درباره هزینه بسته بندی بدانیم؟

Rate this post

وقتی نوبت به بودجه بندی می رسد، قیمت بسته بندی اغلب توجه کمی را به خود جلب می کند. این یک تصور رایج است که بسته بندی برای شرکت هایی با بودجه های کلان است. اما باید بدانیم که برای اعتبار بخشیدن به خرید مشتری، بسته بندی باید جذاب و کاربردی باشد.این بدین معنا نیست که باید کل هزینه محصول را به بسته بندی اختصاص دهیم. در حالی که هیچ محدوده هزینه مشخصی برای بسته بندی وجود ندارد، تمرین خوبی است که آن را بخشی از هزینه محصول خود قرار دهید. به طور معمول، شرکت ها ۱۰ تا ۴۰ درصد از قیمت خرده فروشی محصول را صرف بسته بندی می کنند. به عنوان مثال، اگر محصول ۱۰۰ تومان بفروشد، شرکت ممکن است بین ۱۰ تا ۴۰ دلار برای بسته بندی هزینه کند. در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه بسته بندی بیشتر بدانیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

هزینه بسته بندی

هزینه بسته بندی جنبه های به هم پیوسته عرضه محصول به بازار هستند.آنها باید به دقت هماهنگ شوند تا اطمینان حاصل شود که ارزش درک شده با هزینه مصرف کننده مطابقت دارد.

اجزای بسته بندی شامل طراحی و نمونه های اولیه، مواد، تولید، نیروی کار، حجم، حمل و نقل است. ساده ترین راه برای تهیه بسته بندی، یافتن یک تامین کننده بسته بندی است که بتواند فرآیند سفارش و دریافت بسته بندی را بدون دردسر انجام دهد.یکی از فاکتورهایی که قبل از سفارش بسته بندی باید در نظر گرفت حجم آن است. حجم  یکی از شاخص های کلیدی  است. به طور کلی  این هزینه ها شامل هزینه های ثابت و متغیر می باشد.

هزینه های ثابت و متغیر بسته بندی

به طور کلی برای بسته بندی محصول باید به هزینه های ثابت و متغیر پرداخته شود

هزینه های ثابت

هزینه های ثابت آن دسته از هزینه هایی هستند که سازنده شما بدون توجه به خروجی یا حجم تولید متحمل می شود. چه حجم کم و چه حجم زیادی از بسته بندی را سفارش دهید، این هزینه های ثابت خواهند بود. هزینه های ثابت عبارتند از:

  • هزینه های راه اندازی ماشین آلات
  • هزینه های چاپ (اغلب با چاپ لیتوگرافی و فلکسوگرافی مرتبط است)
  • هزینه های قالب (دیکاتور، فویل مهر زنی، برجسته کردن و غیره)
  • هزینه اجاره تاسیسات تولیدی

با افزایش تعداد واحدها، نسبت هزینه های ثابت به تعداد واحدهای تولیدی کاهش می یابد.

/©D *D3©H~Ì

هزینه های متغیر

هزینه های متغیر هزینه هایی هستند که بسته به بازده تولید متفاوت است. سفارشات با حجم کمتر به معنای هزینه متغیر کمتر و سفارشات با حجم بیشتر به معنای هزینه متغیر بیشتر است. این هزینه ها، اما محدود به موارد زیر می باشند.

  • هزینه کاغذ و مواد
  • دستمزد تولید ساعتی
  • جوهر و مواد لمینیت
  • هزینه های حمل و نقل

با افزایش تعداد واحدهای تولیدی، هزینه های متغیر افزایش می یابد.

در حالی که این مثال ممکن است کمی کتاب درسی به نظر برسد، در واقعیت، هزینه‌های متغیر نیز تحت‌تاثیر صرفه‌جویی در مقیاس قرار می‌گیرند، زیرا مقیاس توسعه یافته تولید، کارایی فرآیند تولید را افزایش می‌دهد.

هزینه تمام شده بسته بندی

دقت داشته باشید که فروش محصول فقط به هزینه بسته بندی ختم نمی شود. شما باید تعداد محصولاتی که بسته بندی می کنید و هزینه تمام شده بسته بندی برای هر محصول را محاسبه کنید و بر روی قیمت تمام شده محصول محاسبه کنید. در صورتی که حتی یک قلم از هزینه ها را جا بندازید ممکن است در سود نهایی تاثیرگذار باشد. شما باید راه حل هایی در نظر بگیرید که هزینه بسته بندی کاهش یابد.

راه حل های کاهش هزینه تمام شده بسته بندی

در صورتی که قصد دارید هزینه بسته بندی را کاهش دهید توصیه ما این است که از متریال های متداول بسته بندی که به صرفه ترند استفاده کنید. امروزه از سلفون های opp، bopp، bopet، پلی استر و استرچ فیلم برای بسته بندی استفاده می کنند.

توجه داشته باشید که کدام یک از متریال هایی که در بالا اشاره شده است برای شما مناسب تر است. برای مثال اگر قصد بسته بندی مواد غذایی و پاکت بسته بندی را دارید توصیه ما استفاده از بسته بندی opp ‌ است اما اگر قصد بسته بندی مبلمان را دارید استرچ فیلم را توصیه می کنیم. اگر می خواهید محصولات صنعتی یا دارویی را بسته بندی کنید بسته به نیاز فیلم های پلی استر بهترین انتخاب می باشند.

/©D *D3©H~Ì

هزینه بسته بندی  با سلفون چطوراست؟

در مجموع برای همه متریال های بسته بندی هزینه ثابت و متغیر وجود دارد اما استفاده از سلفون سبب می شود که شما بتوانید تعذاد محصول بیشتر را با کیفیت بالاتری بسته بندی کنید. مزیت استفاده از سلفون در بسته بندی عبارتند از :

  • در برابر گرما و رطوبت مقاوم هستند.
  • قابلیت چاپ دارند.
  • ماندگاری محصول را افزایش می دهند.
  • افزایش فروش محصول را افزایش می دهند.
  • به خوبی از محصول محافظت می کند.

در صورتی که قصد استفاده از سلفون بسته بندی را دارید می توانید رول فیلم بسته بندی این محصول را از مجموعه لفاف مهرآموز تهیه کنید. ما فروشنده انواع فیلم bopp، opp، bopet، فیلم پلی استر و استرچ فیلم در کشور می باشیم که این محصول را در کلیه مناطق کشور ارسال می کنیم. اگر به تازگی قصد بسته بندی محصول دارید و یا در حوزه چاپ و نشر بسته بندی محصول مشغول هستید می توانید رول فیلم سلفون بسته بندی را از مجموعه لفاف مهرآموز تهیه کنید. ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما در تهیه فیلم بسته بندی، چاپ، طراحی و فروش متریال های بسته بندی می باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با راه های ارتباطی که در قسمت تماس با ما ارائه شده است با مجموعه ما در تماس باشید.

 

نتیجه

قیمت بسته بندی یک عامل مهم در هزینه کلی محصول است که اغلب منعکس کننده مواد مورد استفاده و پیچیدگی طراحی است. این یک سرمایه گذاری ضروری برای محافظت از محصول و افزایش بازار ان است.

داشتن یک ایده خوب از بودجه بسته بندی خود و هزینه های انواع مختلف بسته بندی به شما اجازه می دهد تا تصمیمات بهتری در مورد انچه برای محصول و نام تجاری شما مورد نیاز است، بگیرید.

پیمایش به بالا