بسته بندی مواد غذایی فریزری و انواع ظروف مورد نیاز

بسته بندی مواد غذایی فریزری و انواع ظروف مورد نیاز

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)

فرض کنید یک کاسه بزرگ پر از غذا درست کرده‌ اید مقداری بیشتر از یک وعده. به نظر شما باقیمانده‌ی آن را باید چکار کنید؟

دو راه برایتان وجود دارد یا باید همه‌ی آن را در یک وعده بخورید…و یا نه می‌ توانید آن را در فریزر بسته بندی و  نگه‌ داری کنید.

مطمئنا برایتان مقدور نیست  آن را با کاسه درون فریزر قرار دهید! پس احتیاج به یک ظرف نگهدارنده دارید. طریقه بسته بندی شما به زمان استفاده دوباره  و نحوه خارج شدن از حالت انجماد بستگی دارد.

اگر هدف شما از بسته بندی، به فروش رسیدن محصول است بهتر راه ممکن استفاده از ظروف بسته بندی پلاستیکی و  شیشه‌ای می باشد. اگر هم که می‌ خواهید باقیمانده غذایتان را درون آن قرار دهید به شما پیشنهاد می کنیم از ظرف های نگهدارنده مواد غذایی و انواع کیسه‌ های زیپ دار که از جنس پلی پروپیلن است، استفاده کنید. پس با این تفاسیر واضح است که گزینه ‌های بسیاری در پیش رو دارید.

شما انواع گوناگون از مواد غذایی در اختیارتان است که می خواهید آنها را به صورت انجماد نگهداری کنید، پس گزینه‌ های زیادی هم برای بسته‌ بندی  وجود دارد.

بسته بندی مواد غذایی فریزری و انواع ظروف مورد نیاز
بسته بندی مواد غذایی فریزری و انواع ظروف مورد نیاز

انواع ظروف نگهدارنده مواد غذایی فریزری

  1. ظروف نگهدارنده پلاستیکی

ظروف نگهدارنده در اندازه‌ و ابعاد گوناگون و در قالب ظرف های یکبار مصرف و حتی چند بار مصرف در بازار موجود است. این ظروف به سادگی دچار ترک نشده، سوراخ نمی شوند و قابل تجزیه نیستند. به همین علت این ظروف بهترین گزینه برای نگهداری مواد غذایی در فریزر محسوب می شوند. این نکته هم قابل ذکر است که استفاده از ظروف نگهدارنده ای که به صورت چند بار مصرف به جای کیسه‌ های فریزری  یکبار مصرف جایگزین می شوند، خطر آلودگی محیط زیست را هم تا اندازه بسیار زیادی کم می‌ کنند.

تامین انواع مواد اولیه بسته بندی :

BOPP – CPP – BOPET

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

  1. کیسه‌ های زیپ دار

کیسه های زیپ دار برای هر بسته بندی مناسب و خوب است. آنها را در داخل سینی بگذارید و تا منجمد شوند. به این صورت مطمئن می ‌شویم که مرتب و صاف بسته بندی شده و به قفسه های فریزرهم  نمی ‌چسبند. در این وضعیت  در فضای داخلی یخچال و فریزر شماهم صرفه جویی می ‌شود. کیسه‌های زیپ دار برای بسته بندی های فریزری که کوتاه مدت بوده مناسب و موجب صرفه‌ جویی در فضای داخل فریزر است.

  1. لفافه در یخچال

این امکان را شما دارید تا  از هر وسیله مفیدی برای لفافه ‌دار و منجمد کردن مواد غذایی خود استفاده کنید، مثل فویل ها و کاغذ ها… . این نوع بسته بندی برای برش ‌های ماهی و گوشت انتخاب مناسبی است.

  1. ظروف شیشه ‌ای

این ظروف نیز گزینه‌ های مناسبی برای بسته ‌بندی مواد غذایی هستند. قابل ذکر است که در هنگام خرید حتما این نکته را توجه کنید که قابلیت های  استفاده در مایکروویو و فریزر را داشته باشد. چرا که خیلی از ظروف شیشه ‌ای در مقابل هوای سرد و گرم حتی ترک برداشته و می‌ شکنند.

  1. وکیوم

اگر بودجه و پول کافی دارید این گزینه بهترین انتخاب است. از آنجا که در این روش همه هوای درون بسته خارج می ‌شود پس از یخ زدن و از بین رفتن مواد مقوی در غذا ها جلوگیری می‌ کند. گر چه دستگاه وکیوم بسیار گران قیمت است اما بهترین انتخاب برای منجمد کردن مواد غذایی است. از این روش بیشتر در خط های تولید محصولات غذایی که در کارخانه‌ ها تولید می شود، استفاده می گردد.

در آخر  شما قادرید انتخاب کنید که از کدام روش برای انجماد و بسته بندی مواد غذایی خود تان استفاده کنید و بعد مشاهده می کنید که کدامیک برای وعده‌های غذایی شما بیشتر مناسب است.

پیمایش به بالا