طراحی لیبل مواد غذایی با فیلم IML

Rate this post

صنعت و هنر بسته بندی یکی از مهمترین دستاوردهای جامعه بشری است . این پدیده همزمان با حرکت رو به رشد خود ، منافع و فواید پرشماری را نصیب جامعه کرده است . این دستاورد شگرف، عملکردهای فراوانی دارد و هر عملکرد به نوعی خدمتی ارائه می کند. یکی از این هنر ها طراحی لیبل مواد غذایی با فیلم iml‌ است. ما در مقاله ای به بررسی اینکه فیلم iml‌ چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم. در این مقاله قصد دارید به طراحی لیبل مواد غذایی و نکاتی که در طراحی بایذ به آن توجه شود اشاره می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

بسته بندی و اهمیت آن

امروزه محصولات زیادی به دلیل افزایش مصرف گرایی در بازار عرضه می شود. بسیاری از شرکت ها مجبورند بهترین محصول را برای تامین مصرف بی پایان و متمایز شدن از رقبای متعدد در این زمینه ارائه دهند. وقتی صحبت از محصولات خوب می شود، بیش از یک معیار مطرح می شود. در وهله اول، تبلیغات و سهولت استفاده از محصول، کیفیت پاسخگویی به نیاز اولین چیزی است که به ذهن متبادر می شود. با این حال، یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود یک محصول وارد سبد خرید مصرف کننده شود، بدون شک ببسته بندی و طراحی لیبل مواد غذایی با فیلم IML است و طراحی و انتخاب این دو بر کیفیت آن تاثیرگذار است.

چرا  طراحی لیبل مواد غذایی در بسته بندی دارای اهمیت است؟

بسته بندی با محافظت از کالاها در برابر صدمات بیرونی و عواملی که موجب فساد محصولات می شوند ، ضایعات را کاهش می دهد و همچنین هزینه های تولید را کاهش داده  و نهایتاً عمومی با ارزان شدن تولیدات به کل جامعه خدمت ارائه می دهد.

لیبل مواد غذایی بسته بندی، محافظت و حمل تولیدات و همچنین استفاده از آنها ساده تر و ارزان تر شده است . این صنعت با تسهیلاتی که در حمل و نگهداری و طبقه بندی محصولات ایجاد  کرده سبب صرفه جویی در مصرف مواد اولیه و انرژی می شود و منافع بیشتر افراد را تامین می کند. افزون بر عملکرد اولیه ، مانند کمک به حمل، نگهداری و سهولت در استفاده ، توزیع صحیح با پیشگیری از تقلب و سوء استفاده های احتمالی ، از دیگر فواید طراحی لیبل مواد غذایی با فیلم IML به شمار می رود.

لیبل جلوه های موثر در بسته بندی

لیبل جلوه های مؤثر بسته بندی  مواد غذایی است .برای ایجاد جلوه های بصری زیبا در بسته بندی و درج اطلاعات نوشتاری، می توان بر روی بسته بندی تزئیناتی ایجاد کرد. امروزه اغلب طرح و اطلاعات را بر روی چسب های کاغذی یا فیلم های opp، bopp، Bopet و IML چاپ می کنند. به این روش لمینت می نامند

لیبل مواد غذایی با فیلم IML اطلاعات کاملی را در مورد محتویات خود به خریداران و مصرف کنندگان ارائه می دهند. یا به وسیله ی مطالب مشخص و صریح که روی بسته ها به صورت نوشتاری درج میشود، یا از طریق حال و هوای کلی بسته ها ، که به وسیله ی طرح ، رنگ ، نقوش، تصاویر و مانند آنها، به طور ضمنی احساس می گردد ، نکاتی درباره ی ماهیت و نوع کالا و فوایدش، کمیت و کیفیت آن، تولید کننده، پشتیبان و توزیع کننده ی محصول ، طریقه ی مصرف با مواد سازنده و هر گونه اطلاعات قابل توجه و ویژه ی دیگر که به فراخور کالا ومصرف کننده به آگاهی خریداران می رسد.

لیبل و اطلاعات درج شده بر روی آن

لیبل بسته بندی هر کالا نشان دهنده ویژگی ها و خصوصیات کالا به صورت نوشتاری و درج شده بر روی بسته است که هر مشتری در هنگام خرید نیازی به باز کردن و دیدن کالا نداشته باشد . در طراحی لیبل باید استانداردهایی رعایت شده است که پیش از این ما در مقاله با عنوان استانداردهای بسته بندی اشاره کردیم.لیبل به معنی به کارگیری کاغذ× فیلم پلیمری، پارچه  فلز و دیگر مواد ساخته می شود. لیبل می تواند به صورت مستقیم به روی ظرف محصول چاپ می شود به طوری که جزئی از آن بسته به نظر آید.اطلاعات درج شده بر روی لیبل شامل:

  • نام محصول
  • ترکیبات
  • تاریخ تولید
  • انقضا
  • نام و نشانی و تلفن سازنده
  • قیمت
  • بارکد
  • طرز استفاده
  • هشدار
  • علائم مختلف
  • لوگوی برند

اطلاعاتی که بر روی طراحی لیبل مواد غذایی با فیلم IML درج می شود اغلب به منظور توجه خریدار است و گاهی برای ایجاد انگیزه خرید و گاهی هم به مصرف کننده در رابطه با انتخاب کالا راهنمایی می کند. هر چند یک نام آشنا اطلاعات بیشتری به خریدار منتقل می کند و باعث می شود که خریدار از بین محصولات مشابه کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.

تفاوت لیبل و بارکد

لوگو نشان دهنده علامتی گرافیکی یا تصویر است که نشان دهنده ارتباط لازم میان ذهن مشتری و برند می باشد و نام  اعتبار و شناسنامه کالاست. لوگو جزئی از لیبل محسوب می شود.

خرید فیلم لیبل بسته بندی

در صورتی که قصد خرید فیلم پلاستیکی مناسب لیبل بسته بندی را دارید با شرکت لفاف مهرآموز در ارتباط باشید. ما در مجموعه لفاف مهرآموز انواع متریال بسته بندی را تهیه و در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهیم. در صورتی که قصد خرید این محصول منحصر به فرد را دارید با شماره هایی که در قسمت تماس با ما در این سایت اشاره شده است با مجموعه ما در تماس باشید.

جمع بندی

مناسب بودن لیبل بسته بندی به معنی دادن اطلاعات دقیق درباره ارزش کالا، کیفیت و کمی آن به مصرف کننده می باشد.اگر بتوانیم کالایی را با بسته بندی های مناسب صادر نماییم باید در طراحی بسته بندی به ویژه لیبل آن دقت کنیم. در این مقاله به بررسی طراحی لیبل مواد غذایی با فیلم IML پرداخته شد. در صورتی مع قصد خرید این محصول را دارید می توانید با شرکت لفاف مهرآموز ارتباط برقرار کنید. در این مجموعه صفر تا صد بسته بندی انجام می شود و راهنمایی های لازم به منظور ضخامت انتخاب سلفون، خرید نوع فیلم و نحوه طراحی و چاپ بسته بندی انجام می شود.  برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

 

 

پیمایش به بالا