریب اصطکاک / تستر لایه برداری FPT-F1 می تواند برای اندازه گیری ضریب اصطکاک پویا و استاتیک مواد در دمای (دمای -۹.۹ ۹۹.۹) استفاده شود.

۵)عملکرد حرارتی: سرعت پر شدن ماشینهای پر کننده مدرن بیشتر و بیشتر می شود.در طی فرآیند آب بندی ، مشکلاتی از قبیل مهر و موم نشتی ،  مهر و موم چسب ، طراحی سیم و پارگی آب بندی به راحتی ایجاد می شود.این امر نیاز به دمای آب بندی حرارتی دستگاه آب بندی حرارتی قبل از بسته بندی اتوماتیک پلاستیکی دارد.زمان آب بندی حرارتی ، فشار مهر و موم گرما ، برای بهبود بهره وری و جلوگیری از اتلاف.شایان ذکر است که بیشتر خطوط تولید پرکننده از آب بندی تا تحقق کل زمان فرآیند پر کردن نسبتاً کوتاه است ، در این زمان دمای آب بندی به دمای اتاق کاهش نیافته است ، به دلیل استحکام کم ، نشت آن آسان است ، بنابراین پیش بینی ویسکوزیته حرارتی (مقاومت درزگیری در دمای بالا) برای کل فرایند پر کردن بسیار مهم است.

۶)جوهر عملکرد بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی مورد نیاز استاندارد سازی است، مقاومت در برابر سایش ، بلکه قادر به مقاومت در برابر استریلیزاسیون و شرایط جوش ، مقاومت در برابر انجماد ، مقاومت در برابر حرارت و غیره برای اطمینان از این که در حمل و نقل ، فرآیند ذخیره سازی در ریختن جوهر ، تراکم و سایر پدیده ها رخ نخواهد داد.با توجه به GB7707 را می توان با استفاده از دستگاه تست سرعت سنجی آزمایش کرد.برای ایمنی مواد غذایی ، در سال ۲۰۰۵ ، دولت نظارت بر کیفیت سیستم مدیریت صدور گواهینامه اجباری محصول را بر روی بسته بندی مواد غذایی وضع کرد (یعنی گواهینامه ۳C).محصولات تولید شده توسط شرکت ها باید قبل از عرضه به بازار  بازرسی شوند.

 

پیمایش به بالا