کارگاه‌-های-بسته‌-بندی-در-ایران

بررسی کارگاه‌ های بسته‌ بندی در ایران

Rate this post

کارگاه‌ های بسته‌ بندی در ایران از بخش‌ های صنعت و خدمات محسوب می‌ شود که در هیچ بخش خاص یا اداره‌ ای به ‌طور مستقیم در دولت به امور آن پرداخته نمی‌ شود. از این‌ رو می ‌توان گفت همیشه در حق و حقوق این عزیزان جفا رخ می‌ دهد. عدم وجود یک  تشکل صنفی خاص مربوط به این صنف قابل دفاع در بخش‌ های بسته‌ بندی نیست. زیرا در حقیقت دارای اتحادیه یا انجمن مخصوص به خود نیستند. تهیه کردن یک آمار درست از بخش های بازرگانی همواره کاری سخت و دشوار بوده است زیرا برخلاف بخش‌ های تولیدی دیگر، استعداد زیادی در این صنعت وجود دارد که هر لحظه دست‌ خوش تغییراتی هم می‌ شود. در هر ماه عده‌ ای از واحد های بازرگانی در مورد موضوع جدیدی شروع به کار می کنند و برخی دیگر از موضع قبلی خود دست می‌ کشند و به موضوع جدید تری بر حسب نیاز کارخانه و تولیدات خود مشغول می شوند.

البته لازم به ذکر است که نمایندگان شرکت‌ های بزرگ جهان از این قاعده مستثنی هستند و دارای قدمت و پایداری بیشتر می باشند. در کشور ایران بسته‌ بندی دارای جایگاه جدید و نوپایی است که نرخ توسعه و رشد سریعی را  به خود اختصاص داده است و تعداد زیادی از بازرگانان مواد و ماشین ‌آلات توجه بسیاری به آن دارند. این روزها تهیه و عرضه مواد، تجهیزات بسته ‌بندی و…. باعث سود آوری زیادی برای افراد بسیاری شده که در امر تجارت مشغول به کار هستند.

استقبال تولید کنندگان ایرانی برای به کار گیری مواد اولیه بهتر و مرغوب و از سوی دیگر به‌ روز و مدرن کردن تجهیزات تولید شده تا آمار خرید وفروش در بخش بسته‌ بندی را افزایش دهند و سهم زیادی از آن را می ‌توان مربوط به تجهیزات خارجی و مواد اولیه نسبت داد.

تعدادی فقط کار تجارت و فروش و خدمات پس از فروش را برعهده می‌ گیرند. این دسته از افراد سیستم اداری و تبلیغات خود را برای فروش کالای شرکت‌ های دیگر به کار می‌ برد و بیشتر به اسم شرکت مرجع شناسایی شده اند.

 

گروه آموزشی چاپ و بسته بندی لفاف مهر آموز 
www.chapamoz.ir

پیمایش به بالا