ایجاد بسته بندی پلاستیکی با اکستروژن

ایجاد بسته بندی پلاستیکی با اکستروژن

Rate this post

تعداد مواد پلاستیکی یا پلیمرهای مورد استفاده در فرآیند اکستروژن تعریف می شود. این مواد به طور جداگانه گرم می شوند و سپس قبل از اینکه به شکل مناسب تهیه شوند به هم می پیوندند. از آنجا که برخی از پلاستیک ها مقاوم ، بادوام یا ضد آب نیستند ، استفاده از ترکیبی از مواد بهترین راه برای پاسخگویی به نیازهای یک محصول است.

فرایند اصلی اکستروژن

در فرآیند اکستروژن ، دستگاهی با یک قیف ، دانه های پلاستیکی را که در یک محصول ذوب شده اند جمع می کند. سپس هر ماده رنگ آمیزی اضافی یا مواد محافظتی که باید در محصول نهایی وجود داشته باشد اضافه می شود. از قیف ، پلاستیک درون یک محفظه یا لوله کنترل می شود. این لوله پلاستیک را تا نقطه ذوب گرم می کند.

بعد از اینکه پلاستیک به اندازه کافی ذوب شد ، ممکن است انواع مختلفی از فرآیند قالب گیری را طی کند. کیسه های پلاستیکی ، سیم های عایق پلاستیکی و لوله های PVC همه با استفاده از یک روش اکستروژن ایجاد می شوند. 

روشهای متداول اکستروژن شامل:

  • ورق اکستروژن گرفتن یک ورق بزرگ از پلاستیک ضخیم و اجرای آن از طریق قالب برای تغییر ظاهر ورق. پس از اصلاح ورق و آماده تبدیل شدن به بسته بندی ، آنرا گرم کرده و به شکل خاصی قالب بندی می شود.
  • فیلم دمیده کیسه های پلاستیکی با استفاده از این روش ایجاد می شوند. هنگامی که مواد مذاب در این فرایند با قالب فراوری می شوند ، در اطراف یک فضای باز یا فضاهایی در وسط هدایت می شوند. از آنجا ، مواد خنک می شوند و پلاستیک با فشار هوا و غلطک کشیده می شود. در طی این فرایند ، پلاستیک قبل از خنک شدن کاملاً نازک می شود.
  • لوله اکستروژن شبیه به روشی که فرآیند اکستروژن فیلم دمیده انجام می شود ، اکستروژن لوله باعث ایجاد پلاستیک ضخیم تر و متراکم تر می شود که در وسط توخالی است. لوله ها و سایر سخت افزارها معمولاً با استفاده از این روش ساخته می شوند.

ایجاد بسته بندی پلاستیکی با اکستروژن

پایه های پلاستیکی متداول عبارتند از:

 

  • PET پلی اتیلن ترفتالات یک ماده پلاستیکی با دوام و سازگار با محیط زیست است که در بسیاری از بسته های مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود.
  •  پلی استایرن با تأثیر بالا پلیمر است که معمولاً در نمونه های اولیه و اسباب بازی ها استفاده می شود. این پلاستیک محکم است و می تواند مقدار زیادی از نیرو را بدون شکستن و پاشش تحمل کند.
  • PETG پلی اتیلن ترفتالات گلیکول یک محصول PET کمی اصلاح شده است که برای بسته های بخصوص و سایر نیازهای بسته بندی مناسب است.
  • HDPE . پلی اتیلن با چگالی بالا از نفت ساخته شده است و در پروژه های چاپ سه بعدی ، بطری و موارد سخت استفاده می شود.
  • ABS آکریلونیتریل بوتادین استایرن یک پلیمر ترکیبی است که در برخی از وسایل پزشکی ، آبشارها و اسباب بازی هایی مانند لگوس مورد استفاده قرار می گیرد.
پیمایش به بالا