عیوب چاپ فلکسو : لکه دار شدن چاپ - شکنندگی در چاپ

عیوب چاپ فلکسو : لکه دار شدن چاپ – شکنندگی در چاپ

Rate this post

در حال چاپ طرح های رنگی یکتایی ، با چاپ شکننده مواجه خواهید شد. از میان ۱۲ عیب رایج که ما تشخیص می دهیم ، یکی از شش موردی است که اغلب به مسائل مربوط به انتقال جوهر مربوط می شود .در واقع می تواند علل دیگری از تصویر متلاطم در چاپ فلکسو به دلیل عوامل مختلفی وجود داشته باشد:

  • ویسکوزیته جوهر
  • تعمیر و نگهداری / سیلندر / صفحه
  • سطح نامنظم بستر
  • فشار
  • سرعت خشک شدن جوهر
  • کشش سطحی
  • شرایط آنیلوکس

بیایید این مشکلات را عیب یابی کنیم تا به درستی نقایص چاپ فلکسو مانند لکه دار شدن تصویر را رفع کنیم و به تولید چاپ های مرغوب و با کیفیت بپردازیم.

 

چاپ لکه دار یا شکنندگی در چاپ فلکسو چیست؟

به نقل از سایت آموزش چاپ و بسته بندی لفاف مهر آموز ،نواحی رنگ جامد دارای ناهمواری قابل توجهی در تراکم چاپ با سایه های جزئی تا متوسط ​​یا رنگ می باشند. تصاویر لکه دار می توانند برجسته به نظر برسند و قوام بصری داشته باشند.

انتقال جوهر یکی از عوامل ان است. اولین مورد را بررسی کنید.

 

مشکلات انتقال جوهر

انتقال جوهر اساس همه ی چاپ فلکسوگرافی موفق است. این مقدار جوهر است که از طریق اجزای فرآیند چاپ منتقل می شود و در نهایت بر روی بستر.

در فلکسو ، انتقال جوهر در درجه اول توسط سه عامل کنترل می شود:

  1. آنیلوکس
  2. حامل تصویر (سیلندر ، یا صفحه)
  3. لایه

برای ایجاد یک چاپ با کیفیت باید جوهر کاملاً روی بستر خیس شود . اما حتی قبل از این اتفاق می افتد ، ابتدا مقدار صحیح جوهر از آنیلوکس به حامل تصویر منتقل می شود.

مقدار جوهر آنیلوکس برای اولین بار به فرم چاپ منتقل می شود با حجم سلول و تعداد خط آنیلوکس تعیین می شود. در اصل ، سلولهای با حجم کمتر / ، فضای کمتری را در آنیلوکس در اختیار دارند تا جوهر برداشت شود و به فرم چاپ یا حامل تصویر منتقل شود. جوهر کمتر به معنای آن است که در نهایت کمتر پوشش یکنواخت روی بستر ایجاد خواهد کرد. جوهر زیاد می تواند باعث لرزش روی بستر شود.

یک آنیلوکس با تعداد سلول و تعداد سلول بهینه برای کار چاپ در دست انتخاب کنید . اگر جوهر خیلی کمی منتقل می شود ، یک حجم سلول بالاتر / تعداد سلول های پایین آنیلوکس را در نظر بگیرید. اگر جوهر بیش از حد منتقل می شود ، یک مقدار سلول پایین تر / تعداد سلول های بالاتر آنیلوکس را در نظر بگیرید.

به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری روزمره ، تمیز بودن و وضعیت بدنی غلتک آنیلوکس را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تمیز کرده یا تعویض کنید. سلول های آنیلوکس غالباً با جوهر خشک شده یا سایر آلاینده ها کثیف می شوند و همین امر باعث می شود تا حجم آنیلوکس قادر به حمل آن نباشد، اگر کثیف باشد ،که نیاز به تمیز کردن کامل دارد.

 

کشش سطحی ( کرونا )

یک بستر با کشش سطحی کمتر از جوهر شما می تواند ظاهر لکه دار شود. کشش سطح به توانایی بستر در کشیدن جوهر از حامل تصویر اشاره دارد. یک زنجیره تنش مناسب سطح (جوهر ، حامل تصویر و بستر) انتقال جوهر کافی را تسهیل می کند.

 

عیوب چاپ فلکسو : لکه دار شدن چاپ - شکنندگی در چاپ

ویسکوزیته جوهر

مدیریت ویسکوزیته جوهر می تواند یک تعادل دشوار باشد. به ویسکوزیته فکر کنید که چه مدت طول می کشد تا مایعات از یک فنجان بریزند. اگر مانند آب بریزد ویسکوزیته کمی دارد. اگر با قوام سس کچاپ بیرون بیاید ویسکوزیته بالایی دارد.

طبق روال آموزش چاپ و بسته بندی جوهر شما باید ویسکوزیته ایده آل برای کار چاپ داشته باشد. با استفاده از دستورالعمل های تهیه کننده جوهر ، می توانید مشخصات فیزیکی جوهر خود را تغییر دهید.

 

تحت فشار

فشار باعث ایجاد نقص در چاپ فلکسو نسبت به سایر متغیرهای موجود در اتاق مطبوعات می شود. اکثر موارد شامل تصاویر فرسوده شده از فشار بیش از حد ، افزایش بیش از حد نقطه نقطه یا فشار دادن جوهر به مناطق چاپ شده در نظر گرفته شده است.

با این حال ، در مورد تصویر لکه دار ، فشار بیش از حد کمی بین سیلندر چاپ و بستر باعث می شود که جوهر کافی برای انتقال کامل وجود نداشته باشد. نتیجه یک رنگ جامد خواهد بود که سبک تر از آنچه در نظر گرفته شده ، ناهموار یا ناقص به نظر می رسد.

 

بستر آسیب دیده یا کثیف

 اگر بستر شما آسیب دیده یا آلوده شود ، تقریباً مطمئناً بر انتقال جوهر تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان راه حل ، شما باید منبع خسارت یا آلودگی را بیابید و متناسب با آن آدرس دهید.

 

 

پیمایش به بالا