بسته بندی صرفا وسیله ای برای رسیدن به هدف نیست، بلکه فرصتی ارزشمند برای ارتباط مشتریان با برند شماست.
مرسومترین و پرطرفدارترین بستهبندیهای قابل اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی اکنون به کانونی برای تبلیغات و استراتژی بازاریابی تبدیل شده است.
طراحی و تولید بسته بندی خلاقانه می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد. با این حال، بسته بندی سفارشی می تواند به سرعت به یک سرمایه گذاری پرهزینه تبدیل شود.
یافتن تعادل بین برقراری ارتباط با نام تجاری خود از طریق بسته بندی و مدیریت بودجه می تواند دشوار باشد – به خصوص اگر گزینه های خود را در مورد هزینه بسته بندی ندانید .
در اینجا چند ایده خلاقانه برای طراحی بسته بندی وجود دارد که مطمئناً تحت تأثیر قرار می گیرید و در کمال تعجب، بودجه را جهت بسته بندی بسیار کاهش می دهد.
جعبه استاندارد با دای کات
قدرت سازه های کلاسیک را دست کم نگیرید.
این مورد یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های بسته بندی است. یکی از راه هایی است که می توانید به سرعت علاقه مشتری را جلب کند
همه چیز در مورد ایجاد طرحی است که با اخلاق و سبک برند مطابقت داشته باشد بدون اینکه مهندسی بیش از حد انجام شود.
سادگی تا حد زیادی پیش می رود، اما فقط با اجرای صحیح!
به عنوان مثال، بسته بندی زیر را در نظر بگیرید.
این جعبه یک ساختار انتهایی مستقیم مقوایی استاندارد با چاپ تمام رنگی و قالب مخصوص است.
با کمال تعجب، این کار آنقدرها هم که فکر می کنید پرهزینه نیست! فقط به دلیل اجرای موثر برندسازی و آثار هنری گران به نظر می رسد.
سورپرایز چاپ داخل
تنها با ۵ تا ۱۰ درصد اضافی به هزینه تولید خود، می توانید یک طرح چاپی سفارشی را در داخل جعبه خود قرار دهید.
با محبوبیت روزافزون با تجربیات جعبه گشایی آنلاین، طراحی شخصی داخلی یک استراتژی مقرون به صرفه برای تأثیرگذاری ماندگار است.
الگوهای چاپی
هیچ چیز مانند یک الگوی چاپی برای نمایش یک طراحی براق و مینیمال برند وجود ندارد.
الگوهای چاپ شده را می توان با چاپ افست یا دیجیتال با CMYK تمام رنگی به دست آورد . معنی آن چیست؟
بدون نیاز به هزینه اضافی!
برای رسیدن به این ظاهر به رنگ PMS یا کاغذ و جوهر خاصی نیاز ندارید.
چاپ دیجیتال
مهندس سید مجید بهزادی ( مدیران شرکت های بسته بندی ) ، پیشنهاد می کند که ما باید از چاپ دیجیتال برای نوآوری سریع بسته بندی و شخصی سازی آن با تغییر گرایش های مصرف کننده استفاده کنیم.
این بسیار منطقی است زیرا چاپ دیجیتال معمولاً هزینه کمتری نسبت به چاپ افست دارد، اما دیجیتال آینده و مسیر روشن تری را برای صنعت چاپ و بسته بندی فراهم می کند.
برای صرفه جویی در هزینه بستهبندی ، انتخاب دیجیتال راه حلی مناسب است!
فویل مهر زنی
چندی پیش، مهر زنی فویل (گرم) به دلیل کار فشرده بودن این فرآیند، گرانتر بود.
امروزه اکثر شرکتهای بستهبندی و چاپ انواع گزینههای مهر زنی فویل را ارائه میکنند که آن را ارزانتر از قبل میکند.
معمولاً برای سفارشات با حجم بالا، اگر گزینههای اضافی مانند مهر و موم فویل، اشعه ماوراء بنفش نقطهای و منبت را اضافه کنید، هزینه تنها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه کامل تولید شما را افزایش میدهد.
بنابراین، میتوانید تزئینات اضافی روی بستهبندی برند خود ایجاد کنید تا ارزش آن را افزایش دهید بدون اینکه هزینه زیادی برای آن بپردازید.
میتوانید طرحهای معاصر، مدرن، لوکس، برجسته یا طرحدار را انتخاب کنید – هر آنچه که برای محصول و برند خود مناسب میدانید.
دستمال کاغذی و درج
چه یک جعبه کاملاً سفارشی انتخاب کرده باشید، یا یک جعبه استاندارد با طراحی لوگوی چاپ شده را انتخاب کرده باشید، افزودن عناصر داخلی سفارشی به بسته بندی شما تجربه ای کاملاً برند را برای مشتریان شما ایجاد می کند.
از آنجایی که دستمال کاغذی با مواد نازک تری ساخته می شود، می توانید با هزینه کم مواد سود فوق العاده ای داشته باشید. شما همچنین می توانید از یک تجربه برندسازی مثبت برای مشتریان خود بهره مند شوید.
تجربه جعبهگشایی شخصیشده میتواند تأثیری ماندگار بر مشتریان بگذارد و بر عادات خرید آینده برند شما تأثیر بگذارد.
علاوه بر این، گذاشتن کارت های تخفیف میتوانند راهی عالی برای یادآوری کانالهای رسانههای اجتماعی شما به مشتریان باشند. همچنین می توانید آنها را تشویق کنید که محصول و بسته بندی شما را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
درج ها و افزودنی های دستمال کاغذی به شما امکان می دهد تا یک تجربه جعبه گشایی کاملاً مارک دار و منحصر به فرد ایجاد کنید. این امکان را فراهم می کند تا از سرمایه گذاری در طرح های گران تر جلوگیری کنید.
برچسب ها و استیکر ها
استیکرها روشی همه کاره برای قرار دادن کارهای نهایی سفارشی روی کالاهای بسته بندی شده هستند. اگر دستمال کاغذی به بسته خود اضافه کرده اید، لوگوی خود را به اولین چیزی تبدیل کنید که مشتریان هنگام باز کردن جعبه شما می بینند.
این کار را با چسباندن دستمال کاغذی با یک برچسب سفارشی انجام دهید.
مانند بسیاری از اقلام بسته بندی دیگر، قیمت برچسب ها با تعداد چاپ بیشتر کاهش می یابد. هزینه به چاپ ورق یا رول و اندازه یا شکل بستگی دارد.
با افزودن برچسب ها یا لوگوی خود به داخل یا بیرون بسته بندی، ظاهری سفارشی کمتر ایجاد کنید.
این یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه های جعبه چاپی است اما همچنان تجربه برند منحصر به فردی را به مشتریان ارائه می دهد.
بستهبندی
بسته بندی به بخش مهمی از محصول تبدیل شده است. هرگز قدرت طراحی بسته بندی را دست کم نگیرید.
در بازار رقابتی امروزی، بسته بندی سفارشی ابزاری برای شکل دادن به نحوه تفکر، دیدن و صحبت مشتریان در مورد محصول شما است.
همچنین برای برند شما در آینده بسیار مفید است.
از نکات طراحی سفارشی مقرون به صرفه ما برای بسته بندی منحصر به فرد محصولات خود استفاده کنید و تأثیرات قابل توجهی ایجاد کنید که تجارب برند ماندگاری را به جا می گذارد.