دستگاه-چاپ-و-بسته-بندی-مواد-غذایی

دستگاه چاپ و بسته بندی مواد غذایی خانگی و صنعتی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دستگاه چاپ و بسته بندی مواد غذایی خانگی و صنعتی به دو شکل نامبرده با توجه به نیاز و تقاضای بازار در مدل‌ های گوناگون موجود است. انتخاب یک دستگاه مناسب طبق نوع مواد غذایی و بسته بندی محصول است. در صنعت بسته بندی مواد غذایی بیشترین ارزش و اهمیت در بالا رفتن در آمد و فروش به کیفیت دستگاه‌ها وابسته است.

انواع مدل های دستگاه چاپ و بسته بندی مواد غذایی:

  1. ۱- دستگاه بسته بندی مواد غذایی دستی :
    دستگاه دوخت دستی دارای کاربردهای زیاد و قیمت نسبتا کمی در مقایسه با دیگر دستگاه های دوخت است. از دستگاه بسته بندی دستی می توان برای بسته بندی مواد غذایی در خانه مثل قند و شکر، حبوبات ، خشکبار ، گیاهان دارویی ، سبزیجات ، گوشت ، زعفران ، چای فله ، میوه های خشک و…. استفاده کرد.
    ۲- دستگاه استرچ کش (سلفون پیچ) :
    این دستگاه بسته بندی دارای سایز نسبتا کوچک معمولا مناسب برای بسته بندی میوه جات ، سبزیجات، گوشت و مرغ است.
    ۳- دستگاه بسته بندی مواد غذایی ریلی :
    دستگاه دوخت ریلی افقی بیشتر برای بسته بندی مواد غذایی جامد مانند بسته بندی حبوبات، خرما ، خشکبار، قند و شکر و آجیل می باشد. ولی در بسته بندی مواد غذایی مایع (ترشیجات ، روغن ، زیتون ، خیار شور ، لبنیات) هم دستگاه بسته بندی ریلی عمودی بیشترین استفاده را دارد.
    ۴- دستگاه بسته بندی مواد غذایی وکیوم:
    دستگاه بسته بندی وکیومی که مخصوص مواد غذایی است دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. بسته بندی وکیوم باعث حفظ کیفیت محصول ، بالا رفتن عمر محصول (افزایش تاریخ انقضا) ، ارزش بسته بندی محصول تاحد زیادی بالا می رود.
    در دستگاه بسته بندی مواد غذایی بیشترین اهمیت در وکیوم ، مجهز بودن به تزریق گاز، بدنه استیل و کیفیت قطعات بکار رفته در دستگاه را دارد.
    ۵- دستگاه بسته بندی مواد غذایی شیرینگ پک:
    مدل های گوناگون بسته بندی شیرینگ با اضافه شدن کیفیت بسته بندی، آن را با نمونه های بسته بندی مواد غذایی خارجی دارای رقابت می‌کند. همین طور دستگاه شیرینگ با مکان هایی که استفاده می شود از شیرینگ‌های طراحی شده برای بسته بندی محصول، باعث افزایش سود و ارزش افزوده بسته بندی می ‌شود.
پیمایش به بالا