سلفون bopp شفاف - متالایز - مات - صدفی

سلفون bopp شفاف – متالایز – مات – صدفی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

در دنیایی که سبک زندگی به سرعت در حال تغییر است، مصرف کنندگان انتظار دارند محصولات سبک وزن، مقاوم در برابر شکستن، داشتن ظاهری زیبا، آسان برای کنترل و ارائه محافظت خوب باشند. تنها پاسخ به همه این پیش نیازها سلفون است. سلفون ها در واقع در سه دهه گذشته کلبندی  جهان را متحول کرده اند.

مواد بسته بندی انعطاف پذیر مانند پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید، پلی پروپیلن و فیلم های پلی استر تقریباً در تمام صنایع، به ویژه بخش بسته بندی مواد غذایی، نقش مهمی ایفا می کنند. سلفون پلی پروپیلن دو محوره (BOPP) یکی از محبوب ترین مواد بسته در سراسر طیف صنعتی است. سلفون BOPP مناسب برای صنعت بسته بندی مواد غذایی به طور کلی یک فیلم اکسترود شده و قابل حرارت است.

سلفون BOPP
سلفون BOPP

سلفون BOPP (پلی‌پروپیلن دو محوره) به دلیل ترکیب منحصر به‌ فردی از ویژگی‌هایی مانند انقباض بهتر، استحکام، شفافیت، حفظ پیچش، به یک سلفون محبوب و با رشد بالا در بازار بسته‌ بندی جهانی تبدیل شده است. و در حالی که ویژگی‌های فیزیکی سلفون BOPP آن را به یک انتخاب بسته‌ بندی آسان تبدیل می‌کند، انتخاب پیچیده‌تر در یافتن یک تولید کننده بسته‌ بندی با مجموعه مهارت‌ها و فن‌آوری لازم برای تبدیل آن است، زیرا دستیابی به محصول نهایی مرغوب کمی دشوار است.

تامین انواع سلفون BOPP شفاف – متالایز – مات

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

از آنجایی که جهت گیری متوالی توسط استنتر تجاری ترین فرآیند به کار گرفته شده برای ساخت سلفون های BOPP است، این فرآیند باید با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

پلی پروپیلن هموپلیمر با افزودنی‌های کاربردی مختلف مانند آمیدها، آمین‌های اتوکسیله، استئارات‌ها و غیره پردازش می‌شود تا ضریب اصطکاک سلفون را کاهش داده و سرعت اتلاف بار ساکن را افزایش دهد. همچنین با پرکننده‌های مختلف مانند تالک و کربنات کلسیم و رنگدانه‌هایی مانند دی‌اکسید تیتانیوم مخلوط می‌شود تا ویژگی متفاوتی به سلفون BOPP بدهد.

پلی پروپیلن با افزودنی ها، پرکننده ها و رنگدانه های مورد نیاز به صورت ورقه ضخیم به صورت همزمان ذوب می شود. با کمک یک یا چند اکسترود ، یک کوپلیمر تصادفی از پلی‌پروپیلن یا دیگر ترپلیمرها بر روی یک یا هر دو سطح ورق هموپلیمر مذاب به‌همراه اکسترود می‌شوند. لایه هسته هموپلیمر، که به طور کلی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد ضخامت کل است، استحکام مکانیکی، خواص نوری، کاهش چگالی (در موارد خاص) و سایر ویژگی های مرتبط را فراهم می کند. لایه های پوستی کوپلیمر که ممکن است حاوی مواد افزودنی کاربردی فوق الذکر باشد، ممکن است حاوی افزودنی های ضد انسداد نیز باشند. این لایه‌های پوستی باعث می‌شود که سلفون قابلیت استحکام حرارتی داشته باشد و خواص نوری آن را بهبود بخشد.

این ورق بعداً با عبور دادن آن روی یک رول خنک که در آب نگهداری می شود، جامد می شود. سپس ورق ریخته‌گری شده از روی چند رول گرم شده با روکش کروم عبور داده می‌شود که آن را از قبل گرم می‌کنند. پس از رسیدن به حرارت کافی، آن را روی دو یا چند جفت رول رد می‌کنند که در آن یک مجموعه از رول‌ها با سرعتی بیشتر از رول‌های قبلی خود می‌چرخند. به دلیل تفاوت در سرعت محیطی، فیلم در جهت طولی قرار می گیرد.

سپس فیلم تک گرا توسط گیره هایی بریده می شود که آن ها را به داخل کوره ای که هوای گرم پخش می شود حمل می کند. گیره ها روی یک مسیر زنجیره ای موازی قرار می گیرند. پس از گرم شدن کافی و جهت گیری جهت عرضی به میزان حدود ۷-۱۰ بار، فیلم جهت دو محوره آنیل می شود تا تنش های جهت دار را حفظ کند و تا دمای اتاق خنک شود. در حالی که بخش‌های گرفته شده بدون جهت بریده می‌شوند.

"تولید

ویژگی فیلم های BOPP

پلی پروپیلن (PP) کمترین چگالی ۰.۹۰۵ گرم بر سی سی را در بین تمام پلاستیک های موجود تا کنون دارد. در یک درجه خاص از سلفون BOPP صدفی، چگالی آن به ۰.۷۰۰ گرم در سی سی کاهش می یابد، جدای از ایجاد ظاهر زیبایی سفید صدفی و مانعی در برابر نور. به دلیل چگالی کم PP، بازده سلفون بیشتر از سلفون های دیگر و در نتیجه اقتصادی است. جهت گیری دو محوری PP خواص مختلف را نسبت به فیلم های معمولی ریخته گری یا لوله ای خاموش شده PP افزایش می دهد. استحکام مکانیکی، پایداری ابعادی، استحکام، خواص نوری، خواص مانع و غیره با توجه به فرآیند جهت گیری دو محوری به میزان زیادی بهبود یافته است.

مزایای سلفون BOPP

مزایای اصلی استفاده از فیلم های BOPP عبارتند از:

به ازای هر واحد وزن، سطح بالاتری را فراهم می کند که باعث می شود مقرون به صرفه باشد.
نرخ انتقال رطوبت بسیار پایینی نسبت به سایر فیلم های بسته بندی دارد که باعث بهبود ماندگاری و حفظ تردی محصولات غذایی حساس به رطوبت می شود.
دارای ترکیبی از خواص لغزش و نوری عالی است. براقیت بالا و شفافیت عالی جذابیت زیبایی شناختی خوبی را فراهم می کند در حالی که ویژگی های شیب کنترل شده آن را مناسب می کند تا بر روی انواع مهر و موم پرکننده فرم (FFS)، بسته بندی و تبدیل ماشین آلات به منظور بهبود یا حفظ بهره وری بالا به خوبی عمل کند.
استحکام کششی بالا، ازدیاد طول کم و انقباض حرارتی آن را برای پردازش در ماشین‌های چاپ پرسرعت، پوشش / لمینیت و سایر ماشین‌های تبدیل مناسب می‌کند.
این موارد می تواند متناسب با نیازهای مختلف مشتری ساخته شود، که ممکن است ترکیبی از هر گونه خواص نوری/سطحی، نوری/موانع و نوری/مکانیکی و غیره باشد.
نسبت به ماهیت الفینی (هیدروکربنی) خود غیر واکنشی یا بی اثر است که آن را برای استفاده ایمن در صنایع غذایی و دارویی مناسب می کند.
فیلم‌های اکسترود شده ترجیح داده می‌شوند، زیرا آنها علاوه بر ایجاد مانع و زیبایی‌شناسی بهتر، بدون دخالت پوشش اضافی یا عملیات لمینیت، قابلیت استحکام بیشتر را فراهم می‌کنند و بسته را مقرون به صرفه می‌کنند.
قابل بازیافت است و در حین پردازش مجدد گازهای خطرناکی منتشر نمی کند.

سلفون BOPP شفاف – متالایز

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

نقش فیلم BOPP در بسته بندی مواد غذایی

الزامات بسته بندی مواد غذایی بسیار سختگیرانه است. فیلم های BOPP دارای خواص زیادی هستند که برای بسته بندی مواد غذایی مناسب و سودمند هستند. خواص اساسی برای بسته بندی مواد غذایی به شرح زیر است:

بسته بندی باید تا زمان مصرف نهایی بتواند از خواص تغذیه ای غذا محافظت کند. بنابراین، مطلوب است که بسته دارای مانع کافی در برابر رطوبت، گاز و نور باشد.
بسته باید مقرون به صرفه باشد.
بسته باید بتواند جذابیت فروش محصول را در قفسه افزایش دهد و همچنین تمام اطلاعات قانونی را ارائه دهد. از این رو، بسته باید خواص نوری و قابلیت چاپ خوبی داشته باشد. سلفون های BOPP شفافیت، و براقیت عالی دارند.

"<yoastmark

سلفون BOPP شفاف

ویژگی ها و زمینه های استفاده: قابل چاپ و لمینیت است

    • کرونا دو طرفه
    • براقیت و شفافیت عالی
    • عملکرد ماشینی عالی
    • خواص لمینیت عالی فیلم به فیلم، فیلم به کاغذ و مقوا
    • خواص چسبندگی تقویت یافته برای جوهرهای مبتنی بر آب و چسب های لمینیت UV

ضخامت ها بر اساس میکرون: ۱۰،۱۲، ۱۵، ۱۸، ۲۰، ۲۵، ۲۸، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۵۰

سلفون BOPP مات
سلفون BOPP مات

سلفون BOPP مات

فیلم مات BOPP یک طرفه برای کاربردهای لمینیت و چاپ.

ویژگی ها و زمینه های استفاده:

  • کرونا دو طرفه
  • یک طرف مات و طرف دیگر براق است
  • سطح مات کامل
  • ثبات ابعادی عالی
  • عملکرد ماشینی عالی
  • چسبندگی عالی جوهر در چاپ فلکسو و روتوگراور
  • برای لمینت کاغذ و مقوا ۲۰ میکرون مناسب نیست.
  • فیلم ۱۲،۱۳،۱۵ میکرونی روکش مات برای بروشورها، کاتالوگ‌ها و جلد کتاب ارائه می‌کند که از بازتاب نور جلوگیری می‌کند.

میکرون: ۱۲،۱۳،۱۵،۲۰

سلفون BOPP سفید صدفی
سلفون BOPP سفید صدفی

سلفون BOPP سفید صدفی یا pearlize

فیلم BOPP سفید صدفی اموما برای قالب های استفاده می شود ( مانند دور قالب سطل ماست و پنیر )

ویژگی ها و زمینه های استفاده:

  • کرونا دو طرفه
  • سفیدی و درخشندگی ایده آل
  • کشیدگی کم در جهت MD
  • سطوح تصفیه شده مناسب برای ذوب داغ، آب بندی سرد، چسب پایه آب و چسب مبتنی بر اکریلیک.
  • فیلم اقتصادی که استفاده از جوهر سفید را کاهش می دهد

میکرون: ۲۰، ۳۰، ۳۵

سلفون BOPP متالایز
سلفون BOPP متالایز

سلفون BOPP متالایز

فیلم BOPP متالیز شده برای چاپ و لمینیت لایه وسط بسیار کاربرد دارد.

ویژگی ها و زمینه های استفاده:

  • یک طرف متالیز شده، طرف دیگر کرونا دار است
  • چسبندگی عالی، ثبات ابعادی عالی
  • خاصیت بازدارندگی گاز، رطوبت و نور
  • ایده‌آل برای دستگاه‌های بسته‌بندی با سرعت بالا
    کاربردهای بسته‌بندی عمومی که نیاز به خواص بازدارنده دارند (مانند بسته‌بندی کیک، شکلات و ویفر)

میکرون: ۹،۱۰،۱۵،۱۸،۲۰،۲۵،۳۰،۳۵،۴۰،۵۰

2 دیدگاه دربارهٔ «سلفون bopp شفاف – متالایز – مات – صدفی»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا