بهترین مواد برای بسته بندی مواد غذایی چیست؟

بهترین مواد برای بسته بندی مواد غذایی چیست؟

Rate this post

بسته بندی مواد غذایی جهت محافظت از مواد غذایی از فاسد شدن و نفود مواد خارجی به دخل بسته و همچنین جهت جمل با اطمینان خاطره بیشتر است. به طور سنتی ، صنایع غذایی از پلاستیک و کاغذ استفاده می شد که به شکل جعبه های مواد غذایی و کارتن ها برای بسته بندی ، ذخیره و حمل کالاهای غذایی به کار می روند.

مشاغل و صنایع غذایی بر کاهش اثرات کربن خود و افزایش پایداری متمرکز شده اند بنابراین سوالی که ممکن است خیلی از شماها بپرسید این است که کدام مواد بسته بندی برای محصولات غذایی و محیطی به طور یکسان بهتر است.

در این وبلاگ ، ما در مورد برخی از گزینه های اصلی پلاستیک بحث کرده ایم که برای ماندگاری طولانی مدت و ماندگاری شکل و خواص آن و سایر مواد بسته بندی که به میزان کربن و ضایعات موجود در زمین اضافه می شوند .

بسته بندی زیست تخریب پذیر پلاستیک

برخلاف پلاستیک معمولی که همه ما از آن آگاهی داریم ، پلاستیک زیست تخریب پذیر برای ترکیب شدن با ترکیبات زمین و همجوشی با آن پس از مدت ها طراحی شده است. پلاستیک دوستدار زیستی با مواد طبیعی مانند ذرت و پتروشیمی ساخته می شود که به راحتی و سریع تر از پلاستیک سنتی تجزیه می شوند.

بسته بندی سازگار با محیط زیست: بسته بندی سبز
بسته بندی زیست تخریب پذیر

بسته بندی کاغذ زیست تخریب پذیر

پس از پلاستیک ، کاغذ رایج ترین ماده بسته بندی است. از نظر پلاستیکی سبز و سازگار با محیط زیست است اما یکی از بزرگترین تولید کنندگان زباله های جهانی است. بنابراین ، مشاغل با استفاده از بسته بندی های کاغذی ساخته شده از مواد ، به سمت وسایل خلاقانه برای پایین آوردن زباله ها حرکت می کنند ، که به راحتی قابل تجزیه ، کمپوست و ساخته شده از کاغذ پالپ است.

بسته بندی شیشه ای سازگار با محیط زیست

به عنوان یک ماده بسیار پرطرفدار در جهان بازیافت ، شیشه های بسیار متنوع و کار با آن آسان است زیرا بطری ها می توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرند. با این حال ، برای اینکه این روند اقتصادی تر و سبز تر شود ، مشاغل از بطری هایی با وزن بسیار سبکتر استفاده می کنند.

بسته بندی زیست محیطی آلومینیوم

آلومینیوم علاوه بر قوی و بادوام بودن ، صددرصد مواد بسته بندی قابل بازیافت است. آلومینیوم برخلاف پلاستیک و کاغذ ، که پس از یک یا چند بار استفاده از آن از بین می رود ، ماده ای است که می توان چندین بار از آن استفاده کرد و پس از آن در مواد جدید بازیافت کرد. شرکت ها در تلاش هستند تا برای مصرف کنندگان مشوق هایی را فراهم کنند که بازیافت را با دادن قوطی های مورد استفاده برای این منظور ترغیب می کنند.

بسته بندی زیست محیطی آلومینیوم
بسته بندی زیست محیطی آلومینیوم

بسته بندی نوآورانه

علاوه بر تمام راه حل های بسته بندی قابل تجزیه و پایدار ، گزینه ابتکاری بسته بندی یک محصول جدید است که فرصت های جدیدی برای حفاظت از محیط زیست ما ارائه می دهد. بسیاری از موارد یکبار مصرف مانند لیوان پلاستیکی ، قاشق ، کاه و غیره را با گزینه های سبز بیشتر جایگزین می کند. یک شرکت در چین از کاغذهای خلاقانه ای استفاده می کند که می تواند پس از آن کاشته شود و به درختان و گیاهان تبدیل شود. 

بهترین راه حل بسته بندی مواد غذایی راهکاری است که متناسب با نیازهای شما در صنعت باشد و تا آنجا که ممکن است زباله کمتری به همراه داشته باشد و ضمن حفظ کیفیت مواد غذایی ، خطر کمتری برای محیط زیست ایجاد کند.

پیمایش به بالا