بررسی انواع چاپ روی نایلون

بررسی انواع چاپ روی نایلون در سال های اخیر

۵/۵ - (۳ امتیاز)

امروزه ازنایلون در صنایع مختلف استفاده زیادی می شود و علاوه بر این اهمیت استفاده از نایلون در دنیای کسب و کار افزایش پیدا کرده است و شما می توانید برای دیده شدن برند محصولات تان از تکنیک چاپ روی نایلون استفاده کنید.

بررسی انواع چاپ روی نایلون

بسته بندی و چاپ روی محصول در اصل یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ محصول می باشد و اگر محصولی دارای بسته بندی زیبا و چاپی مناسب روی بسته بندی باشد توجه مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب می کند و در نتیجه میزان فروش محصول یا کالا افزایش پیدا می کند. در ادامه به بررسی انواع چاپ روی نایلونخواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

چاچاپ نایلون
چاپ نایلون

چاپ نایلون چگونه انجام می شود ؟

چاپ روی نایلونبه کمک دستگاه های به روز انجام می شود و شما می توانید روی بسته بندی محصول یا کالای خود نام برند ، مشخصات محصول و … را به راحتی چاپ نمایید.

این روش یکی از ساده ترین روش ها برای انجام تبلیغات می باشد و به کمک این تکنیک ساده برند محصول شما همیشه در ذهن افراد زیادی ثبت می شود. 

چاپ روی نایلون به چند روش انجام می شود ؟

  1. چاپ کلیشه :

در این روش به کمک شابلون یا کلیشه طرح دلخواه روی نایلون چاپ می شود. این روش چاپ نایلونارزان قیمت و ساده می باشد.

  1. چاپ سیلک :

این روش چاپ به صورت دستی انجام می گردد و از این روش برای سفارش ها با تعداد محدود استفاده می گردد زیرا چاپ سیلک باید به صورتی تکی روی نایلون ایجاد شود. در این روش طرح دلخواه مشتری روی صفحه توری قرار داده می شود و قسمت هایی از صفحه که بدون طرح و تصویر می باشند به کمک ماده ای شبیه به موم پوشانده می شوند و بدین صورت کلیشه یا شابلون برای چاپ آماده می شود همچنین در آخرین مرحله نیز جوهر یا رنگ روی شابلون ریخته می شود و به کمک فشار غلطک یا کاردک طرح مورد نظر روی نایلون چاپ می شود.

  1. چاپ فلکسو :

چاپ فلکسو که به چاپ برجسته نیز معروف می باشد به کمک شابلون کشسانی و انعطاف پذیر انجام می شود. این چاپ روی نایلونبه راحتی انجام می شود و از مزایای چاپ فلکسو می توان به مواد زیر اشاره کرد :

  • سرعت بالای خشک شدن جوهر
  • این نوع چاپ را می توان روی تعداد زیادی نایلون انجام داد.
  • در چاپ فلکسو از جوهر و وسایل جانبی ارزان استفاده می شود.

بررسی انواع چاپ روی نایلون

  1. چاپ افست :

این نوع چاپ به دلیل اینکه دارای پستی و بلندی روی سطوح نیست به چاپ هم سطح نیز معروف می باشد و این نوع چاپ برای سفارش ها با حجم محدود مناسب می باشد. کیفیت بالای این نوع چاپ باعث شده است که مورد توجه اغلب افراد قرار بگیرد.

  1. چاپ هلیوگراور :

نام دیگر این نوع چاپ روی نایلون چاپ روتوگراور است و کیفیت این نوع چاپ بسیار بالا است به همین دلیل هزینه چاپ هلیوگراور نسبت به سایر چاپ ها گران تر است. 

  1. چاپ سیلک اسکرین :

این نوع چاپ نایلونبسیار کاربردی می باشد و به صورت دستی و ماشینی انجام می شود.

نحوه چاپ نایلون
نحوه چاپ نایلون

نتیجه گیری :

در این مطلب انواع روش چاپ روی نایلونرا به شما عزیزان معرفی کردیم که امیدواریم با توجه به نکات و روش های ذکر شده بتوانید روشی مناسب را برای چاپ نایلونانتخاب نمایید و فروش محصول یا کالای خود را افزایش دهید.

پیمایش به بالا