آیا سلفون opp قابل بازیافت است؟ سلفون opp‌ بازیافتی

Rate this post

از سلفونoppمی توان در اطراف محصولات غذایی، دسته گل و سبدهای هدیه پیچیده شده استفاده کرد.سلفون به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که ببینند غذایشان چقدر تازه است و می‌تواند به کنترل رطوبت در محصولات غذایی و دسته‌های گل کمک کند. اما اگر مشتاق بازیافت هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می‌توانید سلفون را بازیافت کنید یا خیر؟ پاسخ به این سوال بله است. اتفاقا در صنعت بسته بندی خرید سلفون opp‌ بازیافتی بسیار پرطرفدار است. بیایید بیشتر در این رابطه بدانیم. همراه ما باشید.

سلفون و تاریخچه آن

سلفون یک ورقه نازک و شفاف است که از سلولز یا پلاستیک احیا شده ساخته شده است. معمولاً برای بسته بندی و بسته بندی مواد غذایی، گل، سیگار، لوازم التحریر و سایر اقلام کوچک استفاده می شود. سلفون توسط شیمیدان سوئیسی Jacques E. Brandenberger در سال ۱۹۰۸ به عنوان جایگزینی برای کاغذ پوستی اختراع شد. این ماده نازک و شفاف به سرعت به عنوان یک ماده بسته بندی محافظ و تزئینی محبوب شد. سلفون اولیه عمدتاً برای بسته بندی و بسته بندی اقلامی مانند سیگار و تخته های شکلات استفاده می شد، اما از آن برای پوشش اسناد چاپی و کتاب ها نیز استفاده می شد.

در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، سلفون به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده بود و شرکت ها از آن برای بسته بندی مواد غذایی، دارو و لوازم آرایشی استفاده می کردند. در دهه ۱۹۵۰، سلفون با پوشش پلاستیکی برای بسته بندی مواد غذایی ساخته شد تا محتویات آن را برای مدت طولانی تازه نگه دارد. از آن زمان، سلفون در کاربردهای مختلفی از بسته بندی هدیه گرفته تا هنر و صنایع دستی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه جایگزین های پایدارتری برای سلفون جستجو می شود. با این حال، به دلیل هزینه و راحتی کم، یک ماده بسته بندی پرمصرف باقی می ماند.

 

 

سلفون چگونه ساخته می شود؟

سلفون واقعی از فرآیندی به نام سلولز بازسازی شده ساخته می شود.این شامل حل شدن مواد خام (خمیر چوب، مانند صنوبر یا کاج) در یک محلول قلیایی است و مواد سلولزی ایجاد می کند که سپس با اسید و دی اکسید گوگرد تصفیه می شود تا شفافیت مشخصی به آن بدهد.  تولید سلفون دی سولفید کربن منتشر می کند که با سلامت ضعیف برخی از کارگران کارخانه های سلفون مرتبط است.

سه نوع سلفون

سلفون سلولزی بدون پوشش: این نوع سلفون نازک ترین و شکننده ترین نوع سلفون است. معمولاً دارای رنگ کمی زرد است و برای بسته بندی مواد غذایی که نیاز به حداقل محافظت مانع دارند استفاده می شود.

سلفون سلولزی روکش دار: این نوع سلفون با موم یا پلاستیک روکش شده و در برابر رطوبت و چربی مقاوم تر می شود

سلفون پلاستیکی: سلفون اغلب با پلاستیک تقویت می‌شود تا بادوام‌تر شود و بتواند در برابر دمای شدید مقاومت کن

 

آیا سلفون قابل بازیافت است؟

سلفون واقعی قابل بازیافت نیست.اگرچه در اصل مانند کاغذ از خمیر چوب ساخته می شود، ساختار و ترکیب سلفون بازیافت موثر آن را دشوار می کند.شما نمی توانید سلفون واقعی را تجزیه کنید تا فقط خمیر چوب را جدا کنید تا برای سایر محصولات ساخته شده از خمیر چوب استفاده شود. و شما نمی توانید آن را با مواد پلاستیکی مصنوعی بازیافت کنید زیرا سلفون واقعی از پلاستیک مصنوعی ساخته نمی شود. همچنین، در فرآیند تولید اولیه سلفون از مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌شود که اگر بخواهید آن را بازیافت کنید، می‌تواند جریان بازیافت را آلوده کند. در نهایت، اگرچه سلفون واقعی قابل بازیافت نیست، اما زیست تخریب پذیر است . اگر سلفون بدون روکش باشد، می تواند در کمتر از ۲ ماه تجزیه زیستی شود. اگر پوشش داده شود، می تواند در حدود ۴ ماه تجزیه زیستی شود. از آنجایی که سلفون واقعی به هر حال زیست تخریب پذیر است، تاسیسات بازیافت نیازی به صرف زمان و هزینه برای بازیافت آن ندارند. بنابراین منظور از سلفون بازیافتی چیست؟ آنچه که در این مقاله مورد توجه است سلفون opp‌ بازیافتی و پلاستیکی است.

سلفون opp بازیافتی

منظور از سلفون opp‌ بازیافتی سلفونی است که از ماده اولیه پلی پروپیلن ساخته شده است. این سلفون به طور گسترده در صنعت بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود و قابل بازیافت است.سلفون پلاستیکی، مانند آن که از پلی پروپیلن ساخته شده است، قابل بازیافت است.چند دلیل برای این وجود دارد. دلیل اول این است که سلفون پلاستیکی تنها محصول ساخته شده از پلی پروپیلن نیست. و در حالی که برخی از اشکال پلاستیک قابل بازیافت نیستند، پلی پروپیلن قابل بازیافت است. سلفون پلی پروپیلن مانند سایر محصولات پلی پروپیلن بازیافت می شود.تمیز می شود، ذوب می شود و به گلوله تبدیل می شود یا ذخیره می شود تا برای محصولات دیگر استفاده شود. دلیل دوم این است که پلی پروپیلن زیست تخریب پذیر نیست.بازیافت سلفون پلاستیکی ارزش وقت و هزینه این مرکز را دارد تا بتوان از آن استفاده مجدد کرد و از محل دفن زباله دور نگه داشت.

 

آیا می توانم دوباره از سلفون opp استفاده کنم؟

اگر سلفون به‌عنوان بسته‌بندی موادغذایی، بسته بندی سبد هدیه یا دسته گل استفاده می‌شد، در صورت سالم بودن می‌توانید از آن برای این منظور مجدد استفاده کنید. البته از این سلفون ها عنوان ضایعات را دارا هستند و می توانند  در بازار خرید و فروش ضایعات سلفون Opp به فروش برسند.

 

 

چگونه می توان تفاوت بین پوشش پلاستیکی و سلفون را تشخیص داد؟

سلفون و نایلون هر دو مواد نازک و شفافی هستند که می توانند برای نگهداری مواد غذایی یا بسته بندی هدایا استفاده شوند.

با این حال، اگر قصد خرید سلفون opp‌ بازیافتی را دارید به تفاوت این دو توجه کنید.

  • روکش پلاستیکی با استفاده از پلی پرپیلن ساخته می شود، در حالی که سلفون از سلولز بازسازی شده ساخته می شود.
  • روکش پلاستیکی انعطاف پذیرتر از سلفون است.
  • سلفون دارای حافظه حفظ شده است، به این معنی که پس از کشیده شدن یا دستکاری به شکل اولیه خود باز می گردد، در حالی که روکش پلاستیکی اینطور نیست.
  • سلفون معمولا ضخیم‌تر، قوی‌تر و در برابر پارگی مقاوم‌تر از پوشش پلاستیکی است.
  • روکش پلاستیکی در برابر حرارت مقاوم است، در حالی که سلفون در معرض دمای بالا جمع می شود.
  • روکش پلاستیکی بهتر از سلفون به خود می چسبد و محکم شدن آن را در اطراف ظروف یا اشیاء آسان تر می کند
  • روکش سلفون واقعی معمولاً شفاف تر است و ظاهری مات دارد، در حالی که روکش پلاستیکی دارای روکش براق اس

 

 

 

 

 

 

پیمایش به بالا