نحوه ساخت کلیشه ژلاتینی در 5 مرحله

نحوه ساخت کلیشه ژلاتینی در ۵ مرحله

۵/۵ - (۲ امتیاز)

کلیشه از انواع ورق های کاربردی می باشد که جنس این نوع ورق از پلاستیک یا ژلاتین می باشد همچنین از کلیشه در چاپ فلکسو و سایر چاپ ها استفاده می شود. کلیشه ژلاتینی از انواع ورق های کلیشه می باشد که از آن در کارتن سازی و چاپ غلتکی استفاده می گردد. و جنس این نوع ورق از ژلاتین می باشد. برای ساخت کلیشه ژلاتینی چند مرحله مختلف را باید طی کرد.

نحوه ساخت کلیشه ژلاتینی

در زمان های گذشته ساخت کلیشه‌ژلاتینی زمانبر بود ولی امروزه با گسترش تکنولوژی ساخت این نوع کلیشه به راحتی امکان پذیر شده است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در دستگاه چاپ غلتکی از کلیشه ژلاتینی استفاده می شود. در ادامه این مطلب با نحوه ساختن کلیشه ژلاتینی آشنا خواهید شد.

ساخت انواع کلیشه با بهترین قیمت و سریعترین زمان تحویل

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

آموزش ساختن کلیشه ژلاتینی
آموزش ساختن کلیشه ژلاتینی
از چه لوازمی برای ساخت کلیشه ژلاتینی استفاده می شود ؟

امروزه بسته بندی محصولات و کالاهای مختلف از اهمیت زیادی برخوردار شده است و هر چقدر چاپ و بسته بندی محصولات با کیفیت تر باشد برند محصول یا کالا در ذهن افراد زیادی ثبت می شود و در نتیجه فروش محصول یا کالا افزایش پیدا می کند به همین دلیل اغلب کالاها دارای بسته بندی با کیفیتی می باشند و روی بسته بندی نیز نام برند یا کالا چاپ شده است. چاپ کلیشه از انواع چاپ های کاربردی می باشد و امروزه چاپ کلیشه در انواع مختلف موجود می باشد به همین دلیل از متریال های متفاوتی برای ساختن این نوع چاپ ها استفاده می گردد.

 روش ساخت کلیشه ژلاتینی به صورت زیر می باشد :

مراحل ساختن کلیشه ژلاتینی
مراحل ساختن کلیشه ژلاتینی
  1. برای ساخت کلیشه ژلاتینی از ژلاتین ۵ میل استفاده می گردد.
  2. برای ساختن این نوع کلیشه ابتدا باید طرح مورد نظر به کمک کامپیوتر طراحی شود سپس برای پرینت گرفتن طرح از کاغذی مخصوص به نام کاغذ کالک استفاده می شود.
  3. کاغذ پرینت گرفته شده را به همراه ژلاتین درون میز نور یووی قرار می دهند و بعد از انجام مرحله نوردهی کاغذ به کمک فرچه و حلال باید شست و شو داده شود تا طرح و نقش مورد نظر روی کاغذ برجسته تر به نظر برسد.
  4. بعد از انجام مراحل ذکر شده کلیشه‌ژلاتینی آماده شده دور سیلندر دستگاه مخصوص چاپ فلکسو نصب می شود و جوهر به این نوع کلیشه آغشته می گردد سپس با چرخشی سریع تصویر روی لایه مورد نظر انداخته و چاپ می شود.
  5. چاپ به کمک کلیشه ژلاتینی برای چاپ ها با تعداد بالا مناسب می باشد. و از این نوع چاپ می توان برای روی کارتن ، لیبل ، نایلون و … استفاده کرد.
مزایای استفاده از انواع چاپ کلیشه ای در صنعت چاپ و بسته بندی چیست ؟
  • به کمک این نوع چاپ می توان روی سطوح صاف یا ناصاف و به کمک جوهر مخصوص با رنگ دلخواه طرح های متنوعی را چاپ کرد.
  • ماندگاری این نوع چاپ نسبت به سایر چاپ ها بیشتر است و علاوه بر این چاپ کلیشه ای دارای کیفیت بالایی می باشد.
  • رنگ های مخصوص چاپ کلیشه ای با سرعت زیادی خشک می شوند. در نتیجه می توان از این چاپ به صورت متوالی روی سطوح مختلف و با ترکیب رنگی متفاوت استفاده کرد.
  • برای چاپ لایه های گوناگون روی یکدیگر می توان از چاپ کلیشه ای استفاده کرد.
  • دوام و دقت طرح چاپ شده به کمک چاپ کلیشه ای بالاتر است.
مزایای استفاده از چاپ کلیشه ای
مزایای استفاده از چاپ کلیشه ای
نتیجه گیری :

در این مطلب نحوه ساخت کلیشه‌ژلاتینی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم. همچنین در پایان مطلب نیز مزایا و ویژگی های انواع چاپ کلیشه ای را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

پیمایش به بالا