بسته-بندی-مواد-غذایی

بسته‌ بندی مواد غذایی

Rate this post

انواع بسته‌ بندی مواد غذایی:

بسته‌ بندی مواد غذایی در انواع فلزی، کارتنی، پلاستیکی و. . . انبار و به دست تحویل ‌کننده می‌ رسد. بسته ‌بندی را می ‌توان نشانه هویت شرکت، شناسایی محصول و هدف تولید کننده به مشتری دانست. هر تولید کننده علاوه بر خلاقیت در بسته ‌بندی باید کاری کند تا مشتری جذب کالا شده و از خرید خود هیجان ‌زده شود.

انواع بسته‌ بندی:

بسته بندی در دو نوع بسته بندی اولیه و ثانویه می باشد.

بسته بندی اولیه:

بسته ‌بندی مواد غذایی در بیشتر موارد به‌ عنوان ظرف کالا استفاده می‌ شود. در زیر چند نوع از آن ‌ها را با هم بررسی می ‌کنیم.

  1. ۱- بسته ‌بندی با کمک ظرف شیشه ‌ای: هنگامی مواد غذایی در بسته‌ بندی‌های شیشه‌ ای قرار می ‌گیرد مواد داخل با شیشه هیچ واکنشی نمی ‌دهد. اما معایب این نوع بسته ‌بندی می ‌توان به وزن زیاد آن اشاره کرد که باعث افزایش هزینه حمل ‌ونقل خواهد شد.
    ۲- بسته ‌بندی با کمک ظروف فلزی: این نوع بسته‌ بندی از مقاومت بالایی در برابر ضربه‌ های خارجی، نفوذ رطوبت و هوا، حرارت برخوردار است. از معایب بسته‌ بندی فلزی می توان ایجاد خوردگی فلز در اثر عوامل محیط و تغییر کیفیت محصول و مواد غذایی عنوان کرد.
    ۳- بسته‌ بندی با کمک ظروف پلاستیک و نایلون: خوبی این بسته‌ بندی وزن کم و قیمت پایین آن را می ‌توان ذکر کرد. ولی در مقابل آن معایبی هم دارد مثل کم بودن مقاومت در برابر رطوبت و حرارت.

بسته‌ بندی ثانویه:

برای حمل ‌ونقل، انبار و ایجاد هماهنگی در توزیع نوع بسته ‌بندی مورد بحث قرار می‌ گیرد. در نظر داشته باشید که بسته ‌بندی خوب و استاندارد می ‌تواند کالا را از ضایعات احتمالی و تلفات بیش از حد حفظ کند. حتی می ‌توان گفت که کالا از فساد در مواقع سرما، گرما، ضربه و. . . در امان است.

پیمایش به بالا