بسته بندی در صنایع غذایی

Rate this post

امروزه با توجه به ارتقاء و بهبود استانداردهای ،زندگی تغییراتی در بازارهای تولید و بسته بندی مواد غذایی رخ داده است. بسته بندی دیگر تنها برای حفاظت و ذخیره محصولات به کار نمی رود؛ بلکه وظایف و کاربردهایی وسیع تر دارد و اهمیت بسته بندی یک محصول به اندازه اهمیت محصول داخل آن است. در دنیای امروز اهمیت بسته بندی محصول به اندازه ای است که میتواند مرز بین سود و ورشکستگی باشد؛ چرا که یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین عوامل در تصمیم گیری مشتریان به هنگام خرید است. در این مقاله به بسته بندی در صنایع غذایی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید.

اگر قصد خرید فیلم bopp، opp،bopet ، فیلم پلی استر و استرچ فیلم را دارید با شماره ۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵ تماس بگیرید.

بسته بندی در صنعت غذا

بسته بندی در صنایع غذایی همانند یک رسانه بین تولید کننده و مشتری نهایی عمل میکند و پیام تولید کننده را به مشتری میرساند و همین امر سبب ایجاد علاقه و انگیزه در مشتری میگردد که در ادامه این علاقه مشتری را نسبت به خرید کالا متقاعد و تشویق مینماید یک محصول با بسته بندی مناسب است که تکمیل میگردد و بسته بندی مهمترین فاکتور یک محصول برای جذب مشتریان است. از طرفی دیگر روندهای بازار و گسترش فروشگاههای سلف سرویس نشان از اهمیت رو به رشد بسته بندی به عنوان یک ابزار قدرتمند در استراتژی بازاریابی کسب و کارها دارد. صنعت بسته بندی یکی از عوامل کلیدی در رشد و پیشرفت اقتصادی یک کشور است و رابطه مستقیمی با رشد و پیشرفت سایر صنایع دارد صنایع غذایی از مهمترین بخشهای تولید در اقتصاد ملی هر کشوری به حساب میآید و بزرگترین مصرف کننده نهایی بسته بندی در جهان محسوب میگردد.

برای کسب اطلاعات بیشترنقش بسازی بسته بندی غذایی در اقتصاد  را بخوانید.

اهمیت بسته بندی در صنایع غذایی

در کشور ما نیز به دلیل وجود شرکتهای صنایع غذایی متعدد و متنوع صنعت بسته بندی همچون یک محرک و توانمندساز برای اقتصاد کشور محسوب میگردد و موتور محرکی به منظور پیشرفت تولیدات داخلی افزایش صادرات بهبود وضعیت اقتصادی جامعه اشتغال زایی و افزایش درآمد ملی است بر طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ و تأکید بر بهبود وضعیت تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی برای بهبود وضعیت صنعت بسته بندی مواد غذایی با توجه به اهمیت قابل توجهی که دارد؛ امری ضروری محسوب می شود این برنامه ریزی باید به نحوی باشد که قابلیت مواجهه با عدم قطعیت های آینده را داشته باشد.

امروزه پیشرفت و توسعه فناوری در جهان بر همه فعالیتهای انسان تأثیرگذار بوده و شیوه زندگی مردم نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. این پیشرفتها منجر به تغییراتی در تهیه مواد غذایی و عادات مصرف گردیده و نتیجه مثبت آن در صنعت مواد غذایی سبب ایجاد تحولاتی در نحوه ی بسته بندی کالاها گردیده است. بسته بندی با توجه به خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی که دارد میتواند تأثیرات به سزایی بر میزان سودآوری شرکتها و سازمانهای مختلف از خود بر جای بگذارد.

مقاله واژه بسته بندی غذایی در صنعت چاپ و بسته بندی را بخوانید.

ضرورت بسته بندی در صنایع غذایی

بسته بندی به یکی از ضروریات زندگی ما انسانها تبدیل شده است و توانسته بر تمامی ابعاد زندگی ما راه یابد. اساساً بسته بندی جزء لازم و ضروری زندگی مدرن به حساب می آید . صنعت مواد غذایی بزرگترین مصرف کننده نهایی بسته بندی در جهان است. پیشرفت تکنولوژی و توسعه در صنعت غذا از یک سو و تمایل به دسترسی آسان به انواع مواد غذایی از سوی دیگر، گرایش جامعه را به سمت استفاده از مواد غذایی آماده در بسته بندیهای متنوع و با ظاهری مناسب جلب نموده است علاوه براین این موارد باعث تحول فزاینده ای در تکنولوژی بسته بندی مواد غذایی شده  و بسته بندی در نقش جدید خود همانند سفیر یا نماینده تولید کننده عمل مینماید و با استفاده از این موقعیت میتواند به عنوان حامل پیامهای تبلیغاتی ابزار انگیزشی برای خرید ابزاری به منظور جمع آوری نظرات و حامل شناسه و شعار شرکت مطرح گردد.

بسته بندی در صنایع غذایی نه تنها ابزاری است جهت حمل و نقل ایمن و تحویل کارآمد محصول با حداقل هزینه به مصرف کننده بلکه یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی برای برقراری ارتباط پیام نام تجاری با مصرف کننده است.

اهمیت طراحی بسته بندی مواد غذایی

اهمیت طراحی بسته بندی و نقش آن به عنوان ابزاری برای ارتباط با مشتری و نام تجاری در حال رشد است و در همین راستا، برندهای تولید کننده مواد غذایی از تعدادی از ویژگیهای بسته بندی همچون ترکیب رنگها طرحها شکلها نمادها و پیامها استفاده می.کنند این عوامل توجه مشتری را جلب نموده و به مشتریان برای شناسایی تصویر ارائه شده کمک مینمایند قضاوت در مورد کیفیت، عمدتاً تحت تأثیر ویژگیهای محصول که به وسیله ی بسته بندی منعکس میگردد و نقشی که اطلاعات در ترجیح نام تجاری ایفا میکنند؛ قرار دارد اگر بسته بندی نمایانگر کیفیت بالا باشد، مصرف کنندگان اغلب فرض میکنند که محصول با کیفیت است و اگر بسته بندی کیفیتی پایین را نشان دهد مصرف کنندگان این کیفیت پایین را به محصول نیز نسبت میدهند. زمانی که مشتریان تصاویر روی بسته را مشاهده می کنند به طور خود به خودی چگونگی ظاهر محصول مزه یا طعم، احساس بو و یا صدای محصول را نیز تصور میکنند.

در حقیقت میتوان گفت بین بسته بندی و تصمیمات ،خرید رابطه ای قوی وجود دارد. بسته بندی باید بازتابی از کیفیت محصول و ارزش ،برند به منظور انتقال حس محصول و جلوگیری از ناامیدی مصرف کننده باشد بنابراین درک نیاز مشتریان وجه تمایز برندگان و بازندگان کسب و کار است. نبود تکنولوژی و علم ،بسته بندی نبود مواد اولیه مناسب و ماشین آلات جدید در ایران شده که وضعیت بسته بندی در کشور ما در سطح پایینی قرار گیرد.

مقاله ۶ نوع از برترین های بسته بندی غذایی را بخوانید

جمع بندی

در این مقاله به بررسی بسته بندی در صنایع غذایی پرداخته شد. ما در مجموعه لفاف مهرآموز صفرتا صد خدمات بسته بندی  می پردازیم. شما می توانید در این مجموعه انواع رول فیلم بسته بندی opp، bopet، فیلم پلی استر شفاف ، کدر و سلفون متالایز را به قیمت مناسب به فروش می رسانیم. همچنین در صورت نیاز کار طراحی و چاپ بسته بندی را انجام می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید. ب

می توانید مقاله بسته بندی غذایی با انواع فیلم های پلاستیکی:تصاویر انواع فیلم را ببینید.

 

 

 

پیمایش به بالا