چاپ دیجیتال یا جوهر افشان در صنعت چاپ و بسته بندی

چاپ دیجیتال یا جوهر افشان در صنعت چاپ و بسته بندی

Rate this post

چاپ دیجیتال به طور گسترده ای در کارهای چاپی در مقیاس کوچک استفاده می شود. هنگام صحبت از محصولات کاغذی ، از چاپ دیجیتال بسیار استفاده می شود. برچسب ها ، فیلم های بسته بندی انعطاف پذیر ، کارتن های کاغذ تاشو ، جعبه های راه راه – همه آنها از چاپ دیجیتال استفاده می کنند. حتی نمونه های اولیه بسته بندی از چاپ دیجیتال استفاده می کنند.

 چاپ دیجیتال کاملاً به راحتی قابل دسترسی است. دلیل این امر آن است که با هزینه صفر ابزار سازی همراه است. بدون تنظیم قبلی لازم است. شما فقط می توانید با یک طرح به کارخانه سازنده بروید و در همان جا چاپ کنید. اکثر شرکت های چاپی نیز هنگام چاپ دیجیتالی دارای کمترین سفارش هستند. دارای زمان چرخش سریع بوده و با پیکربندی صحیح ، کیفیت چاپ را افزایش می دهد که قابل مقایسه با چاپ لیتوگرافی است.

چاپگر دیجیتال Inkjet - چاپ بسته بندی
 

چاپ بسته بندی دیجیتال برای چاپ در حجم های زیاد ناخوشایند است. این بیشتر به این دلیل است که به چاپ یک برگه زمان زیادی نیاز دارد. علاوه بر این ، چاپ‌دیجیتال نیاز به کالیبراسیون رنگ دارد. چاپ‌دیجیتال مانند چاپ لیتوگرافی هیچ گونه محافظتی ندارد. علاوه بر این ، باتوجه به هزینه های دیجیتال نمی توانند از جوهرهای فلزی استفاده کنند و هزینه های هر واحد نسبت به چاپ لیتوگرافی یا فلکسوگرافی بسیار زیاد است.

چرخش روتو گرافی

روتو گرافی معمولاً برای کیسه های ایستاده استفاده می شود. کارتن های تاشو نیز از این تکنیک استفاده می کنند. فرایند روتو گرافی شامل یک سیلندر حکاکی شده است که برای انتقال جوهر به بستر استفاده می شود. سیلندر حکاکی شده کاغذ یا فیلم را روی سیلندر گراوی که با جوهر آغشته شده است فشار می دهد. روتو گرافی در مقایسه با چاپ فلکسوگرافی یا لیتوگرافی بسیار رایج نیست ، اما هنوز هم در چاپ تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه می تواند چاپ هایی با کیفیت عالی و با رنگ های کالیبره شده ارائه دهد ، دارای ۴ فرآیند رنگ است و می تواند به راحتی رنگ های PMS را اضافه کند. چاپ روتو گرافی همچنین چاپ های ماندگار بسیار طولانی را ارائه می دهد.

Rotogravure - چاپ بسته بندی
 

هزینه های ابزار سازی در این فرایند چاپ کاملاً بالاست. بنابراین ، اگر در این فرآیند سرمایه گذاری می کنید ، بهتر است حجم چاپ بالایی را سفارش دهید. ابزار پیچیده همچنین باعث افزایش زمان سرب می شود.

از چه چاپی استفاده کنیم؟

بهترین راه حل چاپ بستگی به نیاز و بودجه شما دارد. اگر می خواهید چاپ هایی با کیفیت بالا و رنگ های دقیق داشته باشید ، فلکسوگرافی باید اولویت اول شما باشد و به دنبال آن لیتوگرافی. برای حجم کمتری نیز می توانید به سراغ چاپ دیجیتال بروید. اگر دقت رنگ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است ، می توانید به چاپ روتو گرافی نیز بروید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا