نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش یک محصول

نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش یک محصول

Rate this post

یکی از مهمترین عناصر موجود در بازاریابی ، تبلیغات است . و اخیراً ، بسته بندی به عنصر مهمی از ترکیب بازاریابی تبدیل شده است. برخی می گویند که این کار باعث جلب توجه می شود . برخی دیگر می گویند ، این هدف بسیار بالاتر از تبلیغات است و بنابراین بحث این است که بسته بندی می تواند تبدیل به بهترین گزینه بازاریابی شود. با این وجود ، احساس می کنیم نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش بسیار مهم است.

نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش یک محصول
نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش یک محصول

۷ نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش یک محصول

۱) طریقه مصرف روی بسته بندی

یکی از اولین نقشی که بسته بندی به ویژه در محصولات جدید راه اندازی می کند ، اطلاعات ارائه شده روی بسته بندی است.این اطلاعات می تواند به مشتری نحوه پخت و پز محصول غذایی را نشان دهد ، می تواند نحوه استفاده از محصول فناوری را به آنها بگوید ، یا می تواند روش ها و اقدامات احتیاطی لازم را هنگام استفاده از محصول بیان کند.

بنابراین ، هنگامی که محصولات به مقدار زیادی فروخته می شوند و شما نمی توانید یک فروشنده برای هر مشتری داشته باشید ، نقش بسته بندی انتقال اطلاعات به مشتری است. در زیر مثالی از یک بسته بندی غذایی آورده شده است

طریقه مصرف روی بسته بندی

۲) هشدار های بسته بندی

اطلاعات بسته بندی همچنین می تواند به عنوان ابزاری برای حمایت از شرکت مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که شخصی از شرکت برای اطلاعاتی که ارائه نشده است شکایت کند و این اطلاعات قبلاً روی بسته بسته بندی شده باشد ، آنگاه شرکت می تواند آن را جمع کند و بگوید که این اطلاعات قبلاً ارائه شده بود.

[box type=”warning” align=”alignright” class=”” width=””]دیدید که چگونه بسته بندی می تواند شما را نجات می دهد؟!![/box]

نقش بسته بندی-کاندوم

۳) نقش بسته بندی در فروش

موارد بسیاری وجود دارد که نقش بسته بندی در افزایش فروش مشهود است.. چنین نوآوری در بسته بندی منجر به فروش بیشتر می شود زیرا مشتریان بیشتر و بیشتر بسته بندی مناسب را نسبت به نوع غیر مناسب ترجیح می دهند.

تاثیر بسته بندی در فروش

۴) بسته بندی محافظ

علاوه بر جذابیت و ارتقاء محصول ، ابزار دیگری که بسته بندی در آن ارائه می دهد ، محافظت از محصول است. محافظت از محصول ، حمل آن با خیال راحت ، عدم آسیب رساندن به محصول . حتی موارد اساسی مانند شیر و مواد غذایی مانند نمک و شکر بسته بندی شده اند زیرا در نهایت شما مایل نیستید که مورچه ها یا آفات دیگری به این محصولات برسند. بنابراین در سطح پایه ، ابزار بسته بندی برای محافظت از محصول است. با تغییراتی در طراحی بسته بندی می توان محصول این محصول را افزایش داد.ظروف نگهدارنده کودک ، بطری ، ظروف انبار همه امروزه برای افزایش کارایی محصول طراحی شده اند.

بسته بندی محافظ

۵) نقش بسته بندی در برند سازی 

در بسیاری موارد تشخیص برند و تصویر برند به بسته بندی محصول متکی است. یکی دیگر از مارک های محبوب برای سبک بسته بندی خود Ferrero rocher است . پوشش طلای شکلات قهوه ای در همه جا به عنوان بسته بندی فرش روچر شناخته می شود. در نتیجه ، به محض مشاهده آن بسته بندی ، دهان شما به قول معروف آب میوفتد [icon name=”heart-o” class=”” unprefixed_class=””]

نقش بسته بندی در برند سازی 

۶) به رسمیت شناختن نام تجاری  با بسته بندی

ذکر ویژه نیاز به رسمیت شناختن نام تجاری و نمایشنامه بسته بندی نقش مهمی در آن داده می شود. یک برند بسیار کوچک در هند وجود دارد که با نام های تراشه و ویفر “Balaji” شناخته می شود. بگذارید برای شما تعریف کنم ، نبردی که Balaji به Lays و تراشه های دیگر می دهد حیرت انگیز است. و بسته بندی با رنگ زرد نقش مهمی در فشار مارک چیپس دارد. این مشخص است ، و حتی در بزرگراه ها ، هنگامی که مردم می خواهند سفری بروند ، بسته بندی از مسافت طولانی مشاهده می شود ، و در نتیجه فشار تحریک آمیزی برای برند به ارمغان می آورد.

به رسمیت شناختن نام تجاری  با بسته بندی

 

۷) تصمیم گیری مشتری در خرید

سرانجام ، نقش اصلی بسته بندی در تصمیم گیری مصرف کننده است..شما هزینه های زیادی را صرف تبلیغات ، مارکتینگ ، بازاریابی و فروش می کنید و مشتری را در داخل نمایشگاه و جلوی یک خط از محصولات قرار می دهید. از این رو بارها متوجه می شوید که کتاب ها توجه زیادی به عکس جلد می کنند. این امر به این دلیل است که نویسندگان فلسفه قدیمی را درک می کنند که بسیاری از مردم بر اساس جلد آن کتاب میخرند. در نتیجه ، این به طور مستقیم در تصمیم گیری مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

 

پیمایش به بالا