8 نکته موثر در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

۸ نکته موثر در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

۵/۵ - (۳ امتیاز)

در صنعت محبوب لوازم آرایشی، تعداد بی نهایتی از رقبا وجود دارند که سالانه میلیون ها تومان برای کمپین های بازاریابی خود هزینه می کنند.

نیازی به گفتن نیست که حذف شدن توسط شرکت های بزرگتر و معتبرتر که نام های تجاری آنها قبلاً در ذهن مردم حک شده است آسان است بنابراین برای موفقیت در این صنعت، شرکت های آرایشی و بهداشتی باید خود را از رقبا متمایز کنند.

برندسازی مناسب از طریق طرح‌های بسته‌ بندی لوازم آرایشی موثر و چشمگیر یکی از راه‌های تشویق مردم به برداشتن محصول از قفسه‌ها و خرید آن است.

در اینجا چند نکته جهت بسته بندی لوازم آرایشی وجود دارد که به شما کمک می کند طوری طراحی کنید که مطمئناً مشتریان به خاطر بسپارند:

۱-سادگی می تواند راه طولانی را طی کند

به گفته تری گلدشتاین ، مدیر عامل شرکت طراحی و استراتژی برند The Goldstein Group، مردم آنچه را که دیده‌اند ابتدا با رنگ، سپس شکل، بعد با نماد و در آخر با کلمات به یاد می‌آورند.

یک طراحی بسته بندی ساده و در عین حال چشمگیر که از ترکیب رنگ های عالی استفاده می کند می تواند به نتایج عالی برسد.

طراحی های ساده و مینیمالیستی به این معنی است که جزئیات غیر ضروری را در بسته بندی حذف می کنید که ممکن است خریداران را سردرگم کند.

سادگی طراحی بسته بندی لوازم آرایشی
سادگی طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

طرح های مینیمالیستی همچنین این پتانسیل را دارند که در قفسه های شلوغ برجسته شوند.

۲-از بسته بندی لمینت یا معطر استفاده کنید

بسته بندی های لمینت و روکش دار که جذابیت زیبایی شناسی بالایی دارند می توانند توجه افراد را به خود جلب کنند.

افزودن بافت و  عطر به بسته بندی لوازم آرایشی شما می تواند فروش را تا ۸۰ درصد افزایش دهد .

افزودن ترکیبی از لمینت های مات و براق به عناصر بسته بندی شما عمق و جذابیت ایجاد می کند.

۳-با فویل زدن جلوه ای مجلل اضافه کنید

استفاده از مهرهای فویل طلا و نقره می تواند  جلوه ای مجلل به بسته بندی محصول شما ببخشد .

مهرهای فویل از نظر بصری جذاب هستند و این قابلیت را دارند که ظاهر محصول شما را بیشتر به چشم بیاورد.

8 نکته موثر در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

جذابیت لمسی بسته بندی شما می تواند بر تصمیم خریداران تأثیر بگذارد. 

 برجسته سازی با افزودن بعد جدیدی به پیام و گرافیک برند شما پیچیدگی بصری ایجاد می کند .

افزودن بافت به بسته بندی شما عمق بیشتری ایجاد می کند و می تواند برای برجسته کردن عناصر برند شما مانند لوگو یا نام تجاری شما استفاده شود.

۴-داستان برند خود را از طریق اثر هنری بگویید

داستان برند شما چیزی است که شما و شرکتتان را منحصر به فرد می کند.

ارائه یک  طرح بسته بندی که داستان برند شما را بیان  می کند، شما را قادر می سازد با افرادی که به دیدگاه ها و حمایت های شما اعتقاد دارند ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال این طیف نوظهور لوازم آرایشی را در نظر بگیرید.

شرکت لوازم آرایشی Soul بسته بندی لوازم آرایشی خود را به گونه ای طراحی کرده است که محصولات آنها برای هر جنسیتی قابل استفاده باشد.

این کار با تأکید بر داستان برند آنها که بر معنویت و فردیت استوار است، انجام می شود.

لوازم آرایشی Soul

۵-لوگوی خود را به ساده ترین روش برسانید

بسته بندی کلاسیک با طراحی مینیمالیستی(ساده) قطعاً کار می کند ، زیرا به مردم این ایده را می دهد که محصولات شما ارزش خرید دارند و برای متقاعد کردن مردم برای خرید آنها به کلمات زیادی نیاز ندارید.

طرح های مینیمالیستی بر لوگوی برند شما تاکید دارند ، از فضا به شکلی خلاقانه استفاده می کنند و تایپوگرافی ساده دارند.

بسته بندی لوازم آرایشی
۶-گزینه های بسته بندی سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید

مشتریان اکنون به تلاش‌های زیست‌محیطی برندها توجه دارند و بسته‌بندی پایدار را بسیار محبوب کرده‌اند.

بسته بندی پایدار  به این معنی است که شما با به حداقل رساندن ضایعات روی کاغذ و طراحی بسته بندی هایی که قابل استفاده مجدد یا بازیافت هستند، در حفظ منابع طبیعی مشارکت می کنید.

جعبه‌ های کرافت ساده یا جعبه‌های بدون روکش از رایج‌ترین ساختارهای بسته‌بندی پایدار هستند.

بسته بندی لوازم آرایشی

۷-یک تجربه ایجاد کنید

با توجه به افرادی که هر روز به گوشی‌های هوشمند خود چسبیده‌اند، برندها باید از همه پلتفرم‌ها برای ارسال پیام خود استفاده کنند.

اگر بتوانید تجربه شگفت انگیزی را برای مشتری ارائه دهید، مردم در مورد محصولات شما در رسانه های اجتماعی صحبت می کنند و آنها را تایید می کنند.

محصولات خود را به گونه ای بسته بندی کنید که جعبه گشایی آنها هیجان  را به همراه داشته باشد.

یادداشت‌ های تشکر و دستمال کاغذی مارک دار نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.

آن‌ها به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهند که برند شما زمان صرف کرده تا کالا را به زیبایی با یک لمس شخصی بیشتر ارائه دهد.

۸-بسته بندی متمایز ارائه دهید

اگر برند شما بر ارائه محصولات درجه یک متمرکز است، باید مطمئن شوید که رویکرد شما یکنواخت است و بسته بندی لوازم آرایشی شما نیز منحصر به فرد است.

جعبه‌های هدیه سفت و سخت لوکس و جعبه‌های با کیفیت ممتاز همیشه مشتریان شما را شگفت‌زده می‌کنند

ناگفته نماند، آنها همچنین بسیار بادوام هستند و مشتریان دوست دارند این جعبه ها را برای ذخیره سازی یا دکور خانه نگه دارند.

یک برد-برد،

بسته بندی لوازم آرایشی متمایز

اگر از این نکات در طول فرآیند طراحی برای بسته بندی لوازم آرایشی خود استفاده کنید، مطمئناً می توانید وفاداری مشتریان خود را جلب کنید.

کار با یک متخصص بسته بندی به شما این امکان را می دهد که به اهداف برندسازی برسید .

پیمایش به بالا