هر آنچه که باید در مورد بسته بندی هوشمند و بسته بندی فعال بدانید

هر آنچه که باید در مورد بسته بندی هوشمند و بسته بندی فعال بدانید

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بسته بندی فعال یکی از جنبه های کاربردی محصول شما بوده و هست که برای محافظت از اقلام در حین حمل و نقل و نگهداری و … مفید است. با گذشت سالها، نیاز به ظاهر در بسته بندی افزایش یافت. اصطلاح ” تجربه جعبه گشایی ” محبوبیت پیدا کرد. ایده ترکیب یک محصول ملموس با بهره مندی از اکتساب تجربی نه تنها مشتریان را هیجان زده می کند، بلکه برندها را نیز مجذوب خود می کند. چند سالی است که شرکت‌ها شروع به اضافه کردن عناصر دیگری به بسته‌ بندی خود کرده‌اند که نه تنها آسیایش مشتریان را بهتر می‌کند، بلکه ارزش برند آنها را نیز افزایش می‌دهد. یکی از این جنبه ها استفاده از فناوری در بسته بندی است.

بسته بندی فعال

بسته بندی فعال برای ده سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و نقش اصلی آن تعامل با محصول، بهبود خواص بهداشتی و افزایش عمر مفید آن است. دو روش اصلی برای استفاده از بسته بندی هوشمند و فعال وجود دارد.

روش اول با قرار دادن عنصری مستقیماً در داخل بسته بندی است که می تواند از رطوبت جلوگیری کند، اکسیژن را جذب کند یا به عنوان یک ماده ضد باکتری عمل کند، در حالی که راه دوم قرار دادن عنصر فعال روی بسته هوشمند از طریق چاپ یا لمینت است. راه دوم بسیار محبوب تر است زیرا شامل اشیایی نیست که مردم با آنها در داخل بسته آشنا نیستند. به عنوان مثال می توان به استفاده از اکسیژن گیر در بسته بندی محصولات گوشتی پخته یا تکه تکه شده اشاره کرد که از تغییر رنگ آنها جلوگیری می کند.

مزایای اصلی بسته بندی هوشمند و فعال عبارتند از تاریخ انقضای طولانی تر، که اجازه می دهد محصول در فاصله دور از محل مبدا توزیع شود، کاهش ضایعات مواد غذایی، جلوگیری از اکسیداسیون، جلوگیری از از بین رفتن طعم، بو و رنگ اصلی. از محصول.

بسته بندی فعال چیست ؟
بسته بندی فعال چیست ؟

چاپ و بسته بندی انواع مواد غذایی

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

بسته بندی هوشمند چیست؟

بسته‌بندی هوشمند به بسته‌ بندی معمولی اجازه می‌دهد تا با پیوند دادن آن با بازارهای دیجیتال، کارایی بیشتری داشته باشد. این مورد عمدتا شامل دو نوع است – بسته بندی فعال و بسته بندی هوشمند.

بسته بندی فعال به بهبود ماندگاری، چرخه عمر و کیفیت محصولات شما در زمانی که هنوز در بسته است کمک می کند. این شامل ذخیره سازی و حمل و نقل است. در این مورد، فناوری مستلزم موادی است که دما را کنترل می‌کند، از محیط اطراف محافظت می‌کند یا عناصر خاصی را که می‌تواند به محصول آسیب برساند حذف می‌کند. برخی از نمونه‌های بسته‌بندی فعال شامل حذف گاز، کنترل رطوبت، ضد اکسیداسیون و کنترل دما است.

بسته بندی هوشمند چیست؟
بسته بندی هوشمند چیست؟

از سوی دیگر، بسته بندی هوشمند، عملکردهای هوشمندی را به بسته بندی اضافه می کند که ارزش محصول را افزایش می دهد. این به نوبه خود تجربه مصرف کننده را بسیار بهتر می کند. یکی از رایج‌ترین نمونه‌های بسته‌ بندی هوشمند، استفاده از برچسب‌های NFC و بارکد روی بسته‌ بندی است تا حمل و نقل را آسان‌ تر کرده و به ترتیب مطالب بازاریابی را به مصرف‌کنندگان منتقل کند.

مزایای بسته بندی هوشمند
مزایای بسته بندی هوشمند

مزایای بسته بندی هوشمند

علاوه بر این واقعیت که بسته بندی هوشمند آینده صنعت بسته بندی است، دارای مزایای زیادی است که می تواند به افزایش ارزش برند، ارزش محصول، چرخه عمر محصول و جذب مشتری کمک کند.

۱ – از محصولات شما محافظت می کند

بسته بندی فعال به محافظت از محصولات شما از زمان خروج از مرکز تولید تا رسیدن به مشتریان شما کمک می کند. بسته بندی هوشمند می تواند به عوامل مختلف بالقوه خطرناک مانند رطوبت، عوامل مضر در محیط نزدیک و نور مضر کمک کند. استفاده از بسته بندی فعال، در این مورد، باعث می شود محصول شما در قفسه ها ماندگاری بیشتری داشته باشد، برند شما قابل اعتماد تر باشد و به حفظ کیفیت محصولات شما کمک کند.

۲ – به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند

اگر چه بسته بندی هوشمند گاهی اوقات یک سرمایه گذاری بزرگ است، اما بیشتر اوقات هزینه ها با مزایایی که در زنجیره تامین، تدارکات، ذخیره سازی و حتی فروش فراهم می کند، جبران می شود. با بسته بندی هوشمند، ذخیره سازی و حمل و نقل بسیار آسان تر و کارآمدتر می شود. به همین ترتیب، با بسته بندی فعال، بسیاری از عوامل دیگر مانند مواد حجیم برای محافظت از محصول و افزودن بسته بندی اضافی حذف می شوند. این امر به سبک وزن و بادوام بودن محصولات کمک می کند، علاوه بر این، نگهداری و ارسال آن را آسان تر می کند.

۳ – ابزاری در بازاریابی

بسته بندی هوشمند همچنین به تلاش های بازاریابی برای محصولات شما ارزش می بخشد. با آن، می توانید با دادن امتیاز فروش منحصر به فرد به مشتریان و همچنین افزایش جذابیت محصولات خود، از رقبای خود متمایز شوید. با توجه به اینکه ۷۲ درصد از مصرف کنندگان می گویند بسته بندی بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد، این امر منطقی است که با ابزار بسته بندی هوشمند، یک برند می تواند چشم همه را به خود جلب کند.

۴ – تصویر برند را تقویت می کند

با بازاریابی بهتر، شناخت بهتری از برند حاصل می شود. داشتن نوع مناسب بسته بندی هوشمند بازتابی از سرمایه گذاری، کیفیت و اعتماد یک برند به محصولات خود است. مشتریانی که متوجه این موضوع می شوند نه تنها احتمال خرید محصولات شما بیشتر است، بلکه همین احساس را به سایر محصولات برند شما نیز منتقل می کنند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می کنند. بسته بندی هوشمند همچنین سازگار با محیط زیست است و در نتیجه به برند شما احساس پایداری بیشتری می دهد.

توسعه بسته‌بندی هوشمند بستگی زیادی به آنچه می‌فروشید، موادی که به محصولات شما وارد می‌شود، سرمایه‌های در دسترس شما و غیره دارد. با این حال، مثال‌های زیر نقطه شروع خوبی برای شما هستند که چگونه آنها را به برند، محصولات خود تبدیل کنید،

بازاریابی با بسته بندی هوشمند
بازاریابی با بسته بندی هوشمند

نمونه هایی از بسته بندی هوشمند

بسته بندی شکلات 

برند شکلات Milka، یک لفاف کریسمس مبتنی بر AR برای تخته های شکلات خود طراحی کرده است. شمارش معکوس تقویم کریسمس Milka تا روز کریسمس، همراه با دادن طعم غذاهای خوشمزه به کاربران. هر عدد در تقویم، مشتری را با بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی به تاریخ کریسمس می‌برد. این تقویم ظهور خلاق، اطمینان می‌دهد که مشتریان را به برندشان متصل نگه می‌دارد و به آنها طعمی فراتر از شکلات‌هایشان می‌دهند.

بسته بندی هوشمند شکلات
بسته بندی هوشمند شکلات

فناوری حتی در صنعت بسته بندی نیز نفوذ کرده است. استفاده از بسته بندی هوشمند می تواند برای برند و محصولات شما معجزه کند و در عین حال به شما امکان می دهد بر نیازهای مصرف کنندگان خود تمرکز کنید. مزایای متعدد بسته بندی هوشمند و فعال به هیچ وجه نمی تواند تحت الشعاع هزینه تولید بالاتر قرار گیرد. افزایش ماندگاری بسته بندی مواد غذایی و در عین حال ترویج ضایعات کمتر محصول، دادن اطلاعات اضافی مهم به مصرف کنندگان که می تواند منجر به افزایش فروش شود، و ساده کردن استراتژی نگهداری و هزینه آن، تنها چند مزیت ارائه شده توسط بسته بندی هوشمند و فعال است. 

پیمایش به بالا