3 ایده نوآورانه بسته بندی

۳ ایده نوآورانه بسته بندی

۴/۵ - (۳ امتیاز)

بسته بندی نوآورانه به طور تصاعدی در حال رشد است. شرکت ها به دنبال برجسته کردن محصولات خود هستند و از طراحی بسته بندی برای ایجاد هویت منحصر به فرد خود استفاده می کنند. هم شرکت‌های بزرگ و هم شرکت‌های کوچک می‌توانند از ایده‌های نوآورانه بسته‌ بندی استفاده کنند تا نشان دهند برندشان در مورد چیست، ارزش‌ هایشان چیست و چقدر با رقبایشان متفاوت است. بسته بندی نوآورانه می تواند مشتریان و سود بیشتری را به همراه داشته باشد و باعث رشد بیشتر کسب و کار از قبل شود.

با وجود بسیاری از اشکال جدید بسته بندی که وارد بازار شده اند، به نظر می رسد تعداد بی پایانی از راه ها وجود دارد که یک شرکت می تواند از بسته بندی خود برای بیان هویت برند خود استفاده کند. از بسته‌بندی هوشمند گرفته تا رنگ‌ ها تا گزینه‌ های زیست تخریب‌پذیر، ما چند ایده برتر بسته‌ بندی نوآورانه را که تاکنون وارد بازار شده‌اند، بررسی خواهیم کرد.

بسته بندی قابل استفاده مجدد

بسیاری از شرکت ها نسبت به زباله های خود و چگونگی تأثیر آن بر محیط زیست و سیاره آگاه هستند. در حالی که بسته بندی عمدتاً برای محافظت از محصول یا امکان حمل و نقل و سفر آسان استفاده می شود، بسیاری از شرکت ها به دنبال راه حل هایی هستند تا بسته بندی خود را نیز قابل استفاده مجدد کنند.

بسته بندی هوشمند
بسته بندی هوشمند

اگرچه شرکت‌های زیادی وجود ندارند که بسته‌ بندی‌ های مواد غذایی واقعیت افزوده را ایجاد کرده‌اند، شکلات‌های آیدین یکی از اولین شرکت‌هایی هستند که این کار را انجام می‌دهند. پس از خرید یک نوار و دانلود برنامه تلفن همراه آن، می توانید پیام های ویژه ای با کلمات و تصاویر متحرک ایجاد کنید که فقط از طریق تلفن هوشمند قابل مشاهده هستند.

اشکال و رنگ های منحصر به فرد

اگرچه فناوری پایینی دارید، اما می توانید یک بسته واقعاً چشم نواز و نوآورانه را با استفاده از اشکال، رنگ ها، الگوها، تصاویر و بافت ها ایجاد کنید تا به بسته بندی محصول خود کمک کنید تا جلوه کند و شبیه چیزی از آینده باشد. یا اگر نمی‌خواهید خیلی بیگانه به نظر برسید، طرح‌های بسته‌بندی ساده که هنوز هم برجسته هستند، راه بسیار خوبی هستند.

شما به دنبال بسته‌ای هستید که شما را منحصربه‌فرد کند، صورتی تند، سایه‌ای زیبا از اسطوخودوس، برجستگی‌های برجسته روی بطری شراب، برچسب‌های درخشان، فونت زیبا و بطری‌های شکل منحصربه‌فرد، همگی به محصول شما کمک می‌کنند چیزی واقعا خاص به نظر برسد. این باعث می شود مشتریان تمایل به خرید محصول شما داشته باشند و همچنین با خرید چیزی که شبیه چیز دیگری نیست که همه دارند، احساس خاص و متفاوتی داشته باشند.

بسته بندی هوشمند نیز در چند سال اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است و تنها با سرعت ثابتی به رشد خود ادامه می دهد. بسته‌بندی هوشمند می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما راه‌حل‌های بسته‌بندی مانند درب  بطری‌های آب هوشمند  که روی بطری‌های آب معمولی بسته می‌شود  ، بطری‌های  هوشمند ویتامین، و  محصولات خانگی که  به‌طور خودکار پر می‌شوند، چند نمونه از راه‌حل‌های بسته‌بندی نوآورانه هستند. در حال تغییر روش دیدن، استفاده و خرید محصولات هستند.

تغییر طراحی بسته بندی خود در هر بار فروش یا در ایام جشن می تواند بسیار گران باشد. ناگفته نماند، تکمیل طرح های جدید شما با تامین کنندگان و تیم طراحی شما می تواند زمان بر باشد. یک راه ساده تر برای تغییر طرح های خود انتخاب برچسب های چاپ شده سفارشی است . استیکرها می توانند برند شما را بدون تغییر بیش از حد در طراحی جعبه شما تقویت کنند.

به عنوان مثال، برچسب‌های شب یلدا یا عید می‌توانند به روح تعطیلات اضافه کنند و مشتریان شما را در مورد محصولات شما هیجان زده کنند، بدون اینکه نیازی به ایجاد بسته‌ بندی از ابتدا داشته باشند.

 به مشتریان خود در مورد ابتکارات سبز بگویید

این احتمالاً ساده ترین تغییری است که می توان برای برداشتن اولین گام به سمت بسته بندی پایدار ایجاد کرد . به مشتریان خود در مورد ابتکارات سبز خود بگویید و نکاتی را در مورد روش های ایمن و سازگار با محیط زیست برای دور انداختن بسته بندی به آنها ارائه دهید. این به آنها اجازه می دهد تا بدانند که شما به سلامت سیاره متعهد هستید و در عین حال آنها را در مورد بهترین شیوه ها آموزش می دهید. از طرف دیگر، شیوه‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید یا یک پست راهنمای «چگونگی» در وب‌سایت خود ایجاد کنید.

تغییر طراحی جعبه های حمل و نقل شما با گنجاندن علائم و نمادها نیز راه خوبی برای جلب توجه آنها به این پیاده سازی ها است.

این تغییرات کوچک می تواند تأثیر زیادی در نحوه درک بسته بندی شما توسط مشتریان ایجاد کند.و قطعاً به برند شما ارزش می‌افزایند و به عنوان پله‌ای برای تأثیرگذاری بهتر و افزایش ارزش کلی شرکت و محصولات شما عمل می‌کنند.

پیمایش به بالا