چاپ-و-بسته-بندی-حبوبات

چاپ و بسته بندی حبوبات

Rate this post

چاپ و بسته بندی اقلام خوراکی حبوبات:

یکی از پرمصرف ترین اقلام خوراکی حبوبات است که در هر خانه ای به طور حتم یافت می شود. بیشتر غذاهای سنتی و اصیل ایرانی مثل انواع خورشت ها، آبگوشت ، آش و… با به کار بردن همین دانه های با ارزش و مغذی پخته می شوند. از سوی دیگر به خاطر اهمیت و حساس بودن این ماده غذایی نسبت به گرما، نور و رطوبت باعث دشوار شدن شرایط نگهداری آن می شود. کیفیت چاپ و بسته بندی حبوبات تاثیر زیادی در مطلوب بودن شرایط نگهداری و بالا رفتن زمان ماندگاری آن دارد. نگهداری این دانه ها در شرایط نا مناسب باعث کرم خوردگی و حشره زدن آن خواهد شد، اما با استفاده از بسته بندی نایلونی مناسب به راحتی می توان تا یک سال از آن ها نگهداری کرد. مزیت استفاده از پلاستیک بسته بندی حبوبات این است که هوا و رطوبت به داخل بسته بندی وارد نشده و آن را از تابش مستقیم خورشید در امان می ماند. به خاطر همین می توان آن را یک بسته بندی مناسب برای نگهداری حبوبات دانست.

پلاستیک و نایلون بسته بندی حبوبات:

به خاطر دور ماندن مواد چاپ در تماس مستقیم با ماده غذایی، چاپ نایلون حبوبات را به شکل دو لایه و لمینت شده که از مواد فود گرید ساخته می شود به کار می برند.به این صورت که لایه رویی که چاپ دار است در روی لایه زیرین (بدون چاپ) قرار می گیرد. در چاپ این نوع پلاستیک ها ، لایه زیرین آن را که مستقیما با حبوبات در تماس از جنس CPP و شفاف و لایه ای بیرونی از جنس سلفون OPP به صورت رنگی و دارای انواع چاپ روی آن پوشانده می شود.

نایلون بسته بندی حبوبات هم مثل بقیه نایلون های بسته بندی با سه هدف تولید و به بازار فرستاده می شوند:

  1. ۱- انتقال اطلاعات محصول: این اطلاعات می تواند شامل نام کارخانه تولیدکننده، نام محصول، آدرس کارخانه ، تاریخ تولید و انقضا و… برای مشتری باشد.
    ۲– حفظ بهداشت و سلامت محصول: فراهم کردن شرایط مطلوب برای نگهداری حبوبات و افزایش زمان ماندگاری و طول عمر آن لازم است.
    ۳- زیبایی ظاهری: با وجود زیبایی در بسته بندی نظر مشتری جلب آن شده و در نتیجه فروش بیشتر می شود.

انواع چاپ و بسته بندی حبوبات:

چاپ و بسته بندی حبوبات به سه روش امکان پذیر شده تا شما مشتریان بتوانید بر حسب نیاز و سلیقه خود هر یک را در ابعاد و اندازه های دلخواه و مورد نظر سفارش دهید.

  1. ۱- کاملا شفاف: نایلون شفاف در حقیقت بدون چاپ بوده و شما امکان دیدن کل محتوای داخل بسته را دارید. در این نوع بسته بندی، اکثرا اطلاعات محصول را به کمک لیبل پشت چسب دار روی بسته بندی می چسبانند.
    ۲- کاملا رنگی و چاپ دار: بسته بندی هایی که همه آنها رنگی باشد غالبا برای بسته بندی محصولات و مواد منجمد و فریز شده استفاده می شود.
    ۳– رنگی و چاپ دار با پنجره شفاف: این نوع بسته بندی متداول ترین و مرسوم ترین نوع سلفون حبوبات به حساب می آید که امکان مشاهده محتویات داخل بسته برای مشتری فراهم شده تا از کیفیت محصول مطمئن شود.
  2. رول بسته بندی حبوبات:
    تولید و بسته بندی حبوبات در اندازه و ضخامت های گوناگون به شکل رولی یا برش خورده وجود دارد. بیشتر سفارشات بسته بندی حبوبات از نوع رولی بوده که بعد از تحویل گرفتن مشتری ، آن را با دستگاه دوخت بسته بندی می کند. از مزیت های این نوع سفارش کاهش و به حداقل رسیدن هزینه ها می باشد؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که مشتری باید دستگاه دوخت و بسته بندی را خود تهیه کند تا بعد تحویل رول بتوانید حبوبات را بسته بندی کنید.
پیمایش به بالا