بررسی خط تولید نایلون به طور کامل

بررسی خط تولید نایلون به طور کامل

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نایلون جزء محصولاتی می باشد که از جنس پلاستیک است و ساختار آن نیز بر پایه پلی اتیلن می باشد. از نایلون مدت زمان زیادی است که در صنایع مختلف استفاده می شود به همین دلیل روز به روز بر تنوع جنس و مدل های این محصول افزوده می شود. برای راه اندازی خط تولید نایلونباید مراحلی را طی کرد و دستگاه هایی را خریداری کرد که نوع دستگاه مورد نیاز با توجه به نوع نایلونی که تولید می شود تعیین می شود.

بررسی خط تولید نایلون

تولید کیسه های نایلون امروزه به یکی از مهم ترین کسب و کارها تبدیل شده است به همین دلیل اغلب کارآفرینان تمایل دارند با راه اندازی خط تولید نایلونکارآفرینی کنند.

خط تولید نایلون
خط تولید نایلون

  

 مراحل خط تولید نایلون

با توجه به اینکه امروزه بسته بندی محصولات از اهمیت زیادی برخوردار شده است به همین دلیل نایلون ها در انواع ابعاد و جنس های مختلف وارد بازار شده اند همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر چاپ و بسته بندی محصول با کیفیت تر باشد میزان فروش محصول نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه مراحل خط تولید نایلونرا در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم دارد.

  1. تامین مواد اولیه :

برای خط تولید نایلونابتدا باید مواد اولیه مرغوب را تامین نمود که توزیع مواد اولیه با توجه سهمیه بندی پتروشیمی انجام می شود.

  1. نحوه تولید نایلون :

ابتدا ماده گرانول پلی اتیلن وارد قیفی مخصوص به نام قیف اکسترودر می شود و این ماده درون دستگاه با حرارتی که تعیین می شود ذوب می گردد سپس ماده گرانول به سمت جلو دستگاه انتقال داده می شود.

مواد مذاب زمانی که به انتهای سیلندر می رسند به قسمت قالب حلقوی ماشین وارد می شوند سپس به صورت مایع از دستگاه خارج می گردند و این مواد مذاب به کمک وزش بادی که از خرطوم های دستگاه خارج می شود خنک می گردد.

رول کردن نایلون توسط راهی که در درون دستگاه به صورت کامل مشخص شده است انجام می شود و ابتدا نایلون به سمت غلتک بالایی انتقال داده می شود سپس به سمت غلتک پایین وارد می گردد.

  1. دوخت نایلون

برای دوخت نایلون از دستگاهی به نام ماشین دوخت و برش نایلون استفاده می شود و برای دوخت این محصول باید ماده ای وارد کوره مخصوص دوخت می شود. 

مراحل راه اندازی خط تولید نایلون
مراحل راه اندازی خط تولید نایلون
  1. چاپ نایلون :

روی این محصول می توانید هر نوع چاپی را با هر رنگی ایجاد نمایید و اغلب برای چاپ روی نایلون از سه چاپ پرطرفدار هیلو ، سیلک و فلکسو استفاده می شود.

برای تولید انواع نایلون و نایلکس از چه دستگاه هایی استفاده می شود ؟

برای خط تولید نایلونو نایلکس به دستگاه های زیر نیاز خواهید داشت :

  1. دستگاه مخصوص تولید نایلونو دوخت نایلون
  2. دستگاه پرفراژ نایلون
  3. دستگاه تولید سفره یک بار مصرف
  4. دستگاه مخصوص تولید نایلونعریض و نایلون سه لایه
  5. دستگاه مخصوص چاپ نایلون
  6. دستگاه کمپرسور هوای فشرده
بررسی انواع محصولات نایلون

محصولات نایلون به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

  1. نایلون با تراکم و ضخامت کم
  2. نایلون با تراکم بالا

از نایلون با تراکم و ضخامت کم در بسته بندی مواد غذایی ، لوازم مخصوص خودرو ، پوشاک و … استفاده می شود و از نایلون با تراکم بالا نیز در امور تجاری و صنعت استفاده می شود.

بررسی انواع دستگاه ها برای تولید نایلون
بررسی انواع دستگاه ها برای تولید نایلون
نتیجه گیری :

برای راه اندازی خط تولید نایلونعلاوه بر داشتن دانش فنی نیاز به تهیه چند دستگاه می باشد. و بهتر است برای تولید نایلونبا کیفیت از مواد اولیه با کیفیت و ومرغوب استفاده شود.

پیمایش به بالا