استاندارد بسته بندی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

در ایران مانند سایر کشور‌های برای بسته‌بندی محصولات استاندارد‌هایی وجود دارد که توسط سازمان استاندارد ایران و استاندارد‌های بین‌المللی مانند ایزو طراحی می‌شوند. استاندارد بسته بندی در واقع قوانینی هستند که تعیین می‌کنندبسته‌بندی محصولات باید چه ویژگی داشته باشند و بر روی آن چه عناوین و توضیحاتی درج شود. رعایت این استاندارد‌ها در صادرات و واردات محصولات بسیار دارای اهمیت است.با توجه به اینکه برای صادرات کالا‌ها بسته را روی پالت قرار می‌دهند برای چیدمان درست و بهنه حتماً باید از نظر ابعاد و وزن دقیق باشند. ما فروشنده فیلم استرچ و انواع نایلون بسته‌بندی هستیم و مسئولیت طراحی تا چاپ بسته‌بندی را بر عهده می‌گیریم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

انواع بسته‌بندی

به طور کلی بسته‌بندی انواع مختلف دارد. بسته بندی را بر اساس لایه موجود و عملکرد آن‌ها به اولیه، ثانویه و ثالث تقسیم‌بندی می‌کنند و برای هر کدام از لایه ها استاندارد بسته بندی وضع می کنند. 


بسته‌بندی اولیه

 

بسته‌بندی اولیه محصول لفاف اول هر محصول نامیده می‌شود. این لایه اولیه با محصول در تماس مستقیم است به همین خاطر جنس آن از نظر سلامت و مقاومت بسیار برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دارای اهمیت است. در سال‌های اخیر محصولات بسته‌بندی از جنس فیلم opp و bopet و ccp بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. از دلایل این موضوع ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیار مهمی است که این فیلم‌ها دارند.

شما می‌توانید به طور کامل در مقالات سایت با این فیلم‌ها و کاربرد‌های آن آشنا شوید. همچنین اگر قصد خرید بسته‌بندی دارید و در پی کسب اطلاعات در رابطه با استاندارد بسته بندی هستید می‌توانید با ما ارتباط برقرار کنید. ما از طراحی تا انتخاب نوع بسته‌بندی و چاپ آن پشتیبان شما خواهیم بود و با‌ایده‌هایی که ارائه می‌کنیم محصول شما را با بسته‌بندی به مزیت تبدیل می‌کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه ما یعنی شرکت لفاف مهرآموز تماس حاصل فرمایید.

بسته‌بندی ثانویه

به طور کلی بسته‌بندی ثانویه برای گروه‌بندی محصولات استفاده می‌شود. به طوری که محصولاتی که از نظر ترکیب، حجم، وزن، اندازه و ابعاد بسته‌بندی اولیه در یک رسته قرار می‌گیرند در یک سبد بسته‌بندی قرار می‌گیرند. در این مواقع اغلب از کارتنهای بسته‌بندی استفاده می‌شود. گاهی اوقات با توجه به محصول بسته‌بندی ثانویه برندسازی انجام می‌شود و باید ااستاندارد بسته بندی در آن اعمال شود.

بسته‌بندی سوم یا بسته‌بندی برای حمل و نقل محصول

پس از مرتب‌سازی محصول و کنترل کیفیت آن اقدام به بسته‌بندی محصول برای حمل و نقل می‌شود. در این مواقع با توجه به اینکه محصول قرار است با چه وسیله‌ای حمل شود در همان ابعاد طبقه‌بندی می‌شود. برای بسته‌بندی حمل و نقل به خصوص حمل و نقل با لیفتراک از فیلم استرچ استفاده می‌شود. فیلم استرچ یک نوع فیلم کششی از جنس opp است که بسیار انعطاف‌پذیر است. از این نوع فیلم به صورت دستی و ماشینی برای حمل و نقل محصولات می‌توان استفاده نمود. اگر می‌خواهید فیلم استرچ ارزان خرید کنید با ما تماس بگیرید. ما این محصول را به خصوص در ابعاد زیاد با تخفیف‌های باورنکردنی خدمت شما ارائه می‌کنیم.

علائم استاندارد‌های بسته‌بندی

 

وضع قوانین در بسته بندی محصول با استفاده از علائم نشان داده می شود. دلیل این کار نبود فضای مناسب برای درج استاندارد‌ها بر روی بسته‌بندی است. در استاندارد بسته‌بندی ایران و جهان نماد بازیافت، حفظ پاکیزگی محیط زیست، علامت استاندارد ایران، علامت سلامت سازمان غذا و دارو، و سیب سلامت، دوری از نور خورشید، شکستنی بودن محصول، تعهد تولیدکننده، نحوه صحیح قرار گرفتن بسته، هشدار آلرژی و صرفه‌جویی در انرژی به تصویر کشانده می‌شود. بیایید در ادامه با تعدادی از این نماد‌ها بیشتر آشنا شویم.

  •  نماد بازیافت: نشان دهنده قابل بازیافت بودن بسته‌بندی است. بنابراین بهتر است این محصول را به جای سطل زباله در سطل مخصوص بازیافت قرار داده شود.
  • حفظ پاکیزگی محیط زیست(علامت سطل زیاله): منظور از این نماد این است که بسته‌بندی را در طبیعت ر‌ها نکنید.
  • علامت استاندارد ایران: این علامت نشان دهنده تطبیق کیفت محصول با استاندارد‌های ملی ایران است.
  • سیب سلامت: نشان دهنده خواص غذایی و بهبود در سلامت محصول است. 
  • علامت سازمان غذا و دارو: این علامت بر روی بسته‌بندی محصولات غذایی و دارو درج می‌شود. شماره پروانه درج شده روی این محصول نشان‌دهنده استان و شماره اختصاصی برای محصول است.

چرا استاندارد‌های ایزو در صنعت بسته‌بندی مهم هستند؟

استاندارد‌های ISO مشخصات بین‌المللی شناخته شده‌ای برای محصولات، خدمات و سیستم‌ها هستند. آن‌ها برای اطمینان از کیفیت، ایمنی و کارایی در محل قرار می‌گیرند، بنابراین آن‌ها به وضوح برای صنعت بسته‌بندی مهم هستند. این استاندارد‌ها بسیار گسترده هستند در ادامه تعدادی از آن‌ها که در کشور و در نقل و انتقالات بین‌المللی باید رعایت شود بیان می‌شود.

  • ISO ۹۰۰۱: یک استاندارد مدیریت کیفیت مهم برای بسیاری از مشاغل است. برای تولید‌کنندگان بسته‌بندی، سیگنال واضحی به مشتریان می‌دهد که شما می‌توانید بسته‌بندی با کیفیت ISO بسازید.
  • ISO ۱۳۲۷۴: استاندارد بسته‌بندی و حمل کالای خطرناک
  •  ISO ۱۶۲۱۸: بسته‌بندی و محیط‌زیست
  • ISO ۱۵۳۷۸: استاندارد بسته‌بندی مخصوص فرآورده‌های دارویی
  • ISO ۱۳۱۲۷: بسته‌بندی‌های مقاوم در برابر کودکان
  • ISO ۱۷۰۹۸: بازیافت بسته‌بندی‌ه
  • ISO ۱۳۲۷۴: مربوط به بسته‌بندی حمل و نقل برای کالا‌های خطرناک
  • ISO ۱۴۰۰۱: پشتیبانی از بهترین عملکرد زیست محیطی شرکت

مزایای کلی برگزاری گواهینامه ISO

داشتن اعتبارنامه ایزو برای همه شرکت‌ها صرف نظر از صنعت، مزایای کلی دارد. این اعتبارنامه‌ها به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که محصولاتی که خریداری و استفاده می‌کنند ایمن، قابل اعتماد، سازگار و با کیفیت هستند. استاندارد‌های ISO همچنین می‌توانند با افزایش کارایی، دسترسی به بازار‌های جدید با شناخت بین‌المللی و بهبود عملکرد زیست محیطی با کاهش ردپای زیست محیطی، به کاهش هزینه‌های کسب و کار شما کمک کنند. مزایایی که برای شرکت‌های بسته‌بندی دارنده گواهینامه ISO دارند کیفیت بسته‌بندی یک نیاز مهم برای بسیاری از شرکت‌ها است و اعتبارسنجی ISO از اهداف کیفیت پشتیبانی می‌کند. رعایت استاندارد‌های ISO می‌تواند:

  •  تفاوت بین محصولاتتان که سالم به دستتان می‌رسد یا آسیب می‌بینند.
  • فروش بیشتری ایجاد کنید. 
  • بر شهرت و موفقیت شرکت شما تأثیر مثبت بگذارید. 
  • به شما کمک می‌کند تا از انتظارات مشتری فراتر بروید. 
  • کاهش هزینه‌ها از طریق مدیریت تولید ناب و کارآمد
  • یک راه حل کاملا بهینه برای خلاصه طراحی بسته‌بندی ارائه دهید.
  • به شما کمک می‌کند تا قوانین و مقررات و استاندارد بسته‌بندی را رعایت کنید.
  • مشکلات موجود در جریان کاری خود را حل کنید و بهره وری را افزایش دهید.

 

پیمایش به بالا