چاپ-روی-سلفون-بسته-بندی-لوازم-آرایشی-و-بهداشتی

چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

در مقالات قبلی وب سایت لفاف مهر آموز بیان کردیم که سلفون های OPP یا Bopp کاربرد بسیار زیادی در بسته بندی صنایع مختلف دارند و نمونه ای از کاربرد آن ها در بسته بندی لوازم آرایشی است. همانطور که می دانید بسته بندی لوازم آرایشی جز بسته بندی هایی است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد بنابراین با نگارش این مقاله و بررسی چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی تصمیم گرفتیم تمامی نکات مربوط به بسته بندی لوازم آرایشی را با سلفون ها مورد بررسی قرار دهیم.

چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

بسته بندی لوازم آرایشی به وسیله کدام نوع سلفون انجام می شود؟

این سوال یکی از پر تکرارترین سوالاتی است که کاربران وب سایت لفاف مهر آموز به صورت مکرر درباره آن می پرسند. در پاسخ به این سوال نمی توان یک جواب مشخص داد، در حقیقت هر نوع از سلفون ها پلی پروپیلن که در بازار وجود دارند می توانند برای تولید بسته بندی لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گیرند.

لمینت-سلفون-بسته-بندی-لوازم-آرایشی-و-بهداشتی
لمینت-سلفون-بسته-بندی-لوازم-آرایشی-و-بهداشتی

همانطور که در گذشته و مقالات دیگر در سایت لفاف مهر آموز به آن اشاره کردیم و می توانید این مقالات را مشاهده کنید سلفون های پلی پروپیلن در سه نوع متفاوت در بازار موجود هستند که عبارتند از OPP و CPP و BOPP و برای تولید بسته بندی لوازم آرایش می توان از هر سه نوع این سلفون ها استفاده کرد. اما به طور معمول نوع OPP و BOPP برای این نوع بسته بندی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی نیز از OPP با لمینت CPP استفاده می کنند و یا از OPP با لمینت یک لایه دیگر از OPP استفاده می کنند. در هر صورت از هر نوع سلفون که بر پایه پلی پروپیلن باشد می توان برای این کار استفاده کرد. چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی دقیقا همانند با بقیه بسته بندی های موجود در بازار می باشد که با سلفون تولید می شوند. با این حال در ادامه توضیحاتی در مورد موارد دیگر در مورد چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی چگونه است؟

در قسمت قبل به صورت کامل در مورد تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی صحبت کردیم و در این قست می خواهیم بدانیم که چاپ بر روی سلفون بسته بندی لوازم آرایشی چگونه است؟ در مورد چاپ روی سلفون بارها صحبت کرده ایم و حتی در مورد اینکه چه عواملی بر کیفیت چاپ روی سلفون تاثیر می گذارد نیز گفته ایم. اما با این حال مختصری در این مقاله نیز به موارد مربوط به چاپ اشاره ای خواهیم داشت.

تامین انواع سلفون opp – cpp – bopet

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

همانطور که می دانید قابلیت دو نوع چاپ بر روی سلفون وجود دارد و این دو نوع دقیقا به خاطر دو نوع دستگاه متفاوتی است که کار چاپ را انجام می دهند. برای مثال در نوع چاپ فلکسو که از شابلون ها و فیلم هایی در آن برای چاپ استفاده می شود از همین دستگاه برای چاپ استفاده می کنیم و نام آن فلکسو است و به همین دلیل به این نوع چاپ فلکسو می گوییم. نوع دوم مربوط به دستگاه سیلندری است که خود دو نوع متفاوتی از دستگاه درون بازار دارد که یکی از آن ها به روش سیلندری لیزری چاپ را انجام می دهد و نوع دیگر به صورت سیلندری و حالت عادی کار چاپ را انجام می دهد. اگر بخواهید از نوع سیلندری استفاده کنید هزینه چاپ تا حد زیادی بالاتر خواهد رفت اما باید در نظر داشته باشید زمانی که می خواهید در سریع ترین حالت ممکن چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی را انجام دهید بهتر است که از این نوع چاپ استفاده نمایید.

بسته-بندی-لوازم-آرایشی-به-وسیله-کدام-نوع-سلفون-انجام-می-شود؟
بسته-بندی-لوازم-آرایشی-به-وسیله-کدام-نوع-سلفون-انجام-می-شود؟

در هر صورت کیفیت چاپ اگر با هر دو نوع دستگاه به صورت صحیح کار شود می تواند بسیار عالی و با کیفیت و وضوح اچ دی باشد اما طبعا اگر نحوه کار با دستگاه چاپ اشتباه باشد خروجی نهایی شما در هیچ صورتی قابل قبول نخواهد بود. قبلا در مقاله ای در مورد اینکه سلیقه و مهارت چاپ کننده در کیفیت چاپ موثر است صحبت کردیم و تمامی موارد مربوط به چاپ کیفیت را در آن مقاله به صورت کامل توضیح داده ایم. برای مشاهده این مقاله در سایت لفاف مهر آموز می توانید همین حالا از بخش مقالات این مقاله را مطالعه کنید. اما نوع فلکسو در چاپ بسیار به صرفه تر از نوع سیلندری می باشد و معمولا تولید کنندگان زمانی که می خواهند در تیراژ بالا چاپ روی بسته بندی را انجام دهند ترجیح می دهند از نوع فلکسو که کیفیت مناسبی دارد و مقرون به صرفه تر است استفاده نمایند.

بسیار خب در مقاله چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی تمامی موارد مربوط به چاپ و تولید را با هم بررسی کردیم. در ادامه می بایست در مورد لمینت ها و افزایش مقاومت سلفون های بسته بندی برای لوازم آرایشی و بهداشتی صحبت کنیم.

لمینت سلفون های بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

 

لمینت سلفون های بسته بندی را در مقاله دیگری به صورت کامل در سایت لفاف مهر آموز بررسی کرده ایم. اما می خواهیم توضیح دهیم که برای بسته بندی لوازم آرایشی چه کاربردی دارد و کدام یک از نوع آن ها برای این نوع بسته بندی کاربرد دارد.

لمینت CPP روی OPP :

اگر از این نوع لمینت می خواهید برای تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید می بایست به صورت کامل خیالتان از بابت مقاومت این نوع بسته بندی برای حتی لوازم آرایشی سنگین راحت باشد. حتی وقتی از این نوع لمینت استفاده می کنید محل دوخت سلفون به شدت مقاوم خواهد شد و با کشش به هیچ عنوان پاره نخواهد شد. امااگرازسلفون OPP بدون لمینت CPP  استفاده کنید قطعا پاره شدن از محل دوخت سلفون را با کوچکترین فشاری در بسته بندی تجربه خواهید کرد.

جهت امور لمینتی خود با ما در تماس باشید

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

لمینت OPP روی OPP:

این مورد برای زمانی به کار می رود که نخواهیم از سلفون برای بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی سنگین استفاده کنیم و نیاز نباشد که بسته بندی مقاومت بالایی داشته باشد. در این صورت مقاومت بالای محل دوخت برای شما مهم نخواهد بود و می توانید از لمینتoppرویopp  استفاده کنید تا از ورود رطوبت و گرد و خاک به داخل بسته بندی در مرور زمان جلوگیری نمایید.

کلام آخر

امیدواریم از مطالعه این مقاله در مورد چاپ و تولید سلفون بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، لذت برده باشید و این مقاله پاسخ گوی پرسشی باشد که به دنبال آن به این صفحه هدایت شده اید. ما در لفاف مهر آموز مقالات زیادی را در مورد چاپ و تولید سلفون بسته بندی های مختلف منتشر کرده ایم اگر برای اطلاعات بیشتر می خواهید از این مقالات استفاده کنید به بخش مقالات در سایت مراجعه کنید و هر کدام که متناسب با موضوع مورد علاقه شماست را انتخاب و مطالعه نمایید.

 

پیمایش به بالا