فوتوپلیمر و الاستومر در فلکسو : جوانب مثبت و منفی

فوتوپلیمر و الاستومر در فلکسو : جوانب مثبت و منفی

Rate this post

مخلوط الاستومر یا فوتوپلیمر: کدام یک از مواد حامل تصویر در یک کار چاپ فلکسوگرافی بهترین بازدهی را خواهد داشت؟ 

پاسخ: بستگی دارد برنامه ها چه نوع حامل تصویر را فراخوانی می کنند و بر اساس ان انتخاب شود.

حامل های تصویر مخلوط الاستومر : مزایا و محدودیت ها

اصطلاح “ترکیبی” به پلیمرهایی اطلاق می شود که در کنار هم ، حامل تصویر الاستومر را تشکیل می دهند. استوانه ها ، یکپارچه و کاملاً بادوام ، حامل های تصویر با استفاده از لیزر دارای لایه لیزری هستند تا تصویری که برای چاپ به وجود می آید را ایجاد کنند. 

حامل های تصویر مخلوط الاستومر در طیف گسترده ای از برنامه های چاپ و بسته بندی ، از جمله بسترهای بتونه یا روکش شده ، پلاستیک و فلز به خوبی کار می کنند. 

افزایش نقاط با استفاده از حامل های تصویر الاستومر کم است ، بنابراین آنها گزینه ای عالی برای انواع بسترها و محصولات هستند.

حامل های تصویر الاستومر برنامه هایی در کارهای چاپی دارند که شامل این عناصر هستند ، از جمله این موارد:

  • چاپ طولانی
  • استفاده از رنگهای مختلف
  • استفاده از جوهرهای چسب یا مخصوص
  • طرح های بزرگ

الاستومر چاپ فلکسو

با این حال ، یک نوع حامل تصویر الاستومر در همه شرایط مناسب نیست. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، باید مطمئن باشید که حامل تصویر شما از ترکیب درست پلیمرها ساخته شده است.

حامل های تصویر الاستومر همچنین می توانند ضایعات را کاهش دهند . آنها به سرعت متورم و پوشیده نمی شوند ، بنابراین اغلب قابل استفاده مجدد هستند. با توجه به دوام آنها ، حامل های جایگزین تصویر لازم نیست که به دفعات خریداری شوند. 

از نظر محدودیت ، حامل های تصویر الاستومر تعداد کمی دارند. مثلا:

  • هنگام چاپ روی سطح موج دار ، الاستومر می تواند به اندازه کافی سخت باشد تا صافی ها را خدشه دار کند. با این وجود ، با داشتن فرایند چاپ بهینه ، با توجه به طول سنج انتخابی و طراحی مورد نظر ، می توان از این کار جلوگیری کرد.

حامل های تصویر فوتوپلیمر : مزایا و محدودیت ها

تصویر روی حامل های تصویر فوتوپلیمر با استفاده از نور ماوراء بنفش ایجاد می شود. آنها صاف هستند و می توانند در سیلندر چاپ یا در هنگام تولید یا در مطبوعات نصب شوند.

حامل های تصویر فوتوپلیمر می توانند خطوط بسیار ریز را با برآورده کردن تحمل های محکم نگه دارند. برای مشاغلی که نیاز به جزئیات بالایی دارند ، ناقلین تصویر فوتوپلیمر اغلب انتخاب خوبی هستند. 

اگر شغلی خواستار چرخش سریع ، یک دوره کوتاه یک بار و تغییر مکرر در طراحی باشد ، احتمالاً ناقلین تصویر فوتوپلیمر راهی برای دستیابی به آن هستند. 

با این حال ، حامل های تصویر فوتوپلیمر تمایل به مقاومت در برابر جوهرهای تهاجمی ندارند. آنها همچنین تمایل به تولید تصاویر تحریف شده و شکاف تصویر و همچنین درز اجتناب ناپذیر دارند. 

صفحات فوتوپلیمر به راحتی در حین نصب صدمه می بینند ، همچنین می توانند مستعد بلند شدن باشند. 

فوتوپلیمر چاپ فلکسو

آنچه کارشناسان می گویند

یک مطالعه در مورد چاپ فلکسوگرافی نشان می دهد که “سیستم چاپ الاستومر جوهر بیشتری را چاپ کرده و نسبت به سیستم چاپ فتوپلیمر چاپ واضح تری تولید کرده است.”

علاوه بر این ، این مطالعه نشان می دهد که “سیستم چاپ الاستومر تراکم جوهر جامد بیشتری را برای شرایط چاپ جوهر در آب و حلال و آبی نشان داد ، در حالی که سیستم چاپ فوتوپلیمر مقادیر بالاتری را در شرایط چاپ جوهر ماوراء بنفش نشان داد. نتایج موجود در هر شرایطی همچنین نشان داد که سیستم چاپ الاستومر کیفیت های قوی تر ،  چاپ بزرگتر ، حداقل نقاط کوچک تر ، خطوط دقیق تر و نوع کوچک تر سیستم چاپ فتوپلیمر را تولید می کند. “

به نظر می رسد این اطلاعات نشان می دهد که حامل های تصویر الاستومر “بهتر” از حامل های تصویر فوتوپلیمر هستند. با این حال ، تصمیمات که می توان گرفت بر اساس نوع چاپ است.

پیمایش به بالا