چاپ-و-بسته-بندی-جعبه

چاپ و بسته بندی جعبه

Rate this post

چاپ و بسته بندی جعبه به طور وسیعی در همه اطراف ما وجود دارد و به طور یقین در جامعه و زندگی هر شخصی می توان آن را مشاهده کرد. از کارهای لازم و ضروری برای یک محصول که معرف و شناساندن محصول و نگهداری آن را از تولید تا مصرف به عهده می گیرد می توان به چاپ و بسته بندی آن اشاره کرد. با کمک علم طراحی و چاپ در بسته بندی یک محصول می توانیم به بهترین شیوه ممکن در نگهدای، انبار کردن، توزیع و فروش آن سهم داشته باشیم و با کمترین ضرر از تولید تا مصرف و ضربه به محیط زیست به موفقیت برسیم.
در فروش یک محصول نمی توان تنها کیفیت آن را عامل اصلی در تقاضای بیشتر خریداران دانست. زیرا مهمترین مرحله که می تواند خود به شخصه نوعی فروشنده خاموش به حساب آید، بسته بندی و چاپ روی آن است که هر بیننده ای را در قفسه فروشگاهها و مغازه ها جذب خود می کند.
پس به طور یقین می توان نتیجه گرفت که نوع بسته بندی و چاپ و بسته بندی جعبه نقش به سزایی در میزان فروش هر محصولی دارد. هرگاه محصولی داشته باشید که از یک طرح حرفه ای و جذاب برخوردار است، پس حتما سطح فروش شما در بین رقیبان و بازار امروزی بالاتر خواهد رفت. به خاطر همین امروزه اکثر کارخانجات بزرگ در همه دنیا بخش مهمی از شرکت و کارهای آن را به طراحی، چاپ و بسته بندی محصولشان اختصاص می دهند.
روند کار به این شکل است که عده ای متخصص با اندازه گیری ابعاد جعبه، طبق مدل ، افکت های پوششی،جنس آن و لوازمی که قرار است داخل جعبه قرار داده و به دست مشتری برسد، را به طور دقیق توسط نرم افزار اتوکد (یا هر نرم افزار کاربردی دیگر) در طول، عرض و ارتفاع محاسبه می کنند. بعد از محاسبه دقیق و آماده ‌کردن ابعاد و خط قالب جعبه با کمک یک طراح مجرب شروع به طراحی روی جعبه انجام می شود.

  • البته این نکته قابل ذکر است که قبل از تولید انبوه یک نمونه از این طرح به صورت ماکت آماده تا ایرادات قبل از کار نهایی مشخص شود.
پیمایش به بالا