رول آپ چیست؟ سفارش چاپ رول آپ در تیم گرافیک

رول آپ چیست؟ سفارش چاپ رول آپ در تیم گرافیک

۵/۵ - (۲ امتیاز)

رول آپ یا استند ابزاری است که قابلیت رول شدن دارد. این سازه پرتابل در زمینه‌های گوناگونی نظیر تبلیغات، معرفی شرکت، فراخوان بازدید نمایشگاه و … کاربردی گسترده دارد. رول آپ‌ها از نوعی متریال چاپی تشکیل شده‌اند که به واسطه یک فنر درون قوطی آلومینیمومی جمع شده و به تسهیل حمل و نگهداری آن کمک می‌کند. بنابراین رول‌ آپ‌ها داخل فضایی به شکل یک قوطی آلومینیومی نگهداری می‌شوند است که به کمک یک فنر در داخل این قوطی جمع می‌شوند. در ادامه این مقاله علاوه بر معرفی کامل رول آپ و ویژگی‌های آن به عنوان یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در بازار امروز، به مقایسه رول آپ و پاپ آپ می‌پردازیم و شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو ابزار را توضیح خواهیم داد.

رول آپ
رول آپ

 

معرفی رول آپ

همانطور که گفته شد، رول آپ یا استند ابزاری با قابلیت رول شدن است که می‌توان آن را به کمک فنری مخصوص در درون قوطی فلزی جمع کرد. ساخت رول آپ‌ها به طور معمول بر پایه استفاده از چاپ پلات لمینت، کنواس صورت می‌گیرد. قابلیت ضد آب پلات لمینت امکان لازم جهت استفاده از این متریال در ساخت رول آپ‌ها را فراهم کرده است. جنس و نحوه ساخت پلات لمینت به شکلی است‌ که نمی‌توان آن را با دست پاره کرد و به همین دلیل می‌توان از دوام و استحکام رول آپ‌های ساخته شده از این متریال اطمینان حاصل نمود‌. با این وجود معمولا بعد از پایان روند ساخت و آماده شدن استندها، آن‌ها را درون کیف یا ساک برزنتی قرار می‌دهند تا به این شکل از چاپ عکس این رول آپ‌ها محافظت شود‌.

برای چاپ رول آپ لازم است که کار را به دست افراد متخصص در این حوزه بسپارید. تیم گرافیک یکی از وب سایت‌های معتبر و باسابقه در زمینه تولید و چاپ رول آپ، بنر و … است که تا به امروز توانسته نمونه‌های مختلفی را به سرانجام برساند.

انواع رول آپ‌ها

در یک دسته بندی کلی، رول آپ‌ها را می‌توان در دو گروه قرار داد:

  • رول آپ ثابت (در انواع یک طرفه و دو طرفه)
  • رول آپ گردان (در انواع زمینی و سقفی) 

رول آپ‌ها به لحاظ ظاهری انواع مختلفی دارند:

  • رول آپ پایه پهن
  • رول آپ آویز گردان
  • رول آپ ساده یک طرفه
  • رول آپ گردان یک ‌طرفه
  • رول آپ گردان دو طرفه

رول آپ گردان دو طرفه دارای هالوژن

بعضی رول آپ‌ها به شکل رومیزی با وزنی حدود ۱ کیلوگرم طراحی شده‌اند. این در حالی است که سایر رول آپ‌ها دارای وزنی در محدوده ۲ تا ۳ کیلوگرم هستند. سبک بودن وزن و قابلیت حمل و نقل آسان این استندها، آن‌ها را به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات، معرفی محصولات و ارائه خدمات تبدیل کرده است. استندها غالبا در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل برخورداری از شاخصه های بصری مناسب، به جلب توجه مشتریان می‌پردازند.

رول آپ
رول آپ

 

موارد استفاده از رول آپ‌ها

  • مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • نمایشگاه‌ها
  • سالن‌های اجتماعات
  • محیط‌های مربوط به تبلیغات محصول و معرفی خدمات

اهمیت استفاده از رول آپ

برای پاسخ به این سوال که دلیل و اهمیت استفاده از رول‌ آپ ها چیست، باید خاطر نشان کرد که این ابزارهای تبلیغاتی دارای قابلیت‌های محتوایی و بصری مناسب و جالب توحه جهت جذب مشتریان و جلب رضایت متقاضیان هستند. در برخی موارد صاحبین مشاغل و کسب و کارها، بازاریاب‌ها یا سایر افراد از استندها برای استفاده در مراسم‌های چند ساعته یا چند روزه بهره می‌گیرند‌. در این میان ممکن است به حمل و نقل این دستگاه‌ها در سفرها نیاز باشد و به همین خاطر استفاده از ابزاری با قابلیت‌های ویژه که حمل، جابجایی، بر پا کردن و جمع آوری آن به راحتی امکان پذیر باشد، بسیار حائز اهمیت است. رول آپ‌ها علاوه بر حمل آسان به دلیل برخورداری از وزن سبک و ابعاد کاربردی، به لحاظ هزینه در مقایسه با چاپ شاسی ارزان‌تر بوده و استفاده از آن‌ها برای تبلیغات مقرون به صرفه تلقی می‌شود‌.

رول آپ
رول آپ

ویژگی رول آپ‌ها

  • دارای وزن سبک و ابعاد کاربردی
  • قابلیت حمل و جابجایی سریع و آسان
  • امکان نصب، جاگیری و جمع آوری در کوتاه‌ترین زمان
  • امکان شخصی سازی سفارش و سفارش محصول در عرض‌های مختلف (عرض رول آپ‌ها از ۸۵ تا ۲۴۰ سانتی متر قابل تغییر است)
  • دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه

میزان کیفیت رول آپ‌‌ها

هر چقدر کیفیت چاپ دیجیتال رول آپ بیشتر باشد، میزان تاثیر محتوا و شکل بصری این ابزارهای تبلیغاتی بر روی مخاطبین نیز بیشتر خواهد بود. این در حالی است پایین بودن کیفیت چاپ رول آپ و عدم چاپ مناسب رنگ‌های اصلی بر روی آن، از قدرت اثر گذاری این ابزارها به عنوان ابزارهای تبلیغاتی و جذاب و جالب توجه خواهد کاست. دیزاین غرفه‌ها و اجرای تبلیغات مناسب، نخستین گام برای برگزاری نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود. بنرهای رول آپ و پاپ آپ از جمله بهترین ابزارهای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها هستند که امروزه کاربرد گسترده‌ای دارند.

ازدحام و تنوع بالا دنیای تبلیغات در عصر جدید، لزوم استفاده از خلاقیت و ابتکار عمل در زمینه جذب مشتریان را به خوبی نشان می‌دهد. در این‌ میان تنها باکیفیت‌ترین و کارآمدترین انواع تبلیغات قادر به کسب نمره قبولی از مخاطبان خواهند بود و می‌توانند در زمینه کسب و کار به جایگاه ممتاز دست یابند. دامنه وسیع و گسترده تبلیغات بستر کافی برای استفاده از راهکارها و ترفندهای جدید، به کار گیری ابزارهای نوین و اتکا به خلاقیت را فراهم کرده است.تبلیغات چاپی همواره از کشش و جذابیتی منحصر به فرد برای جذب مخاطبان و مشتریان برخوردار بوده است.

رول آپ‌ها و پاپ آپ‌های نمایشگاهی نیز جزء اصلی‌ترین ابزارهای تبلیغات چاپی محسوب می‌شوند که استفاده از آن‌ها در دنیای امروز بسیار گسترده است. برای افزایش کیفیت و کارایی استندهای پاپ آپ به ایجاد قابلیت‌هایی نظیر قابل حمل بودن، سهولت در مونتاژ برای نمایشگاه‌های تجاری، افزایش وضوح چاپ، افزایش مرغوبیت طراحی، بهره‌گیری از محتوای مناسب و انتخاب رنگ‌های پویا جهت دستیابی به خروجی ایده‌آل توجه می‌شود.

پاپ آپ چیست؟

پاپ آپ‌ها نیز در کنار رول آپ‌ها به عنوان ابزارهای تبلیغاتی پرکاربرد در کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روند ساخت این ابزارها بعد از نصب فریم‌ها، پانل‌های گرافیکی چاپ‌شده را به قاب اتصال داده یا در صورت پارچه‌ای بودن، پوششی یک تکه روی قاب قرار می‌دهند تا در حکم یک نمایشگر به جلب توجه مخاطبان کمک کند. اما تفاوت رول آپ‌ها و پاپ آپ‌ها در چیست؟ در ادامه رول آپ‌ها و پاپ آپ‌ها را با هم مقایسه کرده و علاوه بر ذکر تفاوت‌های میان این دو ابزار به توضیح شباهت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت رول آپ و پاپ‌ آپ

رول آپ و پاپ آپ از ابعاد مختلف با هم تفاوت‌هایی دارند:

تفاوت از نظر ابعاد و اندازه

رول آپ‌ها و پاپ آپ‌های نمایشگاهی به لحاظ اندازه با هم فرق دارند. پاپ آپ‌ها در ابعاد بسیار بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و می‌توان آن‌ها را در ابعاد مختلف چاپ و تکثیر نمود. این در حالی است که رول آپ‌ها دارای ابعاد و اندازه‌ای در محدوده مشخص هستند و سایز آن‌ها قابلیت استفاده آسان و سریع از این نوع ابزارها را فراهم نموده است.

تفاوت از نظر شکل و ظاهر

رول آپ و پاپ آپ به لحاظ شکل و فرم نیز با هم متفاوت هستند. در حالی که رول آپ‌ها دارای تعدادی از اشکال مشخص هستند و امکان ایجاد تغییرات گسترده در طرح و فرم معمول آن‌ها وجود ندارد، طراحی شکل و فرم پاپ‌ آپ‌ها را می‌توان با آزادی و اختیار عمل بیشتر انتخاب نمود. با این وجود رول آپ‌ها و پاپ آپ‌ها به راحتی از نظر شکل و ظاهر با محیط سازگار شده و می‌توان از انواع اشکال مختلف فانتزی، هنری و … آن‌ها در مراسم‌‌های گوناگون استفاده نمود.

تفاوت از نظر حجم

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های رول آپ و پاپ آپ، حجم این دو سازه تبلیغاتی است. حجم رول آپ نسبت به حجم پاپ آپ کمتر است و امکان جاگیری آن در کیف نیز وجود دارد. به همین دلیل می‌توان رول آپ‌ها را به راحتی جابجا کرده و نصب و جاگیری آن‌ها نیز به آسان‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود‌.

رول آپ و پاپ آپ نمایشگاهی چه شباهتی با هم دارند؟

در کنار تفاوت‌های ذکر شده برای این دو سازه، رول آپ‌ها و پاپ‌ آپ‌ها در برخی ویژگی‌ها به یکدیگر مشابه هستند. شباهت‌های رول آپ و پاپ‌ آپ به شرح زیر است:

  • هر دو ابزار را می‌توان به راحتی جمع آوری کرده و در محیط مورد نظر نصب نمود.
  • وزن سبک این ابزارها امکان جابجایی و حمل سریع و آسان آن‌ها در مسافت‌ها و شرایط گوناگون را فراهم کرده است.
  • هر دو سازه‌ از جنس فلز آلومینیوم هستند و به همین دلیل پایداری و استحکام بالایی دارند.
  • حجم محدود رول آپ و پاپ آپ نمایشگاهی باعث شده است تا بتوان این دو ابزار را به راحتی نصب و جمع آوری کرد.

نتیجه گیری

شرایط تبلیغات در دنیای امروز لزوم استفاده از ابزارهای تبلیغاتی کارآمد را صد چندان کرده است. رول آپ.ها جزء بهترین و کاربردی‌ترین سازه‌های تبلیغاتی هستند که به دلیل برخورداری از قابلیت‌های متعدد از کاربرد گسترده‌ای برخوردار هستند. به منظور سفارش و خرید رول آپ‌ مورد نظر، به ابعاد و اندازه، کیفیت چاپ و نوع طراحی رول آپ و تطابق آن با حیطه تبلیغاتی خود توجه کنید.

 

پیمایش به بالا