مواد مورد استفاده برای بسته بندی محصولات آرایشی

Rate this post

طراحی بسته بندی یکی از مهم ترین زیر شاخه های طراحی گرافیک از انقلاب صنعتی تا به امروز می باشد، این صنعت در قسمت های مختلف دنیا مسیری طولانی را پشت سر گذاشته و به موفقیت هایی رسیده که شامل محصولات مختلف تجاری، صنعتی، غذایی، دارویی، پوشاک و .. می باشد، یکی از این محصولات بسته بندی مواد آرایشی و محصولات  آرایشی است و جایگاه مهمی را در کشور ما به خود اختصاص داده و طی چند قرن تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حاکم  برجامعه و ظهور برندهای مختلف، رشد چشم گیری را به دنبال داشته است که تا به امروز ادامه دارد. به خصوص طی این چند دهه اخیر جایگاه ویژه ای را در میان محصولات آرایشی مختلف دنیا کسب کرده است.

بسته بندی محصولات آرایشی

بسته بندی مجموعه ی هماهنگی از عوامل مختلف می باشد که کاربردهای آن آماده سازی و بهینه کردن نگهداری، حمل، توزیع، فروش و مصرف کالاهاست. بخش مهمی از مسیر تولید محصول و یک کالا با بسته بندی آن به یک پروژه ی واحد تبدیل می شود، که باید از ابتدای آن برنامه ریزی برای ایجاد بسته بندی آن صورت گیرد. بسته بندی مناسب و کارآمد و محتوی خود را در مقابل عوامل و اثرات محیط اطرافش مراقبت و حفظ می نماید. بنابراین بسته بندی را پوشش و قاب محصول معرفی کرده اند.

عواملی مختلفی چون هوا، رطوبت، گرد و غبار، نور، مواد شیمیایی، بو، ضربه، سرما و گرما و عواملی نظیر این ها می تواند به محصول بسته بندی شده صدمه بنزد. بنابراین پوشش و مصالحی که در بسته بندی ها استفاده می شود، نقش مهمی را در حفظ محتوی ان به عهده دارد.

 

۸ نکته موثر در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی بخوانید.

 

مواد مورد استفاده برای بسته بندی محصولات آرایشی

نحوه ی پوشش را باید به گونه ای انتخاب کرد که علاوه بر توجه به سلیقه ی مصرف کننده، از کالا به خوبی محافظت کند. امروزه برای حفاظت از محصولات مختلف در برابر عوامل مخرب، بسته بندی هایی متنوعی از مواد چند لایع ساختند که هر کدام برای محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی و یا حتی صنعتی مناسب هستند.

در بسته بندی محصولات آرایشی که شامل کرم ها، پودرها، معطرکننده ها، مواد حالت دهنده و تقویت کننده مو، مواد رنگ بر و رنگ کننده مو و مواد آرایش کننده ی اجزا صورت هستند استفاده از مواد مختلف برای چاپ، با روش های گوناگون صورت می گیرد که بسیاری از این مواد و تکنیک ها در محصولات بهداشتی و شوینده هم، به کار می رود.

محصولات شوینده را می توان کلا به دو دسته محصولات آرایشی و غیرآرایشی تقسیم می شود. ولی واقعیت این است که بین این دو دسته محصولات، مرزبندی مشخصی وجود ندارد. چون برخی از محصولات مانند خمیردندان ها، صابون ها و شامپوها هم ، کارکرد زیباسازی بافتند. موادی که برای بسته بندی محصولات آرایشی شامل موارد زیر است:

کاغذ و مقوا

کاغذ و مقوا یکی از قدیمی ترین، مهمترین و پرکاربردترین مواد اولیه در صنعت بسته بندی می باشدو بسته بندی های بسیاری از مزایای بسته های مقوایی بهره می برند. بسته های مقوایی نسبتا سبک هستند و به سرعت با مصرف کننده ارتباط برقرار می کنند. براحتی شکل پذیرند و برای ساخت این بسته ها نیاز به سرمایه گذاری زیاد و تکنولوژی فوق العاده نیست.

مقوای گلاسه

مقوای گلاسه یکی از پر کاربردترین مواد در صنعت چاپ است و این نوع از کاغذ و مقوا در مواردی که نیاز به یک چاپ دقیق و حساس می باشد، مورد استفاده قرار میگیرد و به شکل مات، نیمه مات، فوق براق عرضه و تولید می شوند.

کاغذهای پشت چسب دار که در لبیل ها استفاده می شود

کاغذهای پشت چسب دار که در لیبل ها استفاده می شوند و قسمت مهمی از بسته بندی را تشکیل می دهند، کاربرد عمده ای دارند. این کاغذها از پشت، پوشش چسبنده ای دارند که با یک ورق کاغذ روغنی محفوظ نگه داشته می شوند.

مقوای ایندرل بورد

مقوای ایندرل بورد نوعی مقوای مقاوم است که روی آن صاف و صیقلی و چاپ پذیری آن بسیار مطلوب و درخشندگی خوبی دارد. از آن برتی ساخت انواع جعبه های کوچک و بزرگ مقوایی استفاده می شود.

کاغذ نرم یا تیشو

کاغذ نرم و تیشو معمولا برای انواع کاغذهای سبک، مثل دستمال کاغذی استفاده می شود و از آن ها برای محافظت کالا در مقابل عوامل فیزیکی به عنوان لایه داخلی بسته های مختلف بهره می گیرند و می توان در یک یا دو طرف سطح مورد نشر که زبر و نرم یا خشن است، به کار برده شوند.

فلوت یا مقواهای موج دار

فلوت یا مقواهای موج دارد که به آن ها مقوای شیار دار هم می گویند بخش عظیمی از صنعت بسته بندی را  پوشش می دهد.

سلفون بسته بندی

سلفون بسته بندی یا پلاستیک ها، مواد نسبنا جدیدی هستند که  از اوایل قرن بیشتم دست یابی به آن ها میسر شد و در صنایع بسته بندی یا به شکل ظروف مختلفی هستند و یا به صورت فیلم و ورقه های نازکی، از جنس های مختلف، در انواع سخت یا انعطاف پذیر، شفاف و متالایز تولید می شوند.

این محصولات که از جنس پلی پروپیلن opp یا bopp و یا پلی استر bopet می باشند. این محصولات به صورت رول های بسته بندی تولید و توزیع می شوند و دارای شکل پذیری آسان، انعطاف پذیری، با صرفه بودن، بهداشتی بودن، سبک، قابلیت بازیافت، زیبایی و چاپ روی سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی  می باشد.

این محصولات در صنعت بسته بندی بسیار استفاده می شوند و شما می توانید از طریق همین سایت یعنی شرکت لفاف مهرآموز این محصولات را ثبت سفارش کنید.

برای خرید سلفون بسته بندی با شماره هایی که در قسمت تماس با ما در این سایت اشاره شده است با مجموعه ما در تماس باشید. ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی شما در طراحی و بسته بندی محصولات آرایشی در کشور می باشیم.

 

جمع بندی

در این مقاله  مواد مورد استفاده برای بسته بندی محصولات آرایشی اشاره شد. در صورتی که قصد بسته بندی محصولات آرایشی دارید بهترین  و مقاوم ترین مواد سلفون از جنس پلاستیک می باشد که شامل opp، bopet و پلی استر می باشد که شما می توانید از طریق راه های ارتباطی که در قسمت تماس با ما در این سایت اشاره شده است خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

پیمایش به بالا