سلفون-BOPP-چیست

چاپ و تولید سلفون BOPP

۵/۵ - (۴ امتیاز)

امروزه سلفون ها کاربرد زیادی در بسته بندی محصولات دارند، تا حدی که می توان گفت بسته بندی با سلفون به نحوی با صنایع مختلف گره خورده است و در ارتباط تنگاتنگ می باشد. اما این ارتباط قوی میان بسته بندی سلفونی و صنایع مختلف به دلیل مزایای استفاده از سلفون در بسته بندی به وجود آمده است که هم باعث مقرون به صرفه تر شدن هزینه های بسته بندی می شوند و هم اینکه بسته بندی زیبایی برای محصولاتی هستند که لازم است هنگام خرید آن ها توسط مصرف کننده نهایی داخلشان مشاهده شوند. در این مقاله می خواهیم چاپ و تولید سلفون BOPP را با هم بررسی کنیم و به بررسی تمامی جوانب آن بپردازیم.

اما قبل از هر چیزی ابتدا لازم است که بدانیم سلفون BOPP چیست؟ در ادامه این عنوان را با هم بررسی خواهیم کرد.

سلفون BOPP چیست؟

در سایت لفاف مهر آموز در مقاله دیگری، تحت عنوان”چاپ و تولید سلفون OPP”سلفون های OPP را به صورت کامل بررسی کردیم و گفتیم که OPP عبارت اختصاری و خلاصه کلمات Oriented Polypropylene می باشد. اما سلفون BOPP یک حرف B اضافه تر نسبت به عبارت اختصاری قبلی دارد و آن چیزی نیست جز کلمهBiaxialliو اگر بخواهیم عبارت کامل را عنوان کنیم می بایست به این شکل آن را بنویسیم:

تامین انواع فیلم BOPP – چاپ روی انواع فیلم های پلاستیکی: 

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

Biaxialli – Oriented Polypropylene

Biaxialli – Oriented Polypropylene چیست؟ این سوالی است که در پاسخ به آن باید گفت در حقیقت یک متغیر از پلی پروپیلن یا به اختصار PP می باشد. به صورت کلی پلی پروپیلن یک پلیمر ترموپلاستیکی با قابلیت ارتجاعی و یا قدرت انعطاف و نرمش پذیری به وسیله حرارت می باشد. این ماده یک سطح بسیار عالی و فوق العاده را برای چاپ در اختیار ما قرار می دهد و به این دلیل است که چاپ و تولید سلفون BOPP و OPP تا این حد در میان تولید کنندگان محبوب است.

 

سلفون-BOPP--متالایز
سلفون-BOPP–متالایز

 

معمولا می توان از OPP برای ساخت لیبل ها، استیکر ها و مواد پلاستیکی و سایر قطعات متنوع استفاده کرد. حال اگر بخواهیم با توجه به این توضیحات BOPP را شرح دهیم می توان گفت BOPP در حقیقت یک پلی پروپیلن است که از دو سمت کشیده شده است. حال که با سلفون BOPP آشنا شدیم بهتر است به کاربردهای معمول آن و استفاده از آن در صنایع بپردازیم.

کاربردهای چاپ و تولید سلفون BOPP و PP در صنایع

می توان گفت ماده اصلی که سلفون BOPP به وسیله آن تولید و چاپ می شود. و همان پلی پروپیلن است دومین پلاستیک مصنوعی پرکاربرد در جهان است. که کاربرد های بی شماری دارد و بعد از پلی اتیلن یا به اختصار PE به مقدار زیادی در صنایع مختلف و در کاربردهای متفاوت از آن استفاده می شود.

پلی پروپیلن در مقایسه با پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر می باشد. و به همین دلیل نیز محصولات متنوعی با کاربردهای متنوع به وسیله آن تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اما به طور کلی و به صورت معمول BOPP و PP در صنایع کاربردهایی دارند که در قسمت زیر به ذکر عناوین آن ها بسنده می کنیم:

چاپ-و-تولید-سلفون-BOPP
چاپ-و-تولید-سلفون-BOPP
  • پلاستیک ها در صنایع پزشکی که شامل ابزارهای پلاستیکی و دیگر مواد پلاستیکی مورد استفاده در پزشکی می شود.
  • طناب های پلاستیکی که حتما همه افراد حداقل یک بار آن ها را از نزدیک دیده و لمس کرده اند.
  • لیبل های بسته بندی که در این صنعت BOPP بسیار بسیار پر کاربرد می باشد و از آن استفاده می شود.
  • تجهیزات پلاستیکی مورد استفاده در آزمایشگاه ها که به وسیله PP  و یا BOPP  تولید می گردند.
  • ظروف مواد غذایی که بعضا از جنس BOPP یا PP می باشند و امروزه به دلیل ازدیاد جمعیت و افزایش درخواست، به شدت مورد استقبال هستند.

انواع مختلف تولید سلفون های BOPP

سلفون های BOPP با توجه به مزایا و کاربردهای متفاوتی که می توانند داشته باشند به شکل های مختلفی تولید می شوند که عبارتند از:

  • سلفون BOPP  سفید
  • سلفون BOPP  متالایز
  • سلفون BOPP شفاف
کاربرد-های-BOPPو-PP
کاربرد-های-BOPPو-PP

هر کدام از این انواع مختلف مزایای خاص خود را دارند. برای مثال سلفون BOPP شفاف بسیار مناسب صنایعی است که می خواهند محصولات و محتوای داخل بسته بندی محصولات را به مصرف کننده یا مشتری نشان دهند. و این قابلیت بی نظیر با سلفون BOPP شفاف به راحتی و با هزینه ای مقرون به صرفه قابل دسترس است.

حتی در صورت نیاز می توان به وسیله اضافه کردن جوهر و چسب های مناسب این کار، لیبل هایی از جنس BOPP که قابلیت ضد آب بودن را دارند تولید کرد که حتی در آبی که دمای آن بالا نیست می توانند غوطه ور شوند و هیچ گونه آسیبی نبینند و یا اگر در معرض رطوبت شدید باشند خسارتی متوجه آن ها نخواهد شد.

جالب است بدانید که لیبل هایی که از جنس BOPP تولید می شوند در مقایسه با لیبل های رایج در بازار مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسایش دارند. و همچنین بسیار مقاوم در برابر حلال ها  و اسیدها می باشند و این گونه مواد تاثیر مخرب بر روی آن ها به جا نمی گذارد. همه این مزایا در کنار هم باعث می شود که انواع مختلف سلفون های BOPP در مقیاس وسیعی تولید شده و در صنایع مختلف برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند.

چرا-از-BOPP-به-عنوان-یک-گزینه-عالی-برای-بسته-بندی-استفاده-کنیم؟
چرا-از-BOPP-به-عنوان-یک-گزینه-عالی-برای-بسته-بندی-استفاده-کنیم؟

چرا از BOPP به عنوان یک گزینه عالی برای بسته بندی استفاده کنیم؟

همانطور که در همین مقاله در بالاتر به آن اشاره کردیم چاپ و تولید سلفون BOPP بسیار مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است. و به این دلیل است که BOPP مزایای قابل توجهی را به صنایع ارائه می دهد که در ادامه آن ها را عنوان می کنیم:

  • سلفون های BOPP سمی نیستند بنابراین می توان با خیالی آسوده برای بسته بندی مواد غذایی از آن ها استفاده کرد.
  • با توجه به مطالبی که گفتیم مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسایش دارند.
  • گوجه فرنگی و قهوه و محصولات آشامیدنی و غذایی که اسیدی هستند را نیز می توان بدون مشکل به وسیله آن بسته بندی کرد.
  • از آن می توان به عنوان لیبل شیشه ها، قوطی ها و بطری ها به عنوان یک گزینه عالی بهره مند شد.
  • در بسته بندی مواد غذایی همانند شیرینی و بیسکوییت و اسنک ها و … کاربرد بسیاری دارد.

کلام آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با مراحل چاپ و تولید سلفون BOPP  و مزایای آن آشنا کنیم. و تا حد ممکن به این موضوع بپردازیم که استفاده از سلفون های BOPP تا چه حد مقرون به صرفه است. و هزینه های تولید شما را کاهش می دهد. اگر یک تولید کننده هستید و در حال مطالعه این مقاله هستید به شما بسته بندی با BOPP را به عنوان یکی از گزینه های عالی پیشنهاد می دهیم و از شما بابت اینکه وقت گرانبهای خود را برای مطالعه این مقاله از سایت لفاف مهر آموز صرف کردید صمیمانه سپاسگزاریم.

 

 

 

 

 

پیمایش به بالا