محصول تولید شده به مصرفکننده کمک میکند تا با نام شرکت، آرم و طرح شرکت از بین مارکهای مختلف یک برند را انتخاب و خرید کنند. از بسته بندی و چاپ به عنوان های گوناگون مثل آخرین فروشنده ۵ ثانیه پایانی، بازاریابی، رسانه پایدار نام برده میشود.
هر محصولی با بسته بندی صحیح و اصولی با شکل ظاهری و حتی رنگ و چاپ نقش بسزایی در جدا سازی مارک، نام و نشانی کالای شما دارد.
بسته بندی چیست؟
بسته بندی یکی از ارکان مهم تهیه محصول بوده که برای شناسایی و نگهداری از آن به کار میرود.
مراحل بسته بندی
مراحل بسته بندی را میتوان اینگونه ذکر کرد:
* طراحی
* ارزیابی
* تولید
به بیان دقیق تر چاپ و گذاشتن یک سری اطلاعات روی بسته بندی محصولات بیانگر سطح کیفیت کالای شما است.
نیاز به مواد اولیه جهت چاپ و بسته بندی دارید؟
همین حالا در تماس باشید جهت تامین فیلم های بسته بندی ___ OPP CPP BOPET
۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵
نکاتی در مورد خلق بسته بندی عالی
۱- خلاق و منحصر به فرد باشید: مثل ایجاد مارپیچ و جدول روی بسته بندی یا حتی تشویق به جمع کردن کلکسیون خاص مانند کارت، عروسک، عکس بازیکنان محبوب را در روی آنها طراحی کنید.
۲- انتخاب رنگ و قلم مناسب برای متن: رنگ انتخابی متناسب با محصول باشد و نوشته ها با ترکیب و کنتراست درستی به کار روند.
۳- خوانایی در برچسبها: اکثر خریداران با اطلاعات درج شده روی بسته بندی آنها را انتخاب میکنند. سعی کنید برچسب محصولات خوانا و واضح باشد.
۴- استفاده از تصاویر: این تصاویر میتوانند عکس یک مدل، محصول یا حتی کاریکاتور باشد.
۵- مرتبط بودن بسته بندی به خود محصول: قلم، رنگ طرح و شکل بسته بندی محصول باید با نوع کالا متناسب باشد.
۶- استفاده از زبان مناسب: همیشه به خاطر داشته باشید مصرف کننده افراد مطلع و باسوادی هستند.
۷- طراحی بستهبندی با کاربری آسان: فراموش نکنید اکثر مصرف کنندگان افرادی پرمشغله هستند پسر کنید زندگی آنها را آسان کنید. (سهولت در بستهبندی)
۸- بسته بندی ناخنک زده ممنون: امنیت کالا اهمیت زیادی دارد. بسته بندی طراحی کنید که مهر و موم باشد.
۹- راحتی در باز کردن بسته بندی محصولات: برای نحوه باز کردن و استفاده از محصول خود راهنما قرار دهید.
۱۰- استفاده از اصل سادگی در بستهبندی: همیشه بسته بندی طراحی کنید که هم بزرگسالان و هم کودکان به راحتی بتوان آنها را استفاده کنند.
سخن آخر
از چاپ و بسته بندی می توان به عنوان یک فروشنده خاموش نام برد، که بدون هیچ توضیح اضافهای از طرف فروشنده باعث جذب خریدار و تشویق آن به خرید محصول می کند.