کاغذهای مومی Wax Peper

Rate this post

کاغذهای مومی Wax Peper از انواع کاغذهای ضد رطوبت که در شیرینی پزی و ساندویچی ‌ها مورداستفاده قرارگرفته و به نام کاغذ مومی فود گرید معروفند و از موم یا پارافین ساخته شده‌اند. از این کاغذها در گذشته برای نگهداری مواد بودار و موادی که نباید به آن‌ها رطوبت می ‌رسید زیاد استفاده می ‌کردند و دارای رنگ‌ های مختلفی هستند.
از گرما دادن ۲۲ تا ۴۰ گرم این کاغذ می توانیم رول و شیت (بند) در انواع عرض و ابعاد به دست آوریم.

تاریخچه کاغذهای مومی:

در سال ۱۸۵۱ گوستاوگری از این کاغذها برای نگاتیوهای عکاسی استفاده می ‌کرد. بعد از گذشت چند سال در ۱۸۷۶ هنگامی که هرمان فراش روش ‌هایی برای خالص کردن پارافین و جایگزینی آن با روغن ‌های قدیمی معرفی کرد، این محصول رواج یافت. عمده استفاده از این کاغذ روغنی (کاغذ مومی) در آشپزی و بسته ‌بندی مواد غذایی می ‌باشد.

فواید انواع کاغذهای مومی Wax Peper:

  • * سازگار با محیط زیست
    * نچسبیدن به مواد شیرین
    * سهولت در باز و بسته کردن کاغذ
    * دارای جنس نرم و دل‌ پسند
    * غیر قابل پاره شدن در بسته ‌بندی
    * تاثیر مثبت روی مارکتینگ

کاربرد انواع کاغذهای مومی:

  • * بسته ‌بندی تیغ‌های ریش ‌تراش
    * بسته ‌بندی شکلات و آدامس
    * کاور توالت فرنگی
    * در عکاسی به عنوان پخش‌ کننده نور
    * حفاظت از کابینت ها در برابر گرد و خاک و روغن

انواع کاغذ مومی:

کاغذ مومی ۲۴ گرم: ساخت کشور چین بوده که در بازار به دو صورت بسته‌ بندی لفاف نخودی رنگ و لفاف سفید رنگ می توان مشاهده کرد.
سایز این کاغذ ۱۰۰×۷۵ و وزن هر بند آن ۹ کیلوگرم است.
تعداد ۵۰۰ برگ این کاغذ را می ‌توان در هر بند و به صورت پالت ۴۰ بند بسته‌ بندی کرد که در این صورت وزن هر پالت ۳۶۰ کیلو می شود.
کاغذ مومی ۲۳ گرم: این کاغذ برند فونیکس از کشور چین می باشد.
می توانید در سایز ۱۰۰×۷۵ با وزن هر بند ۸٫۸ کیلو از این کاغذ را داشته باشید. لفاف های نخودی با رنگ کاغذ سفید روغنی را می ‌توان در هر بند ۵۰۰ برگ و پالت ۴۰ بندی بسته بندی کرد.

موارد استفاده از کاغذهای مومی :

به خاطر بهداشتی بودن کاغذهای مومی از آن‌ها در انواع بسته ‌بندی‌های مواد غذایی مثل قنادی، ساندویچی و نان یا حتی در بسته‌ بندی میوه‌هایی مثل سیب و پرتقال می ‌توان استفاده کرد.
به علت پارافین موجود در این کاغذها آن‌ها را نمی‌ توان در اجاق یا فر قرار داد زیرا باعث دود کردن و سوختن می ‌شود. به جای این می ‌توانید از کاغذهای پوستی بهترین استفاده را بکنید.
همچنین اگر تصمیم دارید که غذایی در داخل ماکروویو بگذارید می توانید برای این‌ که بیرون نریزد، کاغذ را روی ظرف بکشید. البته لازم به ذکر است که امواج ماکروویو اثری روی کاغذ ندارد و به نقطه اشتعال نمی‌ رسد. پس می ‌توان به جای پلاستیک و فویل آلومینیومی از این نوع کمک گرفت. از دیگر کاربردهای کاغذ مومی می ‌توان برای محافظت بین ظروف شیشه‌ای، بین لباس و پارچه و حتی کفش به کار کرد. به علت مقاومت زیاد در برابر آب، رطوبت و خاصیت ضد چربی آن می توانیم در بسته‌ بندی‌هایی که باید مرطوب و تازه نگهداری شوند، کمک گرفت. همچنین در انواع بسته ‌بندی‌های آب ‌نبات، جعبه نان، کارتن بیسکویت می ‌توان از این کاغذ استفاده کنید.
در هنر و صنایع دستی به‌ عنوان کاغذ الگو برای طراحی، همین طور مقاوم در برابر انجماد برای بسته ‌بندی محصولات گوشتی از این کاغذ می ‌توان بهره برد.

کاغذ مومی ۴۰ و ۶۰ گرمی:

دارای بهترین جنس از کاغذهای اندونزی، چین با مارک اسکاچ (لفافه نخودی رنگ) ، چین با مارک best paper ( لفاف سفید یا آبی رنگ)، چین با مارک فونیکس ( لفاف نخودی رنگ) است.
ابعاد این کاغذها را می توان به ۷۰، ۸۰، ۱۰۰ سانت اشاره کرد. ولی ابعاد ۱۰۰×۷۰ متداولترین نوع آن است که دارای وزن ۱۰ کیلو می باشد. هر ۳۶۰ ورق این کاغذ را می توانید در پالتهای ۶۳ بندی جابجا کنید.

کاغذ مومی بهداشتی:

این نوع کاغذ همانطور که از اسم آن پیداست به خاطر خواص بهداشتی فاقد میکروب بوده و در انواع بسته ‌بندی مواد غذایی مثل (قنادی، رستورانی) می‌ توان با تأیید وزارت بهداشت استفاده کرد.

انواع کاغذ مومی از لحاظ جنس:

۱- کاغذ مومی خشک (کاغذ کرافت سفید)
* مورد استفاده در بسته‌ بندی غذاهای داغ مثل ساندویچ و پیتزا
۲- کاغذ مومی خیس (ساخته شده از کاغذ کرافت سفید)
* دارای محصول نهایی شیشه‌ای و ضدآب
* مناسب بر روی بسته‌ بندی مرغ، گوشت، ماهی، سبزی
* دارای کاربرد در صنایع شکلات سازی

پیمایش به بالا