بسته بندی پایدار چیست؟ روش های چاپ پایدار

بسته بندی پایدار چیست؟ روش های چاپ پایدار

Rate this post

بسته بندی پایدار توسعه و استفاده از بسته بندی است که منجر به بهبود پایداری می شود. این موارد شامل افزایش استفاده مجدد از مواد و کاهش ضایعات می شود که باعث کاهش اثرات زیست محیطی است.بسته بندی پایدار نه تنها به ملاحظات زیست محیطی بلکه به عوامل اجتماعی و اقتصادی کمک می کند.

طراحی بسته بندی پایدار چیست؟

بیایید به سرعت ملزومات بسته بندی پایدار را مرور کنیم. بسته ای که “پایدار” تلقی شود باید شرایط زیر را داشته باشد :

  • اثربخش: ارزشمندی را فراهم کند 
  • کارآمد: از مواد بسته بندی تجزیه پذیر استفاده کند.
  • چرخه ای: از مواد بسته بندی سازگار با محیط زیست ، فناوری ها و جوهرها استفاده می کند.
  • بی خطر: این بسته هیچ آسیبی به سلامت انسان و محیط زیست نرساند.

نقش جوهرهای بسته بندی پایدار

می توانید مواد بسته بندی را به دو گروه تقسیم کنید. 

  • آرایش اساسی بسته: مقوا ، پلاستیک ، فویل و غیره 
  • جوهر، پوشش ها، و چسب که به کمک آن در  ایستادگی کردن در قفسه فروشگاه کمک می کند.

بسته بندی کاغذی پایدار و بسته بندی های پلاستیکی هنگامی که ظرف بسته بندی از نظر ساختاری سالم است متوقف نمی شوند. چاپ بعدی می آید ، جایی که یک محصول واقعاً در طراحی کامل و رنگارنگ خود قرار می گیرد. 

چاپ فلکسوگرافی قادر به چاپ تصاویر با کیفیت بالا با جوهرهای مبتنی بر آب است که نسبت به نمونه های مبتنی بر حلال از نظر سازگار با محیط زیست بسیار مناسب هستند . چاپگرهای فلکسو ممکن است برای چاپ مناسب با جوهرهای مبتنی بر آب ، تجهیزات خود را تنظیم کنند ، اما مطمئناً بازپرداخت برای کسانی که به دنبال یک استراتژی بسته بندی پایدار خوب و گرد هستند ، ارزش آن را دارد. 

همچنین بسیاری از پوشش ها و چسب های سازگار با محیط زیست برای ترکیب در استراتژی بسته بندی پایدار شما وجود دارد. هنگام چاپ فلکسو ، می توانید در حامل های تصویر با دوام سرمایه گذاری کنید که علاوه بر چاپ سنتی و انتقال جوهر ، قادر به ارائه برنامه های مختلفی از جمله چسباندن چسب هستند.

 

ماده بسته بندی مواد

ما نمی توانیم اهمیت استفاده از مواد مناسب برای بسته بندی شما را کم کنیم. وقتی صحبت از پایدارترین مواد بسته بندی می شود ، تعداد گزینه های تعجب آور دارید. در حالی که کاغذ و صفحه راه راه شاید بهترین نمونه های بسته‌بندی پایدار برای مزایای بازیافت آنها باشد ، مواد جدید با مزایای مشابه تولید می شوند. بسیاری از افراد بسته بندی انعطاف پذیر پلاستیک را به عنوان مقصر اصلی ضایعات بسته بندی عنوان می کنند. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که فیلم های بسته بندی بیشتر و مدرن در مکان های کشویی فروشگاه ها قابل بازیافت هستند.

برخی از فیلم های پلاستیکی حتی برای کاهش فشار آنها روی محیط ، قابل کمپوست یا تجزیه تخریب پذیر هستند. فیلمهای پلاستیکی ممکن است هنوز یک فناوری گسترده پذیرفته شده ، به ویژه در مقایسه با تخته و کاغذ موجدار نباشند ، اما پیشرفت های موجود در بسته بندی پلاستیکی باعث شده است تا آنها کمتر از هدف مورد نظر محیط زیست قرار گیرند. 

روش های چاپ پایدار برای بسته‌بندی پایدار

طراحی و اجرای اهداف پایدار بسته بندی یک گام بزرگ برای شرکتها در مبارزه با آلودگی و زباله است. اما روشهای چاپ پایدار نیز به همان اندازه مهم هستند. 

برای چاپ فلکسوگرافی ، الاستومر در مقایسه با روشهای قدیمی ، ضایعات ، هزینه و زمان تنظیم را کاهش می دهند. استفاده از جوهرهای مبتنی بر آب باعث انتشار آلاینده های آلی فرار نیز می شود. 

آیا می خواهید در مورد چگونگی اصلاح فرآیندهای چاپ خود اطلاعات بیشتری کسب کنید تا آنها را پایدارتر کنید؟ با ما تماس بگیرید! بگذارید تیم ما به شما در فرایند پایداری فلکسو کمک کند. 

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

پیمایش به بالا