چاپ و تولید سلفون بسته بندی نان فانتزی

چاپ و تولید سلفون بسته بندی نان فانتزی

۵/۵ - (۶ امتیاز)

امروزه بسته بندی مواد غذایی اهمیت بسیار بالاتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. دلیل این اتفاق افزایش بی سابقه تولید کنندگان در صنایع غذایی مختلف در سال های اخیر بوده است و طبعا همانطور که می دانید افزایش تولید کنندگان یعنی اینکه بازار هدف یک کالا میان آن تعداد تولید کننده به اندازه خرید و شناخت بازار هدف نسبت به آن محصول؛ تقسیم می شود. نان فانتزی از جمله مواد غذایی است که این روزها تولید آن بیشتر از گذشته انجام می شود و این موضوع به این دلیل است که امروزه تعداد فروشندگان فست فود به طور قابل ملاحظه ای افزایش داشته است. بنابراین در این میان چاپ و تولید سلفون بسته بندی نان فانتزی اهمیت پیدا می کند و رقبایی در این رقابت پیروز هستند که بسته بندی زیباتری را با قیمت پایین به مشتری یا مصرف کننده تحویل دهند. دلیل لزوم قیمت پایین بسته بندی این است که به هر میزان قیمت بسته بندی بالاتر رود به همان اندازه در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است و اگر قیمت محصول از حالت رقابتی خارج شود قطعا آن محصول فروش خوبی نخواهد داشت.

چاپ-و-تولید-سلفون-بسته-بندی-نان-فانتزی
چاپ-و-تولید-سلفون-بسته-بندی-نان-فانتزی

بسته بندی مخصوص نان فانتزی

اگر بخواهیم بسته بندی برای نان فانتزی را دسته بندی کنیم بسته بندی ها دو نوع دارند:

  1. بسته بندی کارخانه ای که مخصوص پخش های عمده هستند.
  2. بسته بندی تکی که مخصوص فروشگاه ها است.

معمولا برای تولید بسته بندی های کارخانه ای از سلفون هایoppشفاف استفاده می کنند که در ادامه این مقاله به صورت کامل به بررسی آن می پردازیم.

بسته بندی های تکی نیز بعضا هم به صورت کاغذی و پاکتی قابل ارائه می باشند و هم به صورت نایلونی و سلفونی تولید میگردند. اما به صورت معمول نان فانتزی هایی که می خواهند محصولات خود را به سوپرمارکت های اطراف عرضه کنند و یا به صورت آنلاین فعالیت دارند ترجیح می دهند از بسته بندی پاکتی برای نان فانتزی استفاده کنند تا ظاهر جذاب و شکیلی به بسته بندی خود بدهند و به این واسطه مصرف کننده را برای خرید ترغیب کنند. ولی مسلما تولید بسته بندی پاکتی برای محصولات کارخانه ای به هیچ عنوان گزینه مناسبی نخواهد بود که دلایل آن به شرح زیر است:

  • نان فانتزی اگر در بسته بندی پاکتی توسط کارخانه ارائه شود ممکن است هنگام حمل و نقل باران یا آب بسته بندی و نان را خراب کند.
  • در صورت بسته بندی به صورت پاکتی ماندگاری نان کم تر خواهد بود.
  • بسته بندی پاکتی برای محصولات تولیدی کارخانه ها بهداشتی نیست و ممکن است به دلیل جابجایی در حمل و نقل دچار پارگی شود و آلودگی به درون آن نفوذ کند.
  • بسته بندی پاکتی در تیراژ بالا مقرون به صرفه نیست.

از این رو کارخانه داران و تولید کنندگان عمده نان فانتزی تنها گزینه ای که در اختیار دارند بسته بندی سلفونی و یا نایلونی است.

انواع-بسته-بندی-مخصوص-نان-فانتزی
انواع-بسته-بندی-مخصوص-نان-فانتزی

چاپ روی بسته بندی نان فانتزی چگونه انجام می شود؟

برای چاپ و تولید سلفون بسته بندی نان فانتزی دو روش وجود دارد که یکی از آن ها فلکسو و دیگری سیلندری می باشد. در صورتی که بخواهید هزینه تمام شده برای چاپ و تولید سلفون بسته بندی نان فانتزی کاهش یابد می توانید از روش فلکسو استفاده کنید ولی اگر می خواهید برای شناخته شدن برندتان هزینه بیشتری انجام دهید و می خواهید بودجه بیشتری برای چاپ و تولید سلفون بسته بندی بگذارید می توانید از چاپ سیلندری به عنوان یک گزینه بهتر و با کیفیت تر استفاده کنید.

البته عموم تولید کنندگان زمانی که تیراژ کار بالا است چاپ به روش فلکسو را ترجیح می دهند که بسیار مقرون به صرفه تر است و می توانند از آن بسته بندی مشخص به میزان زیادی حتی برای فروش های آینده خود نیز تولید کنند. البته باید این را در نظر داشت که در چاپ به روش فلکسو سرعت چاپ از حالت چاپ سیلندری به مراتب کمتر است و اگر برای تولید بسته بندی نان فانتزی زمان کمی در اختیار دارید می بایست حتما روش سیلندری را انتخاب کنید.

روش سیلندری نیز دو حالت مختلف دارد که یکی از آن ها لیزری و دیگری الکترومکانیکی است. باید این را در نظر داشت که بالاترین سرعت چاپ و بالاترین کیفیت را می توان به چاپ سیلندری با دستگاه لیزری نسبت داد.

از چه مواد اولیه ای برای تولید بسته بندی استفاده کنیم؟

بسیاری از شرکت ها و تولید کنندگان نان فانتزی ترجیح می دهند که از سلفون OPP و نوع شفاف آن برای چاپ و تولید سلفون بسته بندی نان فانتزی، استفاده کنند. این کار برای تولید کنندگان نان فانتزی دو مزیت دارد.

اولین مزیت استفاده از سلفون شفاف OPP برای تولید بسته بندی نان فانتزی این است که مصرف کننده شکل ظاهری نان را می بیند. شکل ظاهری در این محصول از اهمیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار است و افراد دوست دارند ظاهر نانی که می خواهند برای آن هزینه کنند را ببینند.

دومین مزیت استفاده از سلفون شفاف OPP برای بسته بندی نان فانتزی این است که اگر نان به دلیل نگهداری در شرایط نا مناسب فاسد شده باشد این فاسد بودن محصول از طریق مشاهده ظاهر آن مشخص می گردد و دیگر خیال تولید کننده از این جهت راحت است که مصرف کننده نان فاسد را خریداری نمی کند. چرا که اگر محصول در یک بسته بندی باشد که امکان مشاهده نان وجود نداشته باشد، هیچ راه تشخیصی برای شناسایی فاسد شدن نان از نظر ظاهری وجود ندارد و ممکن است نان ها به صورت فاسد به دست مصرف کننده برسد و همین موضوع موجب نارضایتی شدید مشتری می شود.

بنابراین تولید کنندگان با استفاده از سلفون شفاف برای چاپ و تولید سلفون بسته بندی نان فانتزی این دو مزیت را به دست می آورند و دیگر خیالشان از بابت این موارد راحت است.

چاپ-روی-بسته-بندی-نان-فانتزی-چگونه-انجام-می-شود؟
چاپ-روی-بسته-بندی-نان-فانتزی-چگونه-انجام-می-شود؟

تولید بسته بندی نان فانتزی فقط با مواد نو و دست اول

از آنجا که نان یک ماده غذایی و خوراکی است و همچنین لایه محافظی بر روی آن وجود ندارد که بخواهیم هنگام استفاده آن را جدا کنیم و همچنین مانند میوه ها و امثال آن ها قابل شستشو نیست، بنابراین لازم است که تولید بسته بندی نان فانتزی با مواد نو و دست اول انجام شود و از هر گونه مواد دست دوم یا کهنه برای تولید آن خودداری شود. متاسفانه برخی تولید کنندگان بسته بندی ممکن است برای دریافت سود بیشتر به تولید بسته بندی هایی از مواد دست دوم برای نان فانتزی اقدام کنند که بسیار اشتباه و غیر بهداشتی است و ممکن است آلودگی های احتمالی به نان و سپس به مصرف کننده نان منتقل شود، لذا این امر بسیار مهم است که حتما برای بسته بندی نان از مواد درجه یک و نو در تولید استفاده شود. همچنین داخل بسته بندی به هیچ عنوان نباید چاپ داشته باشد چرا که مواد رنگی و شیمیایی موجود در رنگ چاپ ممکن است جذب نان شوند. پس همانطور که می بینید رعایت اصول بهداشتی در چاپ و تولید سلفون بسته بندی نان فانتزی اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

پیمایش به بالا