نگاهی به فیلم پلی پروپیلن دو محوره

نگاهی به فیلم پلی پروپیلن دو محوره

۵/۵ - (۳ امتیاز)

فیلم پلی پروپیلن دو محوره یا فیلم BOPP اغلب در رول های کوچک یا بزرگ ورق های پلاستیکی شفاف که در صنعت چاپ و بسته بندی و استفاده می شود دیده می شود. این پلی پروپیلن محبوب و پرکاربرد در طیف وسیعی از صنایع و محصولات کاربرد دارد. ویژگی های منحصر به فرد آن شامل شفافیت و آب بندی است که همگی کاربردهای متعددی را در مصارف صنعتی، تجاری و عذایی میسر می سازد.

این فیلم با ابعاد مختلف برای محصولات نهایی از لوازم التحریر گرفته تا کیسه های خوراکی تولید می شود. در مقیاس های کوچکتر، به عنوان بسته بندی  گل، نوار چسب و کیسه های شفاف استفاده می شود.

تامین انواع فیلم BOPP

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

شفافیت این فیلم نتیجه جهت دهی ساختار مولکولی پلی پروپیلن در دو جهت یکنواخت است که همچنین باعث افزایش استحکام مولکولی و خود چسبندگی و در عین حال به حداقل رساندن خواص ازدیاد طول می شود. چندین فرآیند تولید منجر به ورق های پلاستیکی انعطاف پذیر با اندازه ها، ضخامت ها و پرداخت های مختلف می شود. این فیلم با استحکام کششی بالاتر، محیطی جذاب و پایدار برای نگهداری محصولات برای حمل و نقل و همچنین بسته بندی ترد و تمیز برای محصولات فراهم می کند. این فیلم همچنین یک مانع موثر در برابر ذرات خارجی ایجاد می کند. این ویژگی، در کنار ضد آب بودن، آن را به یک بسته بندی عالی برای محصولات غذایی تبدیل می کند.

فیلم bopp
فیلم bopp

یکی دیگر از مزایای فیلم پلی پروپیلن دو محوره، استحکام درزگیری بالای آن، حتی با فشار آب بندی کم است. ساختار پلیمری متقارن آن نقطه ذوب بالاتری را برای پردازش ماشینی مناسب ایجاد می کند. دمای شروع کم و پنجره عریض برای آب بندی، آن را به ماده ای همه کاره برای جابجایی ناسازگار با حداقل آسیب تبدیل می کند. ویژگی اضافی فیلم مقاومت آن در برابر مه است که می تواند ناشی از تبخیر و رطوبت باشد.

با ارائه یک مانع مقاوم در برابر حرارت، فیلم پلی پروپیلن دو محوره قابل آب بندی حرارتی است. این به آن اجازه می دهد تا به عنوان لمینیت در چاپ و بسته بندی ، و همچنین بسته بندی برای محصولات در مقیاس بزرگ در پالت های حمل و نقل عمل کند. این ویژگی‌های مقاوم در برابر حرارت، عملکرد سریع‌تری را هنگام بارگیری در ماشین‌های پرسرعت، پرکننده و آب‌بندی (FFS) فراهم می‌کند.علاوه بر این ویژگی، فیلم BOPP چسبندگی کمتر و آزادسازی راحت‌تری نسبت به سایر انواع بسته‌بندی دارد.

فیلم پلی پروپیلن دو محوره

تفاوت بین فیلم CPP، فیلم OPP، فیلم BOPP و فیلم MOPP چیست؟

  • فیلم CPP: فیلم ریخته گری، کشیده نشده، فرمول را می توان به طور جداگانه تنظیم کرد تا فیلم های مختلف PP عملکردی مانند فیلم ضد مه، فیلم ضد الکتریسیته ساکن، فیلم ضد سوراخ شدن ایجاد شود.
  • فیلم OPP : فیلم PP کشیده عرضی با خواص مشابه با فیلم BOPP که در نوارها، برچسب ها، بسته بندی ها و سایر محصولات استفاده می شود.
  • فیلم Bopp: فیلم PP دو محوره با خواص مانع گاز عالی که در کیسه های بسته بندی مواد غذایی، پوشاک، دخانیات و سایر نیازهای روزانه استفاده می شود.
  • فیلم MOPP: فیلم PP کششی طولی با استحکام کششی یک جهته بالا، مورد استفاده در نوارهای تسمه‌بندی، برچسب‌های مقالات و آسترهای لاستیک.

 

پیمایش به بالا