تفاوت چاپ افست و دیجیتال : مقایسه کیفیت چاپ پذیری

تفاوت چاپ افست و دیجیتال : مقایسه کیفیت چاپ پذیری

Rate this post

تفاوت واقعی چیست و آیا اهمیتی دارد؟

فرق بین چاپ دیجیتال و افست چیست؟ هر دو یک کار چاپی است ، درست است؟ دقیقاً نه … بیایید نگاهی بیندازیم به این دو روش چاپ ، تفاوت های آنها و اینکه در کجا معقول است که یک یا دیگری را برای پروژه چاپ خود انتخاب کنیم.

چاپ افست چیست؟

چاپ افست چیست؟

فن آوری چاپ افست از صفحات  آلومینیوم ساخته شده است ، که برای انتقال تصویر روی یک “جنس” لاستیکی استفاده می شود و سپس آن تصویر را روی یک کاغذ می چرخاند.این چرخش به این دلیل است که جوهر مستقیماً روی کاغذ منتقل نمی شود. از آنجا که مطبوعات افست به محض تنظیم بسیار کار آمد می شوند ، چاپ مقادیر انتخاب بهترین گزینه در صورت نیاز به مقادیر بیشتر است و تولید دقیق رنگ و چاپ دقیق و حرفه ای را به دنبال دارد.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال از صفحاتی که مطابقت دارد استفاده نمی کند ، بلکه در عوض از گزینه هایی مانند تونر (مانند چاپگرهای لیزری) یا چاپگرهای بزرگتر که از جوهر مایع استفاده می کنند استفاده می کند. در صورت نیاز به مقادیر کم ، چاپ دیجیتال می درخشد. مانند کارت تبریک یا کارت ویزیت. مزیت دیگر چاپ دیجیتالی ، قابلیت داده متغیر است . هنگامی که هر قطعه به یک کد ، نام یا آدرس منحصر به فرد نیاز دارد ، دیجیتال تنها راه برای این کار است. چاپ افست نمی تواند این نیاز را برآورده کند.در حالی که چاپ افست روشی خارق العاده برای تولید پروژه های چاپی عالی است ، بسیاری از مشاغل و اشخاص نیاز به اجرای پروژه های بزرگ ندارند و بنابراین بهترین راه حل چاپ دیجیتال است.

مزایای چاپ دیجیتال چیست:

  • هزینه های راه اندازی برای کوتاه مدت کمتر است
  • تنها در صورت نیاز ، مقدار مورد نیاز خود را چاپ می کند
  • چاپ دیجیتال سیاه و سفید ارزان
  • قابلیت داده متغیر (نام ، آدرس ، کدها یا شماره گذاری به راحتی قابل انجام است)
  • فناوری پیشرفته باعث شده کیفیت دیجیتال برای استفاده های بیشتر قابل قبول باشد

مزایای چاپ افست چیست:

  • مقادیر زیادی قابل چاپ است با هزینه مقرون به صرفه
  • هرچه چاپ بیشتری داشته باشید ، قیمت هر قطعه ارزان تر است
  • از طیف گسترده ای از انواع کاغذ با تکمیل های سفارشی قابل استفاده است
  • جوهر های سفارشی ویژه مانند رنگ های فلزی و پنتون
  • بالاترین کیفیت چاپ ممکن ، با جزئیات بیشتر و ماندگاری رنگ بیشتر

کدام روش برای چاپ مفید تر است؟ چاپ افست و چاپ دیجیتال

کدام روش برای چاپ مفید تر است؟

چاپ افست و چاپ دیجیتال هر دو روش  مفید هستند. هر کدام بسته به نیاز پروژه شما مزایای خاصی دارند. هنگامی که به اجرای پروژه های بزرگتر نیاز دارید ، یا از یک رنگ خاص و با محوریت پنتون استفاده می کنید ، چاپ افست تنها راه پیش روی شماست. همچنین می توانید در فرآیند افست از انواع بسیار متنوعی از کاغذهای سفارشی و جوهرهای خاص مانند جوهرهای فلزی یا فلورسنت استفاده کنید.

اگر پروژه کوچکتری دارید و نیاز به آدرس های شخصی یا اطلاعات دارید ، راه حل شما چاپ دیجیتال است. بهترین بخش این است که به عنوان یک تجارت ، نیازهای شما با هر یک از این گزینه ها برآورده می شود ، و سطح بالای کیفیت به معنای دریافت یک محصول چاپی است که باعث می شود ظاهر بسیار خوبی به دست بیاورید!

پیمایش به بالا