بسته بندی مواد غذایی و تاثیر آن بر فروش

Rate this post

 

روزهایی که در آن بسته بندی صرفا برای محافظت و نگهداری از یک محصول تصور می شد گذشته است. امروزه بسته بندی مواد غذایی می تواند تجربه فروش محصول را تغییر دهد. بسته بندی می تواند هم از نظر گرافیکی(مانند رنگ،نوع چاپ و تصاویر) و هم از نظر ساختاری مانند شکل، اندازه و مواد تشکیل دهنده از قبیل opp و cpp و مقوا یا bopet متفاوت باشد. اگر قصد بسته بندی مواد غذایی با نایلون و پلاستیک از جنس opp و bopet  و طراحی و چاپ با هدف فروش بیشتر دارید با ما در ارتباط باشید.

همین حالا  از ما قیمت بگیرید و سفارش بگذارید.

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

بسته بندی و فروش

شواهد نشان می دهد که شکل بسته بندی که در آن محصول ارایه می گردد می تواند بر واکنش مصرف کننده به محصولات غذایی و آشامیدنی تاثیر بگذارد. ویژگی های بسته بندی  مواد غذایی می تواند مصرف کنندگان را مستعد انتظارات طعی خاص کند و در نتیجه آن ها را بیشتر به خرید محصولاتی که نشان دهنده طعم دلخواهشان است، تمایل نشان دهد. به طور کلی منطقی است که پیشنهاد کنیم ویژگی های بسته بندی بر ادراک و انتظارات مصرف کنندگان یک محصول تاثیر می گذارد.

 

عوامل مختلف در بسته بندی و فروش بیشتر محصول

به طور کلی بسته بندی صرفا یک لفاف پوشیدن نیست. می توان با بسته بندی یک محصول را بیشتر از ارزش آن فروخت. به طور کلی بسته بندی مواد غذایی جدا از کیفیت محصول در آن بر فروش محصول تاثیر دارد. مهم ترین عوامل تاثیرگذار در بسته بندی و فروش بیشتر محصول شامل جنس بسته بندی، طراحی و چاپ بسته بندی می باشد.

جنس پاکت بسته بندی

به طورکلی پاکت بسته بندی بر اساس جنس به دسته های مختلف طبقه بندی می شود.

بسته بندی کاغذی

یکی از قدیمی ترین پاکت ها برای بسته بندی مواد غذایی استفاده از کاغذ است. این نوع بسته بندی برا خشکبار بسیار رایج است. امروزه اغلب از کاغذ کرافت برای این نوع بسته بندی استفاده می شود.

بسته بندی با شیشه

بسته بندی با شیشه یکی از قدیمی ترین و شاید بتوان گفت سالم ترین نوع بسته بندی به خصوص برای محصولات آبکی مانند انواع ترشیجات، رب و .. است. اما هزینه تمام شده آن برای تولیدکنند به دلیل قیمت بالای جار به صرفه نیست.

بسته بندی پلاستیکی

بسته بندی نایلون مواد غذایی دارای گستردگی بسیار زیادی است. این نوع بسته بندی اغلب از جنس پروپیلن یا سلفون و یا پلی اتیلن می باشند. این محصولات در بازار با نام های bopp، opp، bopet و cpp شناخته می شوند. سلفون های بسته بندی برعکس تصور عموم تجدیدپذیر هستند و براحتی در طبیعت تجزیه می شوند.

بسته بندی با کارتن

بسته بندی با کارتن یکی از رایج ترین نوع بسته بندی شناسایی می شود. از این نوع پاکت ها اغلب برای شیرینی جات و یا خشکبار مانند قهوه، چای و خرما استفاده می شود. البته اغلب این محصول با بسته بندی پلاستیکی لمینیت می شوند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با لمینت کسب کنید لطفا مقاله های سایت را مرور کنید.

سایر جنس بسته بندی

علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد بسته بندی با جعبه، سینی و قوطی ها را نیز می توان اشاره کرد. جنس هر کدام از این محصولات هم می تواند از سلیکون، شیشه یا فلز و یا پلاستیک باشد.

امروزه ترکیبی از جنس های مختلف نیز برای بسته بندی محصولات غذایی رایج است. برای مثال از کاغذ پنجره دار برای بسته بندی استفاده می شود. همچنین اغلب پاکت های سلیکونی مواد غذایی با کاغذ لمینت می شوند. خود سلیکون ها دارای گستردگی زیادی هستند.  به طور کلی در انتخاب جنس بسته بندی باید دقت شود زیرا مشتریان با این جنس محصول را شناسایی می کنند به آن علاقه مند می شوند و آن را انتخاب می کنند. اگر قصد انتخاب طرح بسته بندی و خرید بسته بندی هستید ما این خدمت را به شما ارایه می دهیم. ما بسته بندی را به یک مزیت تبدیل می کنیم. شما می توانید انواع بسته بندی را به ما سفارش دهید.

کدام جنس از بسته بندی را انتخاب کنیم؟

به نظر ما دنیا تجربه خود را در بسته بندی محصولات در رابطه با ماندگاری و فروش را پس داده است. فقط کافی است که به محصولات بسته بندی در مورد هر کالا در دنیا و ایران توجه کنید. با استفاده از این راهکار براحتی می توانید جنس بسته بندی را انتخاب کنید. ما هم می دانیم که یک محصول را می توان به طریق مختلف بسته بندی کرد اما باید به قیمت تمام شده محصول توجه داشته باشید و اینکه محصول را برای چه قشری از جامعه تهیه می کنید. اگر در انتخاب جنس بسته بندی نمی توانید تصمیم گیری کنید می توانید این کار را به ما بسپارید. مجموعه لفاف مهرآموز با کادری مجرب در راستای مطالعات بازار تمام این کار را انجام می دهد.

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی و انتخاب نوع آن سخت ترین کار در انتخاب بسته بندی است. حتما این سوال را می پرسید که چه طرحی انتخاب کنید که فروش بیشتری به همراه داشته باشد. یک نکته که در این رابطه باید بیان کرد این است که شما باید صنایع رغیب را بسنجید. برای مثال محصولات رقیب با چه طرح و رنگی به فروش می رسند. گاهی برای کسب یک مزیت جدید در بازار می توانید یک طرح متفاوت انتخاب کنید. گاهی می توانید همانند و نزدیک به بسته بندی رقبا بسته بندی کنید. انتخاب باشماست.

 

چاپ پاکت محصولات غذایی

چاپ پاکت بسته بندی محصولات غذایی و کیفیت چاپ آن یکی از گزینه های مهم در بسته بندی به شمار می رود. زحمات طراحی و انتخاب نوع بسته بندی در چاپ نمایان می شود اگر چاپ به زیبایی و درستی انجام شود و از جوهر مناسب در آن استفاده شده باشد. می توانید انتظار یک فروش عالی را داشته باشید. قطعا توضیحات فروش محصول در یک مقاله نمی گنجد ما در تلاش هستیم که سلسه وار در این رابطه و در رابطه به راهکارهای فروش محصول اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. اصلا نگران بسته بندی محصول خود نباشید. ما در لفاف مهرآموز تمام نگرانی های شما در رابطه با بسته بندی محصول را حل می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

۰۳۱۵۲۴۰۱۳۶۱

 

 

 

 

 

 

پیمایش به بالا