بیشتر مصرف کنندگان از نقشی که بسته بندی مواد غذایی در جلوگیری از اتلاف مواد غذایی ایفا می کند ، آگاهی ندارند.
بسته بندی مناسب مواد غذایی باید به عنوان یک سرمایه گذاری مهم تلقی شود. این مورد منابع را صرفه جویی می کند و به شرکت ها و تولید کنندگان کمک می کند تا اطلاعات ارزشمندی را به مصرف کنندگان منتقل کنند. بسیاری از مصرف کنندگان استرس و فشارهای زنجیره تولید و تهیه مواد غذایی را درک نمی کنند. به همین دلیل ، بیشتر مردم چگونگی و دلیل محافظت از غذای آنها را در نظر نمی گیرند.
بسته بندی مناسب منجر به انتشار گازهای گلخانه ای کمتر و موارد کمتری از ضایعات مواد غذایی می شود و در نتیجه رد پای کربن در کل کاهش می یابد.
بسته بندی مناسب به پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی کمک می کند و انواع نیازهایی را که از شیوه زندگی و جمعیتی مصرف کنندگان به وجود می آید ، برطرف می کند. این مورد می تواند به تضمین کیفیت مواد غذایی هم در زنجیره تأمین و هم در منازل مصرفی کمک کند و مردم را از راههای مناسب برای ذخیره و استفاده از آن محصولات آگاه کند.
همچنین ، اجرای یک استراتژی بسته بندی جامد می تواند ماندگاری مواد غذایی را افزایش داده و اندازه آن را برای مصرف کنندگان روشن تر کند.
بهترین روشها برای کاهش ضایعات مواد غذایی
تولید کنندگان ، خرده فروشان و مصرف کنندگان همه گزینه های زیادی در هنگام تغییر وضعیت فعلی زباله های غذایی دارند. عملکرد بسته بندی نقش مهمی در جلوگیری از آسیب در برنامه های خرده فروشی و در مصرف خانگی دارد.
بسته بندی محافظت جسمی و مانع ورود اکسیژن از غذا را فراهم می کند. باید از عیب و نقص محافظت کرده و از بین بردن که اغلب با گزینه های بدون بسته استفاده می شود ، به تأخیر بیندازد. بیشتر بسته بندی ها دارای ویژگی های امنیتی هستند که مانع از دستکاری و یا آشکار شدن دستکاری برای مصرف کننده می شوند.
بسته بندی مواد غذایی برای تسهیل خواصی که موجب ثبات قفسه می شوند ، مهندسی شده اند. برچسب های تغذیه ای و بسته های از پیش بخش شده امکان کنترل مناسب و کارآمدتر بخش را فراهم می کنند. به علاوه ، فضای زیادی برای فشار در بازاریابی وجود دارد که فروش مواد غذایی را تشویق می کند.