سلفون-لب-چسب-دار-و-یا-لب-برگردان-چه-کاربردی-دارد؟

چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان

۵/۵ - (۳ امتیاز)

سلفون ها همانطور که می دانید یک کاربرد بسیار وسیع در بسته بندی ها دارند. اما در بین خود سلفون ها یک نوع سلفون وجود دارد که در بین خانواده سلفون ها بسیار پرکاربرد تر و محبوب تر می باشد. و آن هم سلفون لب چسب دار است. سلفون لب چسب دار به این دلیل که تقریبا تمام ویژگی های یک بسته بندی مناسب را دارا است. نسبت به دیگر نوع سلفون های بسته بندی بسیار محبوب تر می باشد. برای مثال شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن یک بسته بندی مناسب به وسیله سلفون لب چسب دار برای یک محصول ایجاد کنید. در این مقاله می خواهیم درباره چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان صحبت کنیم و تمامی موارد مربوط به آن را با هم بررسی کنیم.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان داشته باشید. توصیه می کنیم در این مقاله از سایت لفاف مهر آموز همراه ما باشید تا تمامی موارد مربوط به آن را با هم بررسی کنیم. قبل از هر چیزی می خواهیم بدانیم که سلفون لب چسب دار چیست و به چه سلفونی لب چسب دار می گویند.

تولید سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

سلفون لب چسب دار و یا لب برگردان چیست؟

اگر در خاطرتان باشد در گذشته کاور هایی برای سی دی ها وجود داشتند.  از جنس سلفون بودند و ما سی دی های مختلف را می توانستیم درون آن ها قرار داده و از آن ها درون این بسته بندی نگه داری کنیم. لبه های این کاورهای سلفونی سی دی یک حالت چسبنده داشت که بعد از قرار دادن سی دی یا دی وی دی درون آن می توانستیم در این کاور سی دی را ببندیم. سلفون لب چسب دار دقیقا همان کاور سی دی ها و دی وی دی ها در گذشته است.  کاور سی دی و دی وی دی یک نوع از این سلفون ها می باشد.

برای مثال ممکن است در صنایع مختلف برای بسته بندی محصولاتی که مقاومت بسته بندی برای آن ها اهمیتی ندارد. از این نوع سلفون استفاده کنیم که در این مورد در قسمت بعدی مقاله به صورت کامل می پردازیم که این نوع از سلفون ها چه کاربردی دارند.

سلفون لب چسب دار
سلفون لب چسب دار
سلفون لب چسب دار و یا لب برگردان چه کاربردی دارد؟

در ادامه مقاله چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان به این مورد می رسیم که بدانیم سلفون لب چسب دار چه کاربردی دارد و برای چه مواردی می توان از آن استفاده کرد. اگر بخواهیم یک بسته بندی ساده و شفاف و کاملا بهداشتی برای یک محصول داشته باشیم که مانع از نفوذ گرد و غبار به داخل بسته بندی نیز شود می توانیم از سلفون لب چسب دار استفاده کنیم.

رطوبت و گرما نیز به داخل این نوع بسته بندی نفوذ نمی کند. و این یکی از مزایایی است که می توانیم از سلفون لب چسب دار توقع داشته باشیم و برای محصولاتی که لازم است از این نوع شرایط به دور باشند، بسیار مناسب است.

بعضا می بینیم که در صنایع بسته بندی لباس نیز از سلفون لب چسب دار استفاده می شود، به نظر شما دلیل آن چیست؟ یکی از دلایلی که از این نوع سلفون برای بسته بندی البسه استفاده می شود این است که مانع از نفوذ گرد و غبار به داخل بسته بندی می شود و علاوه بر آن یک بسته بندی مقاوم برای لباس نیز محسوب می شود. به علاوه این موارد مورد دیگری که بسیار مورد توجه تولید کنندگان برای استفاده از این نوع سلفون برای بسته بندی قرار می گیرد. این است که قیمت این نوع سلفون بسیار مقرون به صرفه و ارزان قیمت است.

انواع سلفون لب چسب دار و لب برگردان

سلفون های لب چسب دار در سه نوع متفاوت تولید می شوند که عبارتند از:

  • شفاف
  • پشت صدفی
  • لبه صدفی

چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان نیز در این سه نوع و سه حالت می تواند انجام شود و هیچ گونه محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد.

چاپ رو سلفون های لب چسب دار و یا لب برگردان

در مقاله چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان در مورد تولید و کاربرد و انواع سلفون لب چسب دار و لب برگردان صحبت کردیم. اما در ادامه می خواهیم کمی در مورد چاپ روی این نوع سلفون ها توضیح دهیم.

چاپ روی این نوع سلفون ها نیز همانند دیگر سلفون ها می باشد. و هیچ تفاوتی در چاپ روی این سلفون های لب چسب دار  با دیگر انواع سلفون ها وجود ندارد. بنابراین از هر دو نوع چاپ فلکسو و سیلندری همانطور که در مقالات قبلی به این موضوع در مورد چاپ سلفون ها اشاره کردیم می توان استفاده کرد.

چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان

چاپ و تولید انواع سلفون  به صورت لب چسب و لب برگردان به این دلیل انجام می شود. تا در کوتاه ترین زمان محصولاتی که نیاز به یک بسته مقاوم را ندارند، بتوان بسته بندی کرد. بسته بندی محصولات با این سلفون در کمتر از چند ثانیه انجام می شود و بسیار مقرون به صرفه می باشد و به همین دلیل به شدت مورد توجه تولید کننده ها و فروشندگان قرار گرفته است.

البته باید این مورد را در نظر گرفت که درست است که در این نوع بسته بندی ها از موارد سنگین که نیاز به مقاومت بالا برای بسته بندی دارند استفاده نمی شود. اما در هر صورت این نوع بسته بندی ها نیز باید در حد خودشان مقاومت و انعطاف داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله تا حد ممکن سعی کردیم چاپ و تولید انواع سلفون به صورت لب چسب و لب برگردان را مورد بررسی قرار دهیم. و تمامی موارد مربوط به آن را با هم بررسی کنیم. امیدواریم این مقاله پاسخ گوی سوالات شما در زمینه سلفون لب چسب دار و لب برگردان بوده باشد. از اینکه تا انتهای این مقاله وقت گرانبهای خود را صرف کردید و همراه سایت لفاف مهر آموز بوده اید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.

پیمایش به بالا