طراحی بسته بندی و تاثیر آن بر مشتری : فونت چاپ شده

طراحی بسته بندی و تاثیر آن بر مشتری : فونت چاپ شده

Rate this post

طراحی بسته بندی و رفتار خرید مشتری ، ۷۲ درصد مشتریان می گویند طراحی بسته بندی بر تصمیم خرید آنها تأثیر می گذارد. و وقتی صحبت از بسته بندی آثار هنری می شود ، قلم ها بخش بزرگی از آن هستند.

قلم ها تأثیر عاطفی بر روی افراد دارند. نوع فونت های مورد استفاده ، شکل برند را بهم ارتباط می دهد. اندازه قلم ها نیز مهم است. نه تنها قابل خواندن است بلکه باید از دستورالعملهای نظارتی نیز پیروی کند.

به همین دلیل برندها بر انتخاب بهترین فونت ها و انتخاب دقیق قرار دادن آنها روی  بسته بندی تأکید می کنند . به عنوان مثال ، شرکت KELLOPGG با گذشت سالها از این پس ، اندکی از نشان های خود تکامل یافته و ظاهر قلم منحصر به فرد خود را حفظ کرده است.

اما نحوه استفاده از فونت و اندازه مناسب را هنگام طراحی بسته بندی چگونه است؟ فونت ها چه تاثیری در روند خرید دارند؟

چگونه فونت تأثیر در تصمیم خرید مشتری دارد؟

درک این نکته مهم است که استفاده از کلمه “فونت” به طور کلی به دو چیز اشاره دارد – نوع و صفات آن

نگه داشتن مسیر از فونت مورد استفاده در بسته بندی مهم است که به حفظ انسجام طراحی ختم می شود. از این رو ، مارک ها دستورالعمل هایی را برای استفاده از فونت مناسب برای نشان دادن اصالت ارائه می دهند.

فونت ها مهم هستند ، زیرا:

# ۱ روانشناسی مشتری تأثیر بگذارد

تقریباً همه فونت ها در دسته های سری ، غیر سری و تزئینی قرار می گیرند. شکل نامه در سطح عاطفی با خواننده ارتباط می یابد.

چنین فونت هایی با سنت ، ظرافت و تشریفات مرتبط هستند. برندها برای هدف قرار دادن شخصیت  از فونت های سری استفاده می کنند. مثلاً رولکس.

فونت های سری بدون در بسته بندی نام تجاری Rolex

فونت های غیر سری (sans-serif) به طور اتفاقی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند. طرح های معاصر ، حداقل و دیجیتال معمولاً از فونت های غیر سری استفاده می کنند. قلم استفاده شده توسط جکی یک نمونه کلاسیک است.

فونت غیر سری در بسته بندی مارک Jockey.

قلم های تزئینی بسیار بی نظیر هستند. آنها نه سری هستند و نه غیر سری. چنین فونت هایی با هدف ایستادن بسته بندی و ایجاد خلاقیت برند هستند. به عنوان مثال ، قلم مورد استفاده والت دیزنی.

در بیشتر مواقع مارک ها فونت مورد استفاده خود را تغییر نمی دهند. با این حال ، آنها می توانند تنظیمات جزئی را برای به روز ماندن در تنظیمات مصرف کننده انجام دهند. به عنوان مثال ، نوشیدنی مورد علاقه مردم – پپسی فونت آرم خود را تکامل داده است تا در هر نسل مدرن تر شود.

تکامل آرم پپسی از سال 1898 تاکنون.

شماره ۲ سلسله مراتب نمایش اطلاعات

اندازه متفاوت قلم های بسته بندی برای نمایش اطلاعات در یک الگوی سلسله مراتبی استفاده می شود.

نمونه هایی از سبک های قلم گرفته شده از Canva
این تصویر نشان می دهد که چگونه می توان از فونت های مختلف برای نمایش سلسله مراتب اطلاعات استفاده کرد.

به عنوان مثال ، قسمت جلوی بسته بندی با استفاده از یک فونت مشخص ، نام محصول و نام تجاری را نشان می دهد. اطلاعات پشتی دارای جزئیات مربوط به محصول و تولید کننده ، قیمت گذاری ، گواهی نامه ها و موارد دیگر است که مطابق با استانداردهای صنعت به سبک فونت متفاوت نمایش داده می شود.

# ۳ مطابق با دستورالعمل های مقررات

بسته بندی محصول ، صرف نظر از صنعت ، باید اطلاعات خاصی را در قلم های خوانا منتقل کند.

قلم ها را مشخص کنید

به نقل از سایت آموزش چاپ و بسته بندی به منظور حفظ یکنواختی در طراحی ، مارک ها استفاده از یک نوع فونت را ترجیح می دهند. خواه به منظور طراحی آثار  جدید باشد و یا بسته بندی محصولات جدید .

و در صورت عدم ذخیره اطلاعات مربوط به فونت یا مشکل در یافتن پرونده دقیق در بایگانی خود ، همیشه می توانید برای کمک به شما به یک ابزار آنلاین پیدا کردن قلم مراجعه کنید.

چنین ابزاری می تواند هر عنصر طراحی را بدون فایل اصلی تأیید کند. می توانید به سادگی PDF طراحی بسته بندی خود را بارگذاری کرده و اطلاعات فونت مانند اندازه و سبک را استخراج کنید.

۲. اعتبار قلمها را تأیید کنید

تیم طراحی شما ممکن است همزمان روی چندین پروژه کار کند. در نتیجه ، بررسی کامل روی قلم ها کمتر می شود.

اعتبار قلم به شما کمک می کند تا به سؤالاتی از این قبیل پاسخ دهید:

  • آیا قلم قابل خواندن است؟
  • آیا با مواردی مانند (فرهنگ ، سن و مکان) مطابقت دارد؟
  • آیا با هویت برند سازگار است؟
  • آیا از تمام دستورالعملهای نظارتی پیروی می کند؟

نتیجه :

حروف و فونت ها بر نحوه درک افراد از محتوا و مارک شما تأثیر می گذارند.

به همین دلیل شناسایی ، تأیید اعتبار قلمها قبل از اقدام به طراحی بسته بندی و ارسال آن برای چاپ ضروری است. داشتن فونت های مناسب در نهایت می تواند به ایجاد و گسترش هویت بصری برند ، صرفه جویی در کار و هزینه های زیادی برای شرکت شما کمک کند.

 

پیمایش به بالا