5 راه برای بهبود فرآیند بسته بندی

۵ راه برای بهبود فرآیند بسته بندی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بهبود فرآیند بسته بندی شما می تواند به طرق مختلف بر مشتریان شما تأثیر مثبت بگذارد. 

ما در این مقاله چگونگی بهبود کیفیت بسته بندی و در نتیجه بهبود تجربه مشتری را بررسی خواهیم کرد. 

۱-روی بسته بندی ارگونومیک تمرکز کنید

شما می خواهید بسته بندی ایجاد کنید که دسته بندی، ذخیره و بسته بندی آن برای کارکنان و کارمندان آسان باشد. داشتن بسته بندی زمان بر برای بسته بندی محصولات شما می تواند منجر به تاخیر، محصولات آسیب دیده و در نتیجه تجربه منفی مشتری شود. 

برای مشتریان، بسته بندی باید طوری طراحی شود که مطمئن شود می توانند به طور موثر محصول را بدون صرف زمان زیاد باز کنند و از آن استفاده کنند. 

**هیچ چیزی بدتر از این نیست که برای استفاده از یک محصول هیجان زده باشید، اما مجبور باشید برای باز کردن آن از ابزار های دیگر استفاده کنید **

مثل خریدن قیچی و نیاز به قیچی برای باز کردن بسته بندی  آن.

برخی دیگر از عواملی که در بسته بندی ارگونومیک نقش دارند عبارتند از نحوه نگه داشتن و گرفتن بسته بندی، اندازه، نمای بیرونی بسته بندی و دسترسی به محصول. 

به طراحی بصری و نشانه هایی که می توانید برای کمک به هر یک از این عوامل اضافه کنید فکر کنید. 

این مورد می تواند شامل دستورالعمل هایی برای جعبه گشایی یا شیارهایی برای جابجایی آسان باشد. 

بهبود فرآیند بسته بندی

۲-بسته بندی خود را تست و بهینه کنید

بسته بندی ارگونومیک تنها به اندازه روش استفاده از آن موفق است. 

سعی کنید نمونه متنوعی از مشتریان را به دست آورید و از آنها بخواهید عملکردهای مختلف بسته بندی را آزمایش کنند. 

نمونه هایی از بسته بندی مناسب برای محصولات مشابه را بخواهید تا بهتر بفهمید چگونه بسته بندی خود را بهبود دهید. 

به عنوان مثال، می‌توانید از آنها بخواهید وزن بسته‌بندی را آزمایش کنند، دسترسی به محصول چقدر آسان است و آیا می‌توانند به سرعت و کارآمد بسته‌بندی را باز کنند. 

هرچه آزمایش های بیشتری را بتوانید به طور منظم انجام دهید، بیشتر می توانید بسته بندی خود را بهینه کنید و تجربه کلی را بهبود ببخشید. 

۳-منطقه بسته بندی مناسب برای کارایی ایجاد کنید

هنگامی که خود بسته بندی را به درستی دریافت کردید، در آن زمان است که باید فرآیند بسته بندی واقعی را در نظر بگیرید. 

سفارشات چگونه بسته بندی می شوند، با چه سرعتی و منطقه بسته بندی چگونه است؟ 

در حالت ایده‌آل، می‌توانید یک «جریان» بسته‌بندی ایجاد کنید که در آن بسته‌بندی همه اقلام با هم آسان و شهودی است. 

ایده های بسته بندی زیادی وجود دارد که می توانید برای طراحی جریان خود از آنها الهام بگیرید.

سعی کنید انبار خوبی از لوازم ضروری داشته باشید و سفارش خودکار یا سایر اقدامات را تنظیم کنید تا منطقه بسته بندی خود را به طور کامل انبار و آماده برای فرآیند بسته بندی خود نگه دارید.

۴-در صورت امکان مواد پایدار را انتخاب کنید

همانطور که ما از تأثیر خود بر محیط زیست بیشتر آگاه می شویم، مشاغل و مشتریان مسئول گنجاندن پایداری در زندگی خود هستند. 

به عنوان یک تجارت، معرفی بسته‌ بندی‌ های بازیافتی و قابل استفاده مجدد در صورت امکان، گامی در این مسیر است. 

راه دیگر برای دستیابی به کارایی بسته بندی، کاهش مقدار بسته بندی، به ویژه پلاستیک و سایر مواد است. 

این مورد باعث ایجاد تفاوت در انجام سفارش می شود و به طور قابل توجهی بر درک مشتریان از برند شما تأثیر می گذارد. 

بسته بندی ارگونومیک

کسب و کارهایی که می توانند این عناصر پایدار را به بسته بندی خود بیاورند و آن را به مشتریان منتقل کنند، مزایای بیشتری را مشاهده می کنند. 

انجام این کار یک گام آسان برای نشان دادن به مشتریان است که به ارزش های آنها و آنچه برای آنها مهم است احترام می گذارید. 

همچنین راهی برای نگاهی عمیق‌تر به کسب‌وکار خود و اتخاذ تدابیر سازگار با محیط‌ زیست برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی‌ تان است. 

۵-اتوماسیون را وارد کنید 

برای کسب‌وکارهایی که به دنبال تکامل و رشد هستند، اتوماسیون مسیری حیاتی است که باید برای راه‌حل‌های کارآمدی بسته‌ بندی در نظر گرفته شود. 

در چند سال گذشته، شاهد رشد تصاعدی راه‌حل‌های اتوماسیون بوده‌ایم و راه‌حل‌های بیشتری برای حل مسائل لجستیکی عمده وجود دارد. 

راه‌حل‌های اتوماسیون می‌توانند فرآیندهای انبار را برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر بدست آورد.

بسته‌بندی، برچسب‌گذاری و سایر فرآیندها را می‌توان تا حدی خودکار کرد تا کارهای وقت‌گیر برای کارکنان کاهش یابد.

اتوماسیون همچنین برای فرآیندهای پیچیده انبار مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در صورت نیاز سفارشی شود.

انتخاب راه‌حل‌های بسته‌بندی سفارشی برای تکمیل فرآیند بسته‌بندی، ساده‌ترین راه برای اطمینان از اینکه کارکنان و مشتریان شما تجربه‌ای را که می‌خواهند دریافت می‌کنند، است!

پیمایش به بالا